Yeah! Mijn ultieme ruitermoment :D

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Yeah! Mijn ultieme ruitermoment :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 21:01

Vorige week zaterdag dus een trailer gekocht. Dus ik met m'n te grote waffeltje tegen Merilyn: "Joh, als je weer naar het bos gaat met Ro, dan wil ik wel mee." Merilyn: "Zaterdag?" Eehhh, oké Haha! (Ik ben nog nooit met Kasmier op buitenrit geweest)

Maar zo gezegd zo gedaan. Vrijdagavond de trailer al klaargemaakt en een flinke hoop kuil in het net gehangen. Zaterdag rond 11.30 uur was ik op stal. Kasmier gaf een heel lief begroetingshinnikje Lovers Ik ging alvast de benodigde spullen in de auto leggen en Kasmier keek me maar steeds vreemd na. Die had vast zoiets van: 'Raar mens toch, wat wil je nou? Heen en weer, heen en weer, make up your mind!' Tong uitsteken

Toen de auto volgestort was met m'n zooi heeft paps op het achterterrein de trailer aangekoppeld. Kasmier voelde dondersgoed aan dat er wat spannends stond te gebeuren. Hij dribbelde vrolijk mee. Hij stond met open neusje en oortjes naar voren te kijken toen hij de trailer zag. Paps moest nog de balk weghalen, maar Kasje had al zoiets van: 'Moet ik daar op? Oké, ik loop alvast' Haha! Toch maar even tegengehouden aangezien zo'n balk niet echt makkelijk is om doorheen te lopen Tong uitsteken

Kasje dus nog even weggedraaid en toen in een kort bochtje voor de klep gezet. Meneer liep met een slap touwtje zo achter me aan Lovers Ik had verwacht dat hij minstens 1x zou twijfelen, aangezien hij trailers gewend is die wit zijn van binnen en die van mij is qua kap wel wit, maar voor de rest donkerblauw. Maar dat boeide kennelijk niet Haha! Toen balk erachter en rijden maar!

Merilyn en ik hadden besloten dat het maar Austerlitz moest worden. Dus om 13.00 uur hadden we bij Manege Austerlitz afgesproken. Aangezien Kasje vlotter laadde dan verwacht was ik er rond 12.40 uur al. Paps kan nog niet vloeiend achteruit steken met auto en trailer (E was een kado bij B Haha!) dus om het makkelijker te maken en iig veiliger, Kasje maar even uitgeladen. Hij stond met grote ogen en een wijd neusje rond te kijken. Glinsterende oogjes waren het vervolg. Toen paps de auto en trailer goed had gezet wilde ik Kas nog even op de trailer hebben met open klep. Dus aanlopen, maar helaas. Kasje keek me vaag aan, zo van: 'Je dacht toch niet dat we nu al terug gingen? Ik ben er net!' Tong uitsteken Maar zo braaf als ie kan zijn, bij het halster gepakt en hij stond weer Lovers

Inmiddels kwam Merilyn ook ter plekke met Ro. Snel (voor zover ik dat snel kan Tong uitsteken) opgezadeld en lekker op pad. Ik had voor de zekerheid maar een slofje omgehangen, aangezien ik m'n god niet wist hoe Kasje zou zijn in het bos.

Ons doel van de rit werd: zoek het ruiterpad *LOL* Waren we op een ruiterpad, liep dat ineens dood of over in een wandelpad waar niet gereden mocht worden Frusty We hebben duidelijk niet de 52 km route van de endurance van vorige week kunnen vinden Haha!

Ro liep heel erg braaf met een lekker lang teugeltje rond te sjokken. En Merilyn maar acrobatiseren om te laten zien hoe braaf ze wel niet was Haha! Heel braaf! Kasje had wat moeite met de grote stap-passen van Ro bij te houden en dribbelde zo af en toe wat bij. Als hij voorop liep en een lang pad zag wilde hij toch wel erg graag een vlot drafje inzetten, maar hij was heel goed te houden. Voor the sake of my heart nog even geen bewuste galop gedaan, dat komt de volgende keer

