Vertel jij alles aan je vrienden/familie of niet ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Vertel jij alles aan je vrienden/familie of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 08:33

Een paar dagen geleden wilden mijn vrienden graag weten waarom ik zo vreemd ( in shock, moe, etc. ) deed. Ik heb ze toen gezegd dat ik ze niks zou vertellen. Ze geloven me toch niet.

Vertellen jullie alles tegen je vrienden of familie ? Of zijn jullie erg kieskeurig of vertellen jullie gewoon NIET wat je bezighoud ?

En welke dingen houd jij echt nooit voor ze geheim ? ( Wat je wel geheim houd, hoef je natuurlijk niet te vertellen, want dan is het niet meer geheim Knipoog )

Ik ben erg kieskeurig geworden. Vroeger vertelde ik veel makkelijker dingen. Maar nu denk ik wel 20 keer na, voor ik een vreemde gebeurtenis vertel.

En jullie ?


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:45

Mijn familie en mijn vriend vertel ik practisch alles. Ik heb een goede band met mijn ouders, en ik weet dat zij altijd achter me zullen staan. Mijn moeder belt mij ook weleens als ze ergens mee zit.
Met vrienden en kennissen ben ik wat kieskeuriger. Maar als ik echt ergens me zit is er altijd wel iemand aan wie ik het kwijt kan.

* To Belg, or not to Belg *

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:40

Nee ik hou alles voor mezelf.
De enige die alles van me af weet wat betreft problemen, is me vriend.
Al zou ik heel graag met me familie willen praten, maar dat kan en durf ik niet. Maar vaak zeg ik ook niet alles aan mij vriend, ik wil andere er niet mee opzadelen want zo kan ik elke week wel aankomen wat me dwarszit dus op een gegeven moment uit beleefheid hou ik het voor mezelf wat soms best depressief is omdat je het eigenlijk eruit wil gooien en dan op zo´n moment voel ik me dan ook eenzaam.
Ik ben ook heel kieskeurig want ik ben bang voor de reactie dat ze het verkeerd opvatten of me niet geloven of omdat ze denken dat ik het zeg om zielig te doen en om de aandacht te trekken.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:22

Ik neem niet snel mensen in vertrouwen...
De enige die ik alles vertel, en volledig vertrouw is mijn vriend.
Ik vind het ook niet altijd even makkelijk om over dingen te praten die me dwars zitten, wil me altijd sterk houden, laat ook niet snel merken dat er iets scheelt en je moet me al echt goed kennen om het aan me te zien.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:52

Ik vertel mijn vrienden vaak meer dan mijn ouders. Een paar van hen weten zo goed als alles wat me dwars zit, maar bijna al mijn vrienden weten meer over me dan mijn ouders...
Ik heb dan ook niet echt een al te beste band met hen, terwijl ik nog wel thuis woon...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:20

Ik vertel mijn beste vriendin alles wat me dwars zit en bezighoud. Er is niet veel dat zij niet weet. Roy weet ook erg veel en met hem praat ik ook veel als er iets is. Maar ja, sommige dingen bespreek je gewoon met je vriendin. Mijn ouders weten minder wat er in mij omgaat, maar ik zal ze het zeker vertellen als er echt iets is wat ze moeten weten.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:23

Ik vertel mijn vriend echt alles... verder vertel ik wel wat tegen m'n vriendinnen maar sommige dingen ook weer niet.
M'n ouders vertel ik niet veel meer over m'n privéleven, dat heb ik afgeleerd na een ruzie.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:24

Mijn ouders weten lang niet alles van mij en ik vertel ze ook niet alles, ookal zouden ze het nog zo graag willen weten.. Ik kan hun gewoon veel niet vertellen, en dat vind ik soms heel erg jammer. Veel van mijn vrienden zijn ook niet echt te vertrouwen, maar soms vertel ik wel eens wat als ik ergens mee zit, waar ik achteraf dan weer spijt van heb.. omdat ik weet dat hun het of; toch niet voor zich kunnen houden, of; er toch niks van begrijpen en een verkeerd beeld van mij krijgen.

"What we call human nature, is actually human habit.."

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:28

Ik houd heel erg veel voor mij zelf.
En dingen die ik vertel ben ik wel voorzichtig mee aan wie ik ze vertel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:31

Het ligt eraan wat.. Het meeste weten mijn ouders en goede vriend(inn)en wel Lachen

Maar dat ligt aan de situatie..

