Zijn er hogere trailers dan 2,15cm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Zijn er hogere trailers dan 2,15cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 16:39

Over een tijdje wil ik een trailer kopen. Het zal waarschijnlijk een 11/2paards worden omdat ik binnenkort 3 paarden heb (klinkt als een stomme redenering maar ik ga er vanuit dat ik maar met een paard tegelijk ga rijden) Het probleem is dat een van mijn paarden 1.78 hoog is en een standaard trailer past wel, maar het lieftst zou ik een trailer hebben die hoger is. Pas geleden zag ik bij Betanco in Rijsbergen een trailer die 2.40 hoog was, helaas wordt die door de fabrikant niet in 11/2 paards gemaakt ! Boos! Ik vroeg me af of jullie eventueel een merk weten van (goede) trailers die ook hoger zijn dan de standaard maat.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:25

Wij hebben voor de Shires een IFOR Williams, stevige, grote trailers.

Afbeelding

Als er een Shire in past, moet jouw paard ook passen Haha! . Ik weet dat ze ze in ieder geval bij Heja verkopen, misschien kun je ook op Marktplaats kijken.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:30

ja daar zit ik ook mee. mijn paard is 1.83m en een gewone trailer past op zich wel maar zn oren zitten altijd dubbel! Tong uitsteken

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:37

De Ifor standaard is 2.60 hoog. Die van Craignethan geloof ik nog hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:38

Ik heb ook de Ifor Williams, de 2 paards uitvoering.
Hoewel mijn paarden bij de 1.70 blijven steken hebben ze aan alle kanten ruimte zat over, een 1.80 zou er dus ook goed inpassen.
Ik heb hem bij Jozua in aan de Snelliusstraat 16 Harderwijk gekocht.
Hij is behalve dealer van Ifor Williams ook dealer van andere merken en heeft meer keuze dan de Heja.

Belker heeft de 1 1/2 paards uitvoering, misschien kun je haar eens vragen hoe die bevalt.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:38

De Bockmann trailers zijn over het algemeen ook erg ruim. Wij hebben een Bockmann Topmaster en deze trailer is zeer ruim en hoog. Wij hadden het zelde probleem met de paarden, ze stonden ook met de oren dubbel en na een tijdje wilde 1 van m'n paarden de trailer helemaal niet meer in. Nu hebben we geen problemen meer.
Ook de 11/2 paard van bockmann zijn hoog. Misschien is het wat?
Succes met de zoektocht.

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 17:42

(dit is een reactie op CraigNethan terwijl ik ondertussen meerdere reacties kreeg, wat gaat dat snel!-waarvoor bedankt !)
Weet je hoe hoog die zijn ? Ze past wel in een gewone trailer, dat is het probleem niet, maar ik wil graag dat ze de ruimte heeft !

even off-topic
Bij mij in de buurt zit "Hof van Venetie" die organiseren (huifkar)tochten met toeristen enz. met Friezen, brabantse knollen en ze hebben een shire. Nu heeft die man ook een garage waar ik altijd naar toe ga (kan ik terwijl mijn auto nagekeken wordt toch nog over paarden L*llen) en die zei laatst dat ze nog een shire zoeken. Heb jij toevallig niets staan voor een tweespan ? Ze hebben daar optimale verzorging, de paarden staan alle dagen in de wei en hebben ruime stallen (in het gangpad vindt je geen strootje) , een stapmolen enz. s'zomers alle paarden een vliegendeken op voor de koets(aan de rand van het bos- steekvliegen/horzels) dus in ieder geval een goed adres.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:13

Ik heb je een p.b. gestuurd Haha! .

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:27

ik heb pas een Atec (www.atec.nl) gekocht, die heb je in verschillende breedtes (ik heb 1.41 m breed, je kunt er dan makkelijk naast staan!) en hij is 2.29m hoog meen ik) een pensionklant heet een paard van 1.87m en zij heeft een Bockmann van 2.32m hoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:16

Mijn vriendin heeft een 2 paards Ifor WIlliams van 2.40 hoog. Haar paard is 1.82 hoog en hij staat er goed in. Hij is mega groot, onze 1 1/2 paard Ifor Williams past er zeg maar nog wel in.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:28

Weijer heeft ook extra hoge uitvoeringen. Zij zitten in Deurne en hebben dealers door het hele land.