Op een gegeven moment hobbelden we op een ruiterpad die tussen wat woningen doorliep. We zagen een veldje met honden. Merilyn zegt nog: 'Hier kunnen ze wat van schrikken' Er kwam nog een hond aangeraced op 't veldje en met z'n 2-en vanachter het hek (van die kleine soort Pinchers) trokken ze hun strotje open. Mèeeennn, wat een kabaal Haha! Ro dacht er hetzelfde over, stond stil, draaide zich vliegensvlug om 'Ik moet hier wèeeeeeeggggg!!!!' *LOL* Kas stond geshockeerd toe te kijken hoe Ro op hem af kwam en hoe de honden tekeer gingen *LOL* Toen Ro langsschoot vond hij het wel een zeer oké idee om hetzelfde maar eens te gaan doen. Beide renden als een kameel met hun oren in onze neus zowat als een bezetene de andere kant weer op. Na pakweg 300 meter waren ze tot stilstand te brengen. Toch die kant weer op, want we moesten toch door zo'n situatie heen kunnen. Ro liep er wat gespannen langs en Kasje had ineens z'n bos-krul-knopje gevonden en liep met een boogje in de hals kaarsrecht naar achteren *goh, hij kan het* Tong uitsteken Na enig aandringen en terugkomst van Ro besloot Kasje toch maar het spannende tafereel om te passeren aan te gaan. Als snel was de spanning over en hobbelde we weer met een lang teugeltje zij aan zij rond.

Onderweg kwamen we wat bij elkaar geraapte dennentakken tegen die als hindernis gestapeld lagen. En nee ik heb niet gesprongen Haha! Dat hartinfarct bewaar ik voor volgende week bij Sjuimpje Tong uitsteken We zijn er netjes omheen gelopen om vervolgens de weg in een lekker draftempo te vervolgen. Toen we op het laatste pad aangekomen waren probeerde Kasje toch nog erg driftig de grasberm mee te krijgen, maar dat was toch lastig doorlopen met je neus tussen je hoeven Haha! Merilyn was ondertussen aan de mobiel en ik was bezig de vliegjes tussen m'n tanden uit te halen die ik gevangen had tijdens het grijnzen van ultiem ruitergevoel Haha!

Eenmaal terug op het terrein van de manege waren we wel toe aan een flink glas cola en een patatje. Ondertussen had Kasje al een complete emmer water in 1 keer leeggeslurpt en bietste steeds om patatjes *LOL* Helaas voor Kasje. Hij had al een snoepje van een 4 jarige jongetje gehad Lovers

We kwamen bij de manege erachter waarom er gestapelde hindernissen op de ruiterpaden lagen. Jacht! Heel veel honden, toeters, heel veel ruiters, fanfare. Djeezzz, wat was ik blij dat we die niet tegen waren gekomen *LOL*

Toen kwamen paps en mams weer aan en vervolgde de dag in teruggang richting Kas z'n bedje. Eenmaal op stal nog even afgeborsteld, dekentje lekker op, wortels, peer en muesli in z'n waffeltje Vork Nog een hele dikke kus en een kroel voor Kasje Ach gut En toen al m'n zooi weer zo goed als het paste in m'n kast gepropt terwijl paps de trailer afkoppelde. Paps vroeg nog of ik de trailer nog wilde mesten. Heerlijk was het om te zeggen: 'Nehh, doe ik van de week wel' Haha! Lekker hoor een eigen trailer Tong uitsteken

Dus conclusie: Kas laad nog altijd makkelijk, Kas is gek op bosritjes, ik ben gek op bosritjes en het is voor herhaling vatbaar Het is heerlijk om met eigen trailer en eigen paard lekker rond te hobbelen door 't bos, wow! Party!!

