besluit genomen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

besluit genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 07:54

JAja dat klinkt natuurlijke erg gewichtig. Haha!

We hebben afgelopen week besloten om Sharif volgend jaar te castereren. IN de eerste instantie wilden we met hem naar de hengstenkeuring etc etc. Maar ik heb er eens goed over nagedacht, en we hebben hem vorig jaar gekocht als gezelschap voor Polly, dan is het toch niet eerlijk dat ze altijd apart staan, terwijl ze zo gek op elkaar zijn. Volgend voorjaar mag hij evt nog dekken (heb een aantal mensen die heel graag een veulen van hem willen hier in de buurt) en daarna is het einde oefening voor hem...
We gaan ook niet verder met de inschrijving van het NMPRS, zowel hij als Polly niet, dus ook Polly's veulen blijft papierloos...

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:11

Wel jammer
Maar het mischien beter voor jullie alletwee *LOL*

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:15

ik kan er eigenlijk niet al teveel over zeggen :s...
Dus wat wil je dat ik zeg?
Ik vind het knap dat je zo'n beslissing kan nemen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:19

Tja... Het is jullie eigen beslissing nl. !Wel jammer maar ja,wat je zegt het is niet leuk voor pol ook als ze alleen staat aldoor...Weet je nu al wat je met het veulen doet?
Ps:Wel gaaf dat hij nog een paar keer dekken mag,heb je iig nog wat nakomelingen van hem !!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 09:14

Het veulen blijft in ieder geval, die wil ik al zo lang en nu is het eindelijk zo ver. En hij wordt ong. net zo groot als Pol dus dan kunnen we mooi 2-span rijden

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:29

Dapper hoor, ik heb Den naar de keuring gebracht omdat ik het veel te eng vind om hem te laten castreren. Schijnheilig

Maar je hebt gelijk hoor. Als je 2span wilt rijden heb je eigenlijk niets aan een hengst. En zeker niet als je hem als gezeldschap had gekocht.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:59

ja, mss beter voor je paarden. een goede afsluiten, nog rap ff een dekje Lachen mooi!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 10:44

Sharif moest ook niet in tweespan, daarvoor is hij te groot vergeleken met Polly. Mijn vriend gaat ook leren mennen en die gaat dan ooit met Sharif mennen. Ik wil 2 span leren mennen en dan met Polly en haar veulen. Ze is namelijk gedekt door een hengst die ongeveer even groot is dus ik ga er een beetje vanuit dat het veulen ook ongeveer even groot zal worden. Misschien als we ooit een eigen stukje grond met een stalletje hebben dat we dan nog een veulentje erbij nemen, maar ik heb nu gewoon geen tijd en geen geld voor 4 pony's (eigenlijk 3, Sharif is van mijn vriend). Maar wie weet, ooit. Eerst maar eens zien wat eruit komt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:46

wat ik niet snap is waarom je Pol niet laat registreren

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 11:41

Aaah Sharif verliest zijn manlijkheid, en het is nog wel zo'n leuke man(netje) Haha!
Maar idd als je ze graag bij elkaar wilt hebben dan is het beter zo.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:14

Jammer dat je Pollie niet inschrijft bij het NMPRS.
Je mag nu je trailertje is overleden best met mij meerijden naar de NMPRS keuring hoor. Pauleen gaat deze zomer ook heen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 13:24

Ik ben er dus nog over aan het twijfelen wat betreft de inschrijving bij het NMPRS. We gaan over 2 weken zelf nog voor een trailertje kijken (een hele nieuwe) maaarrr met jou meerijden Tamara sla ik natuurlijk niet af.
Ik ben dus nog steeds aan het rondkijken bij het NMPRS of ik haar misschien niet toch laat registreren en het veulen dan ook, pff vind het wel moeilijk hoor.
Moet je als het formulier opstuurt nou ook meteen foto's opsturen?

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:29

Polly schreef:
JAja dat klinkt natuurlijke erg gewichtig. Haha!

We hebben afgelopen week besloten om Sharif volgend jaar te castereren. IN de eerste instantie wilden we met hem naar de hengstenkeuring etc etc. Maar ik heb er eens goed over nagedacht, en we hebben hem vorig jaar gekocht als gezelschap voor Polly, dan is het toch niet eerlijk dat ze altijd apart staan, terwijl ze zo gek op elkaar zijn. Volgend voorjaar mag hij evt nog dekken (heb een aantal mensen die heel graag een veulen van hem willen hier in de buurt) en daarna is het einde oefening voor hem...
We gaan ook niet verder met de inschrijving van het NMPRS, zowel hij als Polly niet, dus ook Polly's veulen blijft papierloos...


Mag ik je een advies geven??? Laat hem geen paarden dekken als je hem toch gaat castreren. Je loopt een grote kans dan een secreet over te houden als hij bij merries op de wei komt.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:38

Ik denk wel dat adrienne een beetje gelijk heeft, al hengsten het eenmaal door hebben...
Maar waarom laat je polly ook niet inschrijven bij het NMPRS?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 15:50

Ja das ook wel weer waar wat jullie zeggen. Maar ja hij staat nu ook regelmatig met Polly op de wei en de eerste 5 minuten is het even kloten en daarna doet ie weer normaal.
Naja we hebben nog een jaar om erover te denken maar adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:39

Polly schreef:
.
Moet je als het formulier opstuurt nou ook meteen foto's opsturen?


Je vult het inschrijf formulier gewoon in, dan 2 foto's erbij. 1 van de linkerkant, en 1 van de rechterkant met het hoofd naar de camera gedraait, en de voorpluk opzij (even onder je halster stoppen)

Als je meer vragen hebt roep je maar

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 18:53

wat lief...Pol en Shar zulle je vast wel dankbaar zijn Knipoog!!!
maarre misschien gaat ie Boo dekke he` !!!! Bruut

kiszz lauszz