Eskadron sjabrakken te duur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Eskadron sjabrakken te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 14:52

Ik ben op sjabrakkenjacht. Maar ik schrik toch wel van de prijzen. Die van Eskadron kost notabene 58.95 euro, dat is 130 gulden!!!!!!!!!
Dat vind ik toch echt te duur. Vinden jullie niet?


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:08

dat vind ik met bijna alles gulden is euro geworden. ik heb gister een bit gehaald van 40 Euro, dat is toch niet meer normaal?
Ik zou dat voor een shabrak in ieder geval niet over hebben.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:20

ik ga voor de stubben sjabrakken. ook rond die prijs.

Amor Vincit Omnia

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:58

Ik heb er laatst een gekocht van Kavelkade, die was iets van 40 euro.. bij tentenkamp staan ook shabrakken in de aanbieding, misschien moet je daar is kijken.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:48

de eskadron dekjes zijn erg duur maar ook om te Kwijl Kwijl Kwijl

ga er morgen waarschijnlijk een kopen omdat ik toch naar divoza ga en anders te weinig geld uitgeef Schijnheilig Schijnheilig

ONDERSCHRIFTLOOS

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:03

De shabrakjes van eskadron zijn inderdaad super mooi en van hele goede kwaliteit . Maar over het algemeen vind ik heel veel paardenspullen te duur geworden

Siësti van de Rythpluim

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:04

Vooral voor een stuk stof vertik ik het meer dan 100 gulden te betalen.. een mooi dekje is leuk, maar je kan het ook overdrijven.. Scheve mond

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:30

't Is inderdaad behoorlijk aan de prijs.
Ik heb zelf geen ervaring met deze shabrakken, dus ik kan je helaas ook niet vertellen of de prijs in verhouding staat met de kwaliteit.
Zelf koop ik altijd een mooie shabrak voor "speciale gelegenheden", die mag best wat kosten.
Verder voor dagelijks gebruik doe ik het met een paar dekjes uit de middenklasse, die voldoen ook prima, voor ca. 30/35 euro kun je ook al iets behoorlijks kopen.
Na verloop van tijd schuift het mooiste dekje weer door voor dagelijks gebruik en dan komt er weer wat nieuws voor in de plaats.
Op wedstrijden / beurzen kun je vaak voor een leuke prijs een mooi en goed dekje scoren, misschien is dat iets om in de gaten te houden ?

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:40

SuperPepeijn schreef:
ik ga voor de stubben sjabrakken. ook rond die prijs.


Mijn voorkeur gaat ook uit naar Stubben shabrakken, ze zijn aan de dure kant Frusty maar ze blijven super mooi en schuiven niet.

He SuperPepeijn, waar heb jij dat bruine stubben shabrak vandaan? Ik heb overal gezocht maar kan het nergens vinden........ Verward

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:29

stubben sjabrakken super goed die heb ik lang gebruikt bij een verzorgpaard; kleur verandert bijna niet na heel veel wassen, krimpen niet enzo maar kosten wel behoorlijk veel. die van harry's horse kosten minder bv maar durven wel eens krimpen en verkleuren.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 07:00

Eskadron blijft wel super liggen...
Beter als BR's e.d. die rond de 50 euro zitten.
Ik heb vorige week nog een shabrack van 75 euro gekocht, tja, het is veel geld maar dan heb je ook wat.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 07:46

Ze zijn idd. veel duurder geworden. Ik heb er een aantal van Lami-Cell en die kosten gelukkig "maar" 35 euro. Deze blijven ook goed liggen en zijn goed wasbaar.
Jammer genoeg heb ik een dekjes-tic-verzamelwoede, dus bij mij moet mijn salaris er regelmatig aan geloven....

Toos paardloos

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:24

Afgelopen zaterdag een Global dekje gekocht, voor het eerst. Eigenlijk verrast van de kwaliteit van het sjabrakje voor 29 euro. En hij bleef heel goed liggen onder mijn zadel. Van stubben heb ik eens gehad dat het dekje was gekrompen, en dat vind ik hem toch veels te duur voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:02

[quote="Sjuimpje" tja, het is veel geld maar dan heb je ook wat.[/quote]

Had jij niet al behoorlijk wat Verward Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:06

Ik vind van die hele dikke (vaak ook stugge) sjabrakken "model dekbed" echt vreselijk.
Ze passen niet lekker in de wasmachine en paard gaat er ook gruwelijk van zweten, echt het schuim onder het sjabrak, lijkt me niet aangenaam...
Zadelvormig en niet te dik vind ik veel fijner. Bijkomend voordeel: ook niet zo duur. Kwaliteit mag best wat kosten, maar de verhouding tussen prijs en kwaliteit ligt bij sommige merken toch wel een beetje scheef vind ik hoor!
En als sjabrakken slecht blijven liggen dan zou ik de pasvorm van het zadel ook maar eens onder de loep nemen.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 14-04-03 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:10

Die dikken van de Divoza, die zijn hun geld waard. Onder de 30 euro en lange levensduur, blijven goed liggen (want zo dik, ze buigen praktisch niet).
De dekjes van imperial Riding van ± 30 euro zijn ook prima.

