vlooien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 09:51

jaja, nu de winter definitief over is en het zonnetje vollop schijnt zijn er ook nadelen....VLOOIEN Boos! Boos!
moest het nu nog 1 paard zijn dat alleen staat is dat handig op te lossen, maar de vlooien zitten op een paardemelkerij waarin het totaal ongeveer 60 paarden/ponies staan...onbegonnen werk dus....maar kan ik mijzelf dan beschermen??iets waardoor ze een verschrikkelijke afkeer krijgen van me?? *LOL* alle tips zijn welkom, tot zelf een volledig bad in look, want ik wordt er echt gek van...


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:53

vlooien bij paarden??? Dat is nieuw voor mij!

brrr, krijg nu al de kriebels!

Heb alleen maar tips om er in je huiskamer van af te komen. ..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:57

Een vlooienband? *LOL*
Of van die druppeltjes voor in je nek Haha!

Nulla tenaci invia est via

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:01

*LOL* *LOL* *LOL* hahaha! of een pilletje nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:05

Heeeeeeeeel veel knoflook eten? Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:06

Ik heb eigenlijk geen idee of die anti-vlooien middelen voor huisdieren ook geschikt zijn om voor mensen te gebruiken, maar het zou niet eens zo gek zijn denk ik! Bel eens een fabrikant van vlooienbanden op, je weet maar nooit Haha!
Bogena bijvoorbeeld, Bayer maakt ze ook dacht ik.

Verder proberen de "gaten" in je kleding zoveel mogelijk dichtstoppen, sokken over je broek, handschoenen over je mouwen etc.
Wel een rotprobleem hoor, vlooienbeten jeuken enorm!

Nulla tenaci invia est via

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:24

Ik heb nog nooit gehoord van paardenvlooien en ik dacht toch echt dat ik aardig goed op de hoogte was.
Ik ga het eens een keer helemaal uitzoeken, voor zover mij bekend, is de kattenvlo de meest voorkomende soort, ook op honden en mensen.
Het zou kunnen dat deze vlo ook een voorkeur voor paarden heeft ontwikkelt maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo.
Kan het niet zijn dat je die vlooien ergens anders door oploopt, zijn er veel katten of honden daar, slapen ze misschien tussen de paardenspullen, dekjes en zo...
Veel sterkte want de jeuk van die beten maakt je dol!

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 11:05

er zijn geen katten of honden in de buurt..vroeger toen ik klein was was er in mijn manege ook veel overlast van paardevlooien...

en idd een vlooienband lijkt me een goed idee, rond mijn hals, polsen en enkels...zouden ze me dan nog willen??
en vanavond eet ik een pitta met véééééééél looksaus


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:10

paardenvlooien bestaan volgens mij niet, hoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:25

Paardenvlooien bestaan volgens mij ook niet en de gewone kattenvlo waagt zich niet op een paard, ze blijven daarbij weg. Vlooien kunnen rondom de stal natuurlijk wel voorkomen, maar dan op de katten en honden. Volgens mij helpt het dan wel om de katten en honden te behandelen met anti-vlooien spul.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:30

Tyrza schreef:
:n paardenvlooien bestaan volgens mij niet, hoor?


idd dat besstaat niet, het zal eerder een soort luis zijn ofzo, voor vlooien is een paardenvacht te dun en te koud...

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 11:58

tja, dan is het iets heel vreemds...er zijn echt geen katten of honden in de buurt en de beten op mijn been zijn allemaal op een rijtje: kenmerk van een vlooienbeet...zelf heb ik ook geen hond of kat...dat wordt dan verderzoeken maar een andere oorzaak..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:59

Zandvlooien?

Nulla tenaci invia est via

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:00

De paarden kunnen wel luizen krijgen, maar die komen normaal gesproken niet op de mens. Af en toe vergist een luis zich en dan kan het zijn dat je een paar keer gestoken wordt. Maar dit is echt UITERST zeldzaam.

Mijn shettie had 2 jaar geleden ook luizen. Ik heb ze 's winters geconstateerd (mega steekbulten in het midden van de winter en een pony die zich schuurt van de jeuk. Hmmmm wat zou dat kunnen zijn?). Hij had een mega dikke vacht (veulen haar met wintervacht in het kwadraat). De luizen konden zich lekker in die vacht verstoppen omdat ie zo dik was. Mijn grote paard heb ik uiteraard in de gaten gehouden, maar die hebben ze niet te grazen genomen, terwijl ze eigenlijk altijd samen staan.

Als remedie heb ik een winterdekentje laten maken voor de shet, hem helemaal geschoren en daarna 4 keer gewassen met een of ander middel wat ik bij de veearts heb gekocht. Zielig hoor, zo'n verzopen veulie shet midden in de winter.

Daarna was hij ervan af.

Ik schijn voor steekbeesten, luizen, vlooien, muggen steekvliegen, paardevliegen etc., uiterst appetijtelijk te zijn. Maar ben in die tijd dat de pony luizen had maar 3 keer gebeten. En ook nog 3 keer tegelijk. Dus voor die luizen zou ik niet zo heel bang zijn. Voor de paarden zijn ze erger. En als ik me goed kan herinneren wat de veearts zei: de tijd voor luizen is nu weer bijna voorbij: de dikke wintervachten zijn bijna weer kwijt en daar verstoppen ze zich graag achter of in.

Rockes <3

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:07

ik zat ook aan knoflook te denken

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 14:59

denk ook dat het luis is i.p.v vlooien.bruinige beestjes??
maar of knoflook helpt????wel tegen muggesteken
voor luis zou ik toch echt even een goed middel bij de DA halen...het is even werk, maar dan ben je er ook weer zo vanaf


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarjanB, posje, SemrushBot en 42 bezoekers