Zitten bij jullie die plastrons ooK zo raar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Zitten bij jullie die plastrons ooK zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 21:25

Bij mij frommeld hij helemaal op..
Hij is heel slordig.
(ik heb zo'n engelse doorhaalplastron)
Het ziet er heel slordig uit.
Tenminste, zo'n gevoel heb ik..
Is dat bij jullie ook?
Dan ben ik niet de enigste die geen plastron kan strikken...Haha!


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:55

haha nee mij lukt het ook nooit op dat plastron fatsoenlijk de doen, ik vind het nooit echt goed zitten, volgens mij pa valt het nogal mee.
maar goed het blijft un beetje zitten,d at wel

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:04

ik heb gelukkig een kant en klare. Ik vind het al niks. Het knijpt mijn keeltje zo dicht (en een maatje groter paste ook niet )

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:19

Ik heb er zo een die je gewoon maar moet toedoen met klittenband Lachen héél makkelijk. Hij blijft ook goed zitten, geen last mee.
xxx

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:49

Vreselijke dingen, ik weiger ze te dragen. Dan maar puntenaftrek wegens gebrek plastron, als ik het daarvan moet hebben, hoef ik de punten toch niet....
Ik rijd voor mijn lol, en de plastron zit me niet fijn. Anders dan dat, het maakt van mijn hoofd een regelrecht paasei, die dingen staan me totaal niet. Een losser zittend kraagje van een dressuurbloes doen veel meer voor mij. En eh...als ik me inspan, bijvoorbeeld wanneer ik aansingel, knapt dat klitteband altijd los, ze zitten mij kennelijk altijd te strak, en maatje speknek hebben ze kennelijk niet...

Nope, laten ze bij het KNHS maar smoren in die dingen, ik doe er niet aan mee. Ondingen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 03:41

Hmm ik heb er eigenlijk niet zo heel erg veel last mee dat hij op gaat frommelen enzo, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de plastron helemaal raar gaat zitten enzo..

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 04:30

Ik snap ook niet waar die dingen op slaan. Het staat lelijk, het is een pain in the a$$ om ze te knopen en het is warm om je strot. Gewoon een netjes kraagje (choker) vind ik veel mooier staan, zit lekkerder en is veel makkelijker te bevestigen. Wie heeft ooit die plastron uitgevonden?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 08:58

Precies Pril, degene die dat ding uitgevonden heeft mogen ze wat mij betreft ook
Het zijn ondingen, en het ziet er nog niet uit ook.
Er zijn prachtige blouses te koop met een mooi kraagje, speldje erop, en je bent het mannetje (of het vrouwtje) Pling

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:05

ik draag gewoon zo'n kraagje. veel gemakkelijker geen gezever met zo'n plastron.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:27

Dees schreef:
Vreselijke dingen, ik weiger ze te dragen. Dan maar puntenaftrek wegens gebrek plastron, als ik het daarvan moet hebben, hoef ik de punten toch niet....


Ik vind het ook vreselijke dingen, en een kraagje veel mooier, maar pas op dat je gediskwalificeerd kan (moet) worden als je geen plastron draagt. Het punten aftrekken mag officieel niet!!
Je moet zelf weten wat je doet, maar om opgedirkt en al op wedstrijd te verschijnen, en dan naar huis gestuurd worden omdat je geen plastron draagt......... Ik heb het er niet voor over.

Navragen is beter dan afvragen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:03

Ik heb er niet echt een hekel aan, hij zit bij mij ook niet zo strak (heb de klittenband versie). Hij gaat wel iedere keer scheef zitten, misschien moet ik het speldje gewoon anders vastzetten. Schijnheilig

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:05

Ik heb de oplossing: veiligheidsspelden!!!

Bij mij zit ie zo zwaar vastgepint, dat ik er een half uur mee bezig ben om hem weer af te krijgen...

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:10

ik heb een zelfstrik ding, vind het vet sjiek staan, maar dat is natuurlijk persoonlijk....bij mij zit hij iig wle vet netjes!!!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 19:37

Ik vind het helemaal niet erg om ze te dragen, het is veel sjieker dan zo'n kraagje. (vind ik)
En een plastron is verplicht.
Ik vind het HEEL sjiek staan, maar ik kan de knoop wel, maar hij frommeld zo op.
Wat harder strijken ofzo,,
Ik heb het! Haarspray op spuiten...!:D

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:49

Ik heb een hele simpele. Met klittenbandje. De eerste wedstrijden vorig jaarh eb ik zonder gereden, ik wist niet eens dat het verplicht was Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:02

Rianne schreef:
ik heb een zelfstrik ding, vind het vet sjiek staan, maar dat is natuurlijk persoonlijk....bij mij zit hij iig wle vet netjes!!!


