New Foresters--------> Fantastische stoppers!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

New Foresters--------> Fantastische stoppers!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 10:31

Iedereen die nog een goed reining paard zoekt die ook geschikt is voor pleasure en trail, en die niet zo heeeel veel geld uit wil geven, moet zeker een New Forester kopen! Mijn ervaring met deze ponys is echt geweldig! Vooral de stops zijn geweldig en een forester met uitstraling kan super spins maken (ziet er zooo tof uit Kwijl ). Ik ken menig new forester dat de quarters er met gemak uitstopt. Ik wilde dit alleen maar ff kwijt omdat er vaak gedacht wordt dat quarters (en paints enzo) de enige goede westernpaarden zijn, maar dat is zeker niet waar Haha!
groetjes

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:26

I know!! *LOL* *LOL*
Ik heb er ook zo een. We zijn hem nog aan het inrijden maar iedereen is erg van hem onder indruk.
Hij leert heel snel en is erg werkwillig. We kunnen natuurlijk nog geen stops maken maar als ik me zwaar maak staat hij wel meteen stil...
Deze plaatjes zijn van een maandje geleden:

Afbeelding

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:12

JAAAAAA! Inderdaad, radetsky ook, hij is al 16 en doet nog maar 2 jaar western ofzo. Maar hij kan al stopjes van een meter en hij kan al een spinnetje! super beestjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:22

'k Kan nog wel meer rassen behalve QH en Paint opnoemen die het aardig (kunnen) doen. Heeft vaak meer met de ruiter te maken dan met het ras waar die bovenop gaat zitten.... Haha!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:26

Sonja daar heb je gelijk in maar als New Forest eigenaar moet ik toch zeggen dat ze speciaal zijn voor me. Maar ik heb dan ook nog nooit een QH of paint gehad.
Jij hebt toch een fjord waar je erg goed mee bezig bent! Ik heb je filmpje toen gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:31

Klopt, en het laatste paardje dat ik voor een ander ingereden heb was een NF, ook een heel fijn dier waar ik graag mee werkte. Ik zit niet vast in bepaalde rassen, heb net zo veel lol met m'n fjord als met een dure quarter waar ik wel eens op mocht zitten Haha! , als met onze KWPN' er of de Haf van een stalgenote... Maar ik blijf toch een zwak hebben voor ponys....

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:58

Er zijn mensen die vinden dat ik het mijn Russische Budjonny Baduh ook kan leren. Hihi. Lach me dood als hij ooit nog een sliding stop leert. Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:03

Bij faras (nu Silver Ranch) waar ik op ponykamp ben geweest hadden ze ook hele goede new Forest ponys er tussen lopen.
Maar misschien kan een tinker of een ijslander ook wel heel goed spins maken, ik wet het eigenlijk niet.

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:22

En wat d8 je van de welsh-cobs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Had er eentje die kon ze van wel 2-3 meter maken als ie zin had en de omstandigheden goed waren!!!!!!!!! Jammere was dat: terwijl hij het perfect deed (kontje er mooi onder, jaha!) Ik het neit meer mocht doen! Hmpf! Maar die ging ook erg lekker. Ijzersterk en in de zomer als ik er langer was dan zag je duidelijk verbetering, normaal kwam ik er eens in de 14 dagen een weekend, maar als je het dan zou vragen deed hij het ook nog voor je!

Bovendien gaat de Fjord idd ook lekker, mijne op 20-jarige leeftijd nog begonnen en spint nu aardig!

Mijn welsh verdenk ik er van dat ie ook gaat stoppen! Doet ie nu in de wij ook en de enkele keer dat ik er op zat stopte ie zo vanuit draf puur op zit: juist op zit! De teugels moet ie nog leren accepteren. Maar wel handig: heb je altijd een noodrem bij de hand!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:27

Ieder paard kan stoppen Cool Ik heb een Paint gekocht, maar niet (alleen Schijnheilig ) om de reden dat ze zo goed meelopen in de westernsport. Gewoon een superras (daarmee dus ook Quarters uiteraard).
Maar eeh, ik wil eigenlijk wel foto's zien van andere rassen in de slidingstop. Je ziet op wedstrijden nagenoeg alleen Quarters en een enkele Paint.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 00:32

Ik heb dus op video een superstop van een FJORD staan. Alleen nu ben ik het kabeltje voor naar de computer kwijt. Als ik deze weer heb gevonden zal ik er wel even foto's van af halen!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:49

Ja Jannie, lijkt me super

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:08

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn er alvast 2 van een fjord in de slidingstop


Afbeelding

een haffie in de spin

dit zijn dan weer een paar rassen Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:16

Gaaf hoor, heel leuk om ook eens andere rassen te zien stoppen en spinnen Kwijl

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:31

haha als ik het goed kan over een tijdje met mn nrps-er en mn appaloosa zet ik daar ook nog wel foto's van neer maar dat kan nog wel even duren

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:55

Dit is dus een fjord bij ons op stal!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat pixfun het doet anders moet je ze even openen in een nieuw venster( eigenschappen copieren en plakken in een nieuw venster)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:43

Wat een gave Fjord, Jannie!
ZO vind ik ze wel erg leuk Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 08:35

Ik ben het er helemaal mee eens...Tiamo onze New Forest pony begint inderdaad heel netjes te stoppen. Ze is overigens nog steeds te koop Knipoog

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:10

Hey Gaaf! Die fjordjes die zo leuk stoppen. Ja, helaas heb ik al een keigafe welsh, maar tiamo is ook een leuk dingetje hoor!

Jannie: Is dat Jacob op zijn Fjordje?! (Algeheel bekend in noord-Nederland..grijns!)

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:28

Dat is leuk al die rassen die zo'n toppers kunnen zijn in deze tak van western. Maar je moet natuurlijk wel geluk hebben dat hij/zij er aanleg voor heeft. Die ene haflinger die spint zonder hoofdstel is cool Cool Mooi.

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:20

Merel schreef:

Jannie: Is dat Jacob op zijn Fjordje?! (Algeheel bekend in noord-Nederland..grijns!)


Dat is idd Jacob! Hoe ken je hem?

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:42

Correctie: New Foresters-------------------> Fantastische springers *LOL*

mn ponytje is vandaag namelijk vanuit stilstand over het hek van de buitenbak gesprongen Frusty (die hoger was dan zijzelf). Er overheen gejaagd door dr weivriendje Vork
Door haar talent ( Haha! ) Gelukkig niets ergs Lovers

NF Power Knipoog Ach gut
groetjes