Maar ik blijf het belachelijk duur vinden. Gezien het gebruikte materiaal mag een zadeldekje niet bijna 70 gulden kosten. Sla het eens terug op het materiaal dat wordt gebruikt voor paardendekens...nou, dan is zo'n zadeldekje toch veel te duur?! HET zou met 15 tot 20 euro op moeten houden....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:13

Hoewel ik best bereid ben om wat geld neer te leggen voor mijn paardje als het nodig is, moet ik toegeven dat wat shabrakken betreft, de HH's op hem gewoon het beste liggen! Die dikke BR schuurt en wat Margreet al zegt is te dik, zweterig en ligt gewoon niet lekker. Fluwelen dekje van Impersial Riding lijkt ook wat te schuren. S&K ligt perfect, maar is volgens mij gewoon een HH met een ander merkje. De enige die was in was uit gaan en ook nog eens bijna geen fluit kosten (10 euro in een aanbieding ofzo) zij de Harry Horse dekjes... ze verkleuren helaas wel iets Boos!

Stubben ga ik nog wel eens proberen denk ik... maar voorlopig ben ik voorzien Knipoog

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:18

Heb laatst een schabrakje van HH gekocht, iets dikkere stof, katoen, met zo'n sierrandje er omheen. Die was 25 euro en dat vond ik eigenlijk al genoeg. Als ze maar functioneel zijn, dus blijven liggen en zweet opnemen dan vond ik het goed. Die fluwelen dingen zijn ook echt ondingen.
Ik ga namelijk echt niet zo veel geld voor een schabrak uitgeven.
Eskadron is zowiezo al een behoorlijk duur merk. Ik heb daarbij, net als bij Anky, het idee dat je meer voor de naam betaald als voor het product.
Wil niet zeggen dat het geen goede producten zijn alleen niet 2 keer zo goed als iets anders maar wel 2 keer zo duur.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:19

Het mooie van die global dekjes van Hypo drama is de hoge schoft uitsparing.... Ligt zo nooit op de schoft te drukken.
De dikke BR vind ik prima voor de wat koudere dagen en gaat goed in mijn Miele. De hele dikke (o.a. Divoza) pad geven schuurplekken en drukken op de schoft. Ik wilde eigenlijk de mooie Stubben kopn, maar ben nu toch wel erg blij met de global voor de helft van een Stubben dekje.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:20

die van Eskadron zij nheel duur. een ander goed merk (ervaring!) is Lami-Cell. echt zeer goed!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:20

ik heb een Eskadron dekje (blauw geruit). Vorig jaar mei gekocht en zo langzamerhand gekrompen tot VZH-maat voor een paard met Cob-maat (bij wassen op 30 graden en met een fijnwasmiddel overigens). Daarbij is de afzetband meer gekrompen dan het dekje, dus krult hij naar binnen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik nooit meer een Eskadron-dekje koop.

Ik heb ook een Imperial Riding fluwelen dekje en dat blijft erg mooi, evenals een dekje van Global (Opaal geloof ik). Beide dekjes kun je inderdaad goed in de kamers trekken waardoor de schoft vrij blijft.

Voor Limonero hebben we een vergelijkbaar dekje als de Global gekocht, maar dan van BR en ook dat ligt prima.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:49

Ik heb er ook twee van. Ze liggen super, maar helaas.... Ed krijgt schuurplekken van de randjes ervan, omdat die nogal stug zijn.
Verder wel hele mooie schabrakken, van super kwaliteit en pasvorm!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:28

Zelf koop ik dus geen Eskadron dekjes omdat ik ze wat duur vind. Gelukkig heb ik wel een hele mooie cadeau gekregen, maar die ligt zorgvuldig opgeborgen in de kast te wachten totdat er weer een wedstrijd te rijden is, zuinig op dus Lachen.


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:20

Gewoon een eenvoudig zadelvormig schabrakje, die heb ik het liefst eerlijk gezegd. Vind die andere schabrakken veels te duur om ze te verzamelen zeg maar Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:25

Eskadron dekjes heb ik bijna alleen maar, een paar van Kavalkade en van Equi-nog-wat Haha! Heb ook een mooie bruine suede gezien van BR met mooie oploop bij de schoft, de katoenen zijn te recht vind ik.
Die suede is 54 euro. ongeveer 110 gulden waren de Eskadron altijd.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Guusje1 en 38 bezoekers