zadeltassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-01 21:39

Hoi kan iemand mij toevallig een goed merk oid aanraden van zadeltassen? Ik ga deze maand een weekend een gedeelte van de veluwe trail rijden en aangezien we geen pakpaard meenemen ben ik op zoek naar zadeltassen. Bij divoza heb ik al wel iets leuks gezien maar misschien heeft iemand van jullie nog wel een goede tip. Ik bedoel de tassen die je achter je zadel kunt knuppen.


BlazeBars
Berichten: 90
Geregistreerd: 30-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 21:52

pak gewoon die goedkope kunststof zadeltassen,ze wegen niets en zijn voorzien van 101 compartimenten

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 06:33

Waar zijn die te verkrijgen? Gewoon in de ruitersportzaken?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 06:39

Ik heb zelf van die zadeltassen die je over de hoorn heen hangt. Vindt ik op zich het makkelijkst, omdat je dan niet achterstevoren op je paard hoeft te zitten om er wat uit te pakken. Ze zijn niet zo heel groot, maar groot genoeg om wat drinken en desnoods wat te eten mee te nemen. Je hebt ze ook die gevoerd zijn zodat je drinken wat koeler blijft op de warme dagen.
Die van mij gebruik ik veel als ik de hekken na ga lopen (en das een heel eind *LOL* ) en daar kan ik mooi al m'n spullen ingooien die ik nodig heb. Ik weet alleen niet wat ze in Nederland kosten Scheve mond\ Ze zullen waarschijnlijk wel bij zadelmakers te koop zijn (als je voor leren zoekt) en anders misschien bij Divoza....
groetjes.


_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-08-02 07:41 ]</font>

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 06:46

Die je aan je knop kan hangen ga ik binnenkort ophalen. Daar heb ik een leren voor van een goede kwaliteit, inderdaad voor portemonne e.d. Maar ik moet ook kleren/tandpasta/borstel uhm.. van alles meenemen en dat past dan niet in zo'n klein dingetje he Party!!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:14

Ja dat wordt proppen anders *LOL* *LOL*
Nemen jullie ook tentjes mee enzo?? Lijkt me ook wel leuk om te doen Cool Er gaat een keer een tijd komen dat ik ook zoiets ga doen... Haha!

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 07:43

We slapen 1 nacht in een tent en 1 nacht bij een bed & breakfast. Ik wil dit ook al heel lang, maar vaak is iedereen dol enthousiast totdat..... En mijn stalgenootje is het gewoon heel vlot gegaan, ze was heel enthousiast en we hebben ook meteen de route uitgestippeld en data geprikt enzo. Volgend jaar wil zij dan ook een week gaan rondtrekken. Tja, als je hier woonde kon je wel mee natuurlijk Pling Of misschien zijn er wel nog meer die mee willen???? Reken op ong 100 piek per dag

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 07:50

zoiets zou ik nou ook wel eens graag willen doen, maar ik heb geen trailer dus kan alleen de bossen rond Breda bekijken. Ook leuk hoor, maar de Veluwe is nou net iets mooier Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 08:03

Ik had graag meegegaan Cornelie. Ik ben altijd wel te porren voor zoiets. Cool

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:26


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 14:19

Dat is zo ,die van divoza zijn waterafstotend maar ze adviseren wel als spullen echt geen spatje regen mogen hebben die in plastic tassen er in te doen. Ik zal nog ff snel gaan rondneuzen, bedankt voor de tip in elk geval.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:44

Zelf heb ik aantal leuke tassen gekocht. O.a. op de markt en bij de Hema. Met een beetje creativiteit vermaak je die zelf tot zadeltassen. Bij de Hema heb je hele leuke heuptassen met een bidon, met een paar uurtjes heb je die omgetoverd tot klein zadeltasje (handig voor sleutels, telefoon, hoevenkrabber, zakmes, broodjes etc). Twee weken geleden heb ik bij Olympia een fijne zadeltas gekocht waar precies een zweetdeken in past, is een beetje een banaanvorm die je achter je zadel vast maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 16:22

Heeft er iemand praktijkervaring met de zadeltassen (die voor achter het zadel) van Divoza? Ze zijn hartstikke goedkoop als je ze vergelijkt met de tassen bij de westernwinkel, maar zijn ze ook daadwerkelijk bruikbaar? We gaan over twee weken op vakantie met de paarden en dan zijn zadeltassen toch wel errrrreg handig, met dagtochten.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 20:05

Ik kan het je volgende week vertellen *LOL* Dan ga ik ze uittesten op een proefritje

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 09:53

Tip: let even op het bevestigingssysteem van de tasjes. Ik had nl. ook van die tasjes gekocht voor aan de knop, maar de ringetjes die er onderaan zitten zaten te laag. Of de ringen aan mijn zadel zaten te hoog ... tis maar hoe je het bekijkt. Ff goed kijken dus.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 10:07

Van de zadeltassen voor over de knop gebruik ik de ringetjes niet eens. Ik hang ze over de knop en that's it... Blijft keurig hangen, klappert niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers