Vlechtprobleempje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Vlechtprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 16:51

Tijdens een wedstrijd doe ik mijn haflingertje altijd een hengstenvlecht, omdat zo zijn nek beter uitkomt en ik geen wapperende manen tussen mijn handen heb.
Maar nu vlecht ik hem thuis vlak voordat ik ga, een strakke hoge hengstenvlecht die er mooi gladjes uitziet Schijnheilig
Als ik hem dan van de trailer haal zie ik dat de vlecht een groot hobbelend en bobbelend zooitje is, dus haal ik de vlecht er maar weer uit, want zo ziet het echt niet uit.
Weet iemand waar mijn probleempje zit met vlechten en hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !



Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:56

Euh, misschien toch maar wachten met vlechten tot je hem vervoerd hebt? Wie weet doet hij wel druk met zn hoofd onderweg. Gebruik je wel eens van die anti-klit spray? manenspray of hoe dat heet? Dat kan een week voor het invlechten beter niet gebruikt worden, anders glijden de vlechten er uit. Succes!


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:57

maak de manen eens nat voor je ze vlecht. dat doet vaak al wonderen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:58

Je moet zorgen dat hij zijn hals met invlechten zo houdt als wanneer je aan het rijden bent. Als hij met invlechten de kop erop heeft gaat het idd lubberen wanneer hij met rijden wel netjes loopt.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:36

Okkie1 schreef:
maak de manen eens nat voor je ze vlecht. dat doet vaak al wonderen.


Niet doen!
Als je manen/haren nat zijn worden ze langer.
Als je dan strak vlecht en de manen worden weer droog, worden ze dus ook weer korter, het gaat dan trekken als ik weet niet wat!
Geen pretje voor je paardje dus Haha!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 18:01

ik maak meestal alleen de manen aan de bovenkant wat nat, zodat het een gladder geheel wordt, antiklit gebruik ik nooit in de manen.
Hij heeft wel een ontzettend dikke manenkam, zou het er misschien helpen als ik een dikkere vlecht maak?

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, RoRo44 en 42 bezoekers