Nu hopen dat Kasje niet zo braaf was van het onder de indruk zijn en dat hij de volgende keer finaal aan de kletter gaat steeds *LOL*

Een lang verhaal met een heerlijk gevoel geschreven! Tot de volgende keer mensjes!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Lizz

Berichten: 8889
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:47

sooo lekker hoor dat het zo goed ging (op die honden na)
het is inderdaad een heel verhaal geworden Haha! maar wel een leuk verhaal
tot de volgende keer Tong uitsteken en dan is kasmier is dan vast wel weer rustig hoor!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 07:34

Zo, lekker hoor,
ik durf te wedden dat kasje de volgende keer ook wel rustig is.
wel fijn voor je, dat jullie het zo lekker hebben gehad in eht bos, ik zie eht al helemaal voor me, zo lekker met het sonnetje op je bol... hmmmmmmmm

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:28

Dat klinkt als een erg lekker ritje..Lachen

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:55

echt tof verhaal. moet echt zalig geweest zijn.
tof dat je paard zo braaf was. je hebt echt geluk dat Kas zo goed in de trailer gaat, ik ken namelijk het probleem van niet willen....
maar ja dat doet nu niet terzake Lachen!
echt toppie!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:15

Echt heerlijk voor je meis... Je vergeet dan altijd zo lekker alles in je hoofd.....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:18

Lekker hoor! Fijn zo'n trailer (en braaf bospaard Haha!).

Wanneer komen jullie naar ons toe?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:26

Leuk hoor!nu ik nog Tong uitsteken

je hebt het je buitenrit vuurdoop goed doorstaan, heerlijk hè?1 een eigen paard Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:44

Ik ga vanmiddag voor het eerst met mijn paardje naar het bos, spannend!
Ik ben benieuwd wat voor gevoel ík er aan over houd, ik hoop goed! Knipoog

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 13:10

Ik kan er nu nog van glunderen Haha! Ik wil meer!!!!! *LOL*

Apple, wanneer paps wil rijden, kom ik strandcrossen bij je! Ik weet alleen niet waar je strand ligt Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:53

Mijn strand ligt in Katwijk Haha!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:04

Lachen Echt leuk mayo! Ik had niet verwacht dat Kasje zo braaf zou zijn.. Wat is het toch een schatje he!!
Lachen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:16

Klinkt erg leuk! Ik ga volgende week maandag met Razinda een duinrit maken! *spannend*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:20

Dus als iemand a.s. zondag nou graag wil strandritten moet die het zeggen ik kom er ook aan hoor Haha! Heerlijk. Bosrit was heerlijk ontspannen.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:22

Dat is makkelijk aan een eigen paard haha..
Kan helaas niet meer dus..

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:25

Mooi hè, daar bij Austerlitz? Cool

Gaaf dat Kasje zo braaf is in het bos, ga je snel een keer in de herhaling?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 17:15

Katwijk, sounds good! Cool

Maartje, spannend hoor! Ik ga 1 t/m 4 mei naar Maarten bos en heide crossen Haha!

Meertje, ik wil best strandcrossen hoor Tong uitsteken Maakt mij niet uit, bos/strand ik vind alles best en heb zo'n vermoeden Kasje ook Haha! *nu paps nog die de trailer moet rijden* Tong uitsteken *damn, ik moet echt m'n E gaan halen*

Ka, ik ga zeker voor de herhaling Een keertje samen boshobbelen??? Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 17:15

Patricia, je gaat gewoon lekker een keertje mee en dan ga je ook boshobbelen Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:38

hehe.... dit is idd een goede voorbereiding voor je buitenritten door de bossen van Benneveld... wij hebben ook honden in het bos, dus wees voorbereid! Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 21:46

Ehh, ik stuur jou dan wel op de honden af *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 09:19

Lachen Oooh mayo dat lijkt me wel heel leuk ja!
Eerst maar ons uitstapje naar Soest.. ben je al zenuwachtig Haha! .. hihi!
Komt vast wel goed! Ik heb er al zin in!

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:00

wauw klinkt goed zeg!
Wat gaaf dat je vader mee wilde rijden en nu weet je ook eindelijk hoe kasje in het bos voelt! Super zeg.

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:27

leuk joh mayo, mischien mag ik nog wel een keer met meer als ze het weer aanduft om ro met schot te zetten...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 11:00

Patric, ik ben al wel wat zenuwachtig Haha! Maar ach, da's vast gezond Tong uitsteken

Susan, ik was ook erg blij dat paps wilde rijden, hopelijk nog veeeeeel vaker Haha!

Thirza, lijkt me leuk!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annamk, Zinzi_jewel en 7 bezoekers