Ik heb er ook zo eentje van nilette, moet je zelf doorhalen en strikken. Heb hem gekocht omdat ik ze ook zo mooi vond! Oefening baart kunst ik heb hem zo om en nog netjes ook. Heb een speldje wat maar 1 pinnetje heeft met zo'n knopje aan de achterkant dus dat is wel makkelijker dan een soort broche. Ik vind echt mooi staan.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:37

Ik draag ook altijd een plastron. Ik moet dat ding altijd wel op tijd te voorschijn halen want als hij nog gevouwen moet worden kan ik me meestal niet direct meer herinneren hoe dat ook al weer moest .

Toen het nog niet verplicht was had ik mooi alleen een speldje op de boord. Veel makkelijker.

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:28

Tyrza schreef:
Ik heb de oplossing: veiligheidsspelden!!!

Bij mij zit ie zo zwaar vastgepint, dat ik er een half uur mee bezig ben om hem weer af te krijgen...


Neeeeee, die kunnen losgaan... Ik ken iemand die haar hele proef heeft uitgereden met de punt van een speld in haar borst.... Daar wordt je niet vrolijk van hoor! Van haar kreeg ik de supertip om de hele boel vast te leukoplasten (is dit een werkwoord?). Sindsdien heb ik een rolletje leuko in mijn tas en plak ik alle flappen vast!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:33

AI!!!! Maarreuh, wat nou als die leukoplast nou leuk op je huid gaat "plasten"??? Haha!

(hey, komt daar nou het woord (leuko)PLASTron vandaan??? Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:35

Tyrza schreef:
AI!!!! Maarreuh, wat nou als die leukoplast nou leuk op je huid gaat "plasten"??? Haha!

(hey, komt daar nou het woord (leuko)PLASTron vandaan??? Haha!


onder je plastron heb je toch een blouse of t-shirt zitten..? zo kun je het ook niet op je huis plakken...Tong uitsteken

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:36

Ik heb d'r nog maar 2x een omgehad maar vind het een regelrecht drama. Ik hoef toch niet met Den op wedstrijd dus de mijne ligt lekker in de kast.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:40

marfiek"]
[quote="Tyrza schreef:
AI!!!! Maarreuh, wat nou als die leukoplast nou leuk op je huid gaat "plasten"??? Haha!

(hey, komt daar nou het woord (leuko)PLASTron vandaan??? Haha!


onder je plastron heb je toch een blouse of t-shirt zitten..? zo kun je het ook niet op je huis plakken...Tong uitsteken
[/quote]

Op mijn huis? Dan heb ik nogal veel van dat spul nodig!!! Tong uitsteken

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:49

Tyrza"]
[quote="marfiek"][quote="Tyrza schreef:
AI!!!! Maarreuh, wat nou als die leukoplast nou leuk op je huid gaat "plasten"??? Haha!

(hey, komt daar nou het woord (leuko)PLASTron vandaan??? Haha!


onder je plastron heb je toch een blouse of t-shirt zitten..? zo kun je het ook niet op je huis plakken...Tong uitsteken
[/quote]

Op mijn huis? Dan heb ik nogal veel van dat spul nodig!!! Tong uitsteken
[/quote]

Hahahaha, ik weet nu in elk geval waar leuk in leukoplast voor staat!


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:55

nu ik eraan denk: Leukoplast is ook een optie voor:

* je hoed vast te zetten
* je zit te verbeteren
* je handen stil te houden
* je benen stil te laten liggen
* je paard zijn hoofd stil te houden
* je iets te bijdehante moeder de mond te snoeren... Lips are sealed

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:58

Tyrza schreef:
nu ik eraan denk: Leukoplast is ook een optie voor:

* je hoed vast te zetten


Een andere vriendin (herinner me eraan dat ik een andere vriendenkring moet gaan zoeken Haha! ) gebruikt hiervoor een inlegkruisje! Zo verdeelt ze de druk beter over haar voorhoofd... Tsja... Ik ken ook iemand die hiervoor inlegzooltjes gebruikt. Tegen de tijd dat ik mijn frieske zover heb, koop ik wel een passend hoedje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Excalibur, Ilsevdhoek, Zinzi_jewel en 11 bezoekers