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:53

Ik vertrouw alleen mijn ouders en vriend, dus die vertel ik dan ook praktisch alles. Naast hen vertrouw ik niemand voor de volle 100%, vrienden ook niet dus. Heb in mijn directe omgeving te vaak gezien dat zogenaamde vrienden, waarvan je denkt dat het ECHTE vrienden zijn, je er gewoon keihard bijnaaien om hun eigen hachje te redden. Nou sorry hoor, dat is niet mijn definitie van vriendschap, ik zou voor mijn vrienden door het vuur gaan. Helaas zijn er veel mensen die er anders over denken.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:01

mijn moeder weet heel veel, verder vertel ik sommige dingen wel en andere niet en ook aan wisselende personen. ligt er net aan met wie ik op dat moment veel contact heb. Ben een aardig solo figuur heb liever een boel gewone vrienden dan 1 iemand,

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:04

Ik hou niets geheim, maar ik vertel uit mezelf heel weinig.
Iets niet geheim houden is iets anders dan iets niet vertellen. Als het me gevraagd wordt zeg ik het Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:27

Mijn vriend weet alles van me. Echt heerlijk vind ik het dat ik mezelf zo bloot kan geven bij iemand, en dat er zo veel respect tussen ons is.

M'n ouders weten veel, maar niet alles (gelukkig). Sommige dingen hoeven hun echt niet te weten!

Vrienden en vriendinnen, tja, die kennen mij gewoon als een vrolijke meid met doorzettingsvermogen en die van paarden houdt. Verder weten ze geen familiegeheimen, geen problemen, enz. (Athans, de meesten. 2 vriendinnen weten wel heel veel over mij).

Ik vind het fijn dat niet iedereen echt alles over mij weet, want anders zou ik nooit meer onbezorgd lol kunnen hebben. En altijd denken van: "heeft die geen slechte bedoelingen met hetgene dat ie over mij weet?".

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:02

Nee, ik houd de meeste dingen voor mezelf. Omdat ik dan zeker weet dat het veilig is. Er zijn wel een aantal mensen die ik wat verteld heb, mijn moeder bijvoorbeeld weet aardig wat en een paar vriendinnen ook wel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:03

3 mensen weten bijna alles wat mij bezig houdt (mijn beste vriendin, mijn beste vriend en mijn vriendje). Daarbij heb ik nog een stel goede vrienden (uhh 4 ofzo) en nog wat losse (geen idee hoeveel). En die vertel ik minder. Diegene die onder het motto goede vrienden vallen vertel ik alles oppervlakkig. Ze weten veel van me maar niet het hele diepzinnige. De andere gewone vrienden zijn er enkel voor de lol. Die zou ik ook zo kunnen missen...

Mijn ouders vertel ik redelijk wat. Maar meestal ook het oppervlakkige..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:05

Marjolein, jouw tekst had de mijne kunnen zijn!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:08

Ik hou veel voor mezelf, ben wat dat aan gaat een binnenvetter. Maar het is wel zo dat ik dingen makkelijker vertel aan mensen die me niet zo dichtbij komen. Aan vreemden bij wijze van spreken.


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:13

Aan m'n ouders en familie vertel ik nooit iets van wat me bezighoud ofzo....Maar ik heb dan ook helemaal geen goede band met m'n ouders en familie.
Aan m'n vrienden vertel ik wel sneller dingen..maar er zijn nog zat dingen die ik lekker voor mezelf hou Lachen

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:29

Ik vertel mijn ouders niet alles. Wel gewoon de belangrijkste dingen, maar echte geheimen, nee dat niet.

Ik heb wel een erg goede vriend waar ik zowat alles aan vertel. En een paar vriendinnen waar ik heel goed mee kan praten en weinig geheimen voor heb....

Dingen die ik aan niemand vertel zijn meestal dingen waar ik mezelf super voor schaam....

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 14:08

Dat is mijn grote fout, ik vertel niets...

keep your head up

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:59

Ik vertel heel weinig uit mezelf, voor ik iemand echt persoonlijke dingen vertel moet ik echt fijn contact met iemand hebben en dat is bij mij niet zomaar.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 22:04

Ik vertel niet gauw iets . Dingen die me veel bezighouden weten denk ik alleen mijn 2 beste vriendinnen. Mijn vriend wist ook redelijk veel van me. Ik vertel alleen niet zo snel uit mezelf iets, maar gelukkig kennen mijn vriendinnen me zo goed dat ze het wel aan me zien als er iets is Lovers en dan vertel ik het wel.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 01:48

Iloon weet het meest van mij en kent mij beter dan wie dan ook, verder niet echt iemand waar ik alles aan vertel.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:33

Ik geloof dat mn ex vriendje het meeste van me weet maar zeker niet alles...
Mijn ouders kennen me goed en zien het ook wel als iets me dwars zit maar ook hen vertel ik niet alles.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ChanelR, Corien_, dasalijn, dezzie, fohadie, Herfstblad, IASCrawler, janderegelaa, Jungles, Kayleigh__, Lalladidoo, Lestrange01, meniekske, stella92 en 163 bezoekers