welk merk beenbescherming en waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

welk merk beenbescherming en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 17:56

Naar aanleiding van het topic over beenbescherming, ben ik wel benieuwd welk merk beenbescherming gebruiken, 3 in 1 of 'gewone' kappen etc...en waarom?

Zelf heb ik eigenlijk nog nooit beenbescherming gebruikt, omdat ik op een manegepony rijd en die hebben dat (bijna) nooit.

straks als mijn eigen pony ingereden word zal ik het misschien wel gaan gebruiken (helemaal omdat hij in het begin nogal uit balans zal zijn en een misstap sneller gemaakt is..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:15

Voor als ik Lois alleen wat beweging onder het zadel geef:
Voor peeskappen en neopreen springschoenen van Eskadron
Achter pijpkousen van Kavalkade
Die merken zijn gewoon goed en niet erg duur.

Wanneer we echt aan het werk gaan gaat Lois rondom in de bandages met onderlappen. Voor krijgt hij nog een neopreen springschoentje om van Eskadron.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:18

Ik heb voor peesbeschermers van Eskadron en achter strijklappen, ook van Eskadron. Ze zijn goed te betalen en gaan bij mij al jaren mee. En ik gebruik ze toch veel moet ik zeggen. Absoluut kwaliteit dus

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 18:20

Hoe zit dat trouwens met schoonmaken? Gewoon op de spuitplaats of in de wasmachine?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:21

Gewoon afborstelen onder de kraan, en als het al te erg wordt gooi ik ze daarna in de wasmachine.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:56

Ik heb BR peeskappen...maar ze passen niet...
Ik denk dat ik maar eens voor bandages ga kijken...
Weet iemand misschien of ze gek gaat doen als ze nog nooit peeskappen om heeft gehad (rennen springen enz.)??

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:28

springschoenen: van Westropp (zo'n plastic schijfjes) en neoprene van BR.
peesbeschermers: Lami-Cell
pijpkousen: Eskadron
en van deze laatste 2 bijpassende strijklappen, maar "zonder merk" van de ruitersportzaak zelf dus Knipoog
En bandages heb ik van verschillende merken, BR, Kieffer, Chatelaine, ...
Ik kijk niet echt naar de merknaam, maar meer naar de stevigheid, prijs/kwaliteit enzo. Trouwens, beschermers heb je om te beschermen en niet om mooi te houden, anders word je wel snel ontgoocheld...
xxx

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:30

Feetje schreef:
Ik heb BR peeskappen...maar ze passen niet...
Ik denk dat ik maar eens voor bandages ga kijken...
Weet iemand misschien of ze gek gaat doen als ze nog nooit peeskappen om heeft gehad (rennen springen enz.)??


hey
je hebt toch peesbeschermers in maten pony, cob en full? dus normaal zou er wel toch 1 maat moeten passen..
De meeste paarden doen helemaal niet gek ofzo hoor, dat zie je alleen bij transportbeschermers en - bandages, wanneer ze zo hoog zitten aan de achterbenen. maar voorbenen doen ze eigenlijk nooit gek hoor Knipoog
xxx

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:32

Sorry voor het off-topic gaan Ineke2...

De BR peeskappen waren bij ons in de ruitersportzaak alleen in Pony en Full...heb ze ook nooit ergens gezien in Cob trouwens Verward maarja...ik zal nog wel eens kijken...(mn moeder ziet me al aankomen Haha!)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:34

hehe, ik weet niet juist meer welke het waren, maar ik ben er zeker van dat er peesjes zijn in maat cob. Als ik het me goed herinner, hebben ze dat zeker in de lederen "junior" uitvoering van BR. Verder moeten er ook nog wel merken zijn. Anders moet je het even navragen in de ruitersportzaak. Eventueel navragen via internet bij BR, of een ander merk.
xxx

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:54

ik heb peesjes van BR, strijklappen van Protec, springschoenen van westropp, en bandages 'eigen merk'. Verder heb ik nog een paar Gera peesjes, en een stel pijpkousen van Walter.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:28

Peesbeschermers van Protec. BR vind ik net wat minder kwaliteit, maar is ook goedkoper. Van Eskadron vind ik de prijs/kwaliteitverhouding niet ok, mij iets te duur.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:58

Ehhh, H&S dacht ik. Het zijn inimini leren peesbeschermers. En het merkje wat er op gedrukt was is er al helemaal afgesleten. Ben dus ernstig op zoek naar nieuwe.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:37

Ik heb voor in de wei:
Action 3 in 1 beschemers en voor achter lange beschermers zonder merk.

Springen en dressuur:
NEW voor beschermers met bont erin, en eskadron en br strijklappen.

Cross:
NEW voor beschemers met bont er in en voor achter ook lang NEW beschemers. Ik heb voor de voorbenen springschoenen van Action en voor achter rubberen..

Ik doe alle beschermers altijd gewoon in de wasmachine (30 graden), en ze blijven prima..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:42

Ik heb voor beenbeschermers van Professional Choice, en achter skidboots van Professional Choice. Voor het spinnen heb ik nog losse bootbells van Professional Choice, maar ik wil toch de versie beenbeschermers van Professional Choice hebben waar de bootbell aan vast zit. Helaas zijn ze erg duur, dus ik moet het hier voorlopig maar mee doen...

Voor de afwisseling heeft mijn paard ook peesbeschermers van Davis. Helaas krijgt ze er schuurplekken van....ze zijn ook wat ouder en stugger...

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:48

Ik doe als ik ga springen, springschoenen en peesbeschermers van BR(die zijn het goedkoopste) aan of bandages vanvoor en vanachter ook peesbeschermers (strijklappen)