barokke paarden wedstrijd.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

barokke paarden wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 22:14

Ook naar aanleiding van het topic over barokke paarden in de dressuur: 27 april is er in zuidwolde (Dr. ) een wedstrijd voor barokke paarden, er rijden er waarschijnlijk heel wat mee.

Als je graag wilt zien hoe barokke paarden (kunnen) lopen zou ik zeggen: kom kijken. Dan kun je zien of je (voor) oordeel klopt met de werkelijkheid. Doordat er waarschijnlijk een behoorlijke groep rijdt van verschillende barokke rassen, is dit denk ik een aardige meetlat .

Als er belangstellenden zijn kan ik het programma hier ook wel even neer zetten zogau ik die binnen heb.


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:44

Is het programma al bekend dan?
Ben ik wel benieuwd naar. Hebben ook nog geen idee hoe laat Pliva moet starten. (en we zijn nog op zoek naar een 2-paards trailer )

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:00

Ik kan niet zeggen dat ik het met je eens ben dat een barokke paardenwedstrijd een representatief beeld van deze rassen geeft.
Het geeft wel een beeld van het soort mensen dat Barokke paarden liefhebber is en een poging tot dressuur onderneemt Knipoog .
Ik denk in ieder geval wel dat de meeste vooroordelen bevestigd zullen worden Haha! .

Bijvoorbeeld:
- slecht galopperende Friezen die achter de teugel lopen of met de neus in de lucht en de rug weggedrukt
- veel knieheffing in draf en een slechte stap bij de PRE's
- kleine Lipi's waar de gemiddelde hollandse meid niet mee tussen de paarden op wedstrijd zal willen gaan.

Welke vooroordelen waren er nog meer?

Maar ach, misschien zijn er een paar uitzonderingen met goedgebouwde exemplaren van ieder ras die netjes afgericht zijn en met ontspanning een proefje lopen.
(maar op 'gewone' wedstrijden vind ik het niveau en plezier vaak ook ver te zoeken, misschien ben ik wel te kritisch)

Schrik niet bij de prijsuitreiking, want omdat er vaak gebruik wordt gemaakt van jury's die barokke paarden positief beoordelen worden de (winst-)punten weggegeven.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 13:12

Marja schreef:
Ik kan niet zeggen dat ik het met je eens ben dat een barokke paardenwedstrