Ons veulen is eindelijk 3!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wiesje

Berichten: 2913
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Ons veulen is eindelijk 3!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 11:40

Toen Tantivy 5 maanden was hebben we haar gekocht en gisteren is ze eindelijk 3 jaar geworden. Nu gaat het echte leven beginnen.
Zo voelt het tenminste.
Tantivy is het eerste paard dat we helemaal zelf opgeleerd hebben. Ze is merrie (duh!) en is echt een schatje. We gaat regelmatig met haar wandelen, longeren haar sinds twee maanden en dat gaat echt goed.
Qua gedrag en gehoorzaamheid is het echt een schat, maar wel een echte vrouw. Kan af en toe dus een echte trut zijn }> , maar goed, dat zijn de baasjes ook he *LOL* .

We hebben haar gisteren extra verwend met een lange wandeling (en veel lekker gras onderweg) en bij thuiskomst stond haar nog een heerlijke appel/wortel mix te wachten. Vingers aflikken Vork

Maar goed, ik wilde het gewoon eventjes aan jullie melden, dus..... Gaaaap

Groetjes Wiesje

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:19

Leuk he? Lachen Mijn lieve veulentje is inmiddels ook een stoere knol van drie.. eindelijk!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:44

Hee vetjes joh! Ga je hem nu ook inrijden, of doe je dat van de zomer of zo? En feliciteer Tantivy maar van mij!

Wiesje

Berichten: 2913
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 13:10

Ze wordt half mei ingereden. Dit laten we doen door iemand waarvan wij heel zeker weten dat hij dit op een nette manier doet. We gaan hier niet zelf mee prutsen, daarvoor is ze teveel waard. (niet in euro's, voor ons). Dan kunne we van de zomer er zelf af en toe mee rijden.
Ik ben inderdaad gewoon kei blij dat ze de 3 (magic-grens) nu gehaald heeft. De afgelopen 2,5 jaar waren echt heel gaaf, maar nu wordt het nog leuker. Ik zal Tantivy een extra dikke kus van jullie erbij geven, keej?
Groetjes Wiesje.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:18

gefelici! Talida heeft nog 5 dagen voordat ze de magische grens bereikt!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:31

Die van ons word ook bijna 3 .
Gaat ineens zo snel, nu kan je al bezig met het zadel erop enz..
Heel raar gevoel, 1st zo'n inimini veulentje , en nu al een echt paard aan het worden *LOL*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:08

Ja, gaat verrekte snel he?! Ik weet het nog als de dag van gisteren dat mijn hengstje als baby paardje in de wei liep met zijn vriendjes. Afgelopen zondag is hij 5 geworden!!! En al een hele stoere hengst... maar geen vriendjes meer Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:19

Die van mij is net een paar dagen een jaar (zie ITP), dus ik kan nog even! Of ik het wachten nog leuk ga vinden tot ik erop kan is vraag twee.....

Wiesje

Berichten: 2913
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:38

Het wachten is idd het ergste ja. Haha. Ik weet nog goed...nu is ze al 1, nog 2 jaar wacht,....nu is ze 2 en ga zo maar door. En nu is ze gewoon al 3. Ben gewoon kei blij. Ik had de foto's gezien Jurga. Is wel gewoon een mega-grote jaarling zeg... Maar gedurende die twee jaar hebben we niet stilgezeten hoor. Ze is handtam, om het zo maar te zeggen. We kunnen echt alles met haar doen. En hoofdstel met bit enzow kent ie ook. Ben zo blij met haar. Is die van jou ook zo'n echte vrouw??

Thanx voor de leuke reacties !! Wordt ik ook weer blij van. (Een hele blij hier achter de computer dus....)

Grtz Wiesje.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:11

leuk dat je de foto's van Voice gezien hebt. Voice is op zich wel een dametje ja. Zeer eigen karaktertje, maar (nog) niet zo kreng als mamalief.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 17:24

Het eerste veulen wat ik al vanaf dag 1 ken, is begin April 3 geworden, als je eerst die foto's ziet als klein veulen en dan later zie je haar in het echt, schrik je wel even.

Maar het is nog net zo'n lief beest als vroeger (2,5 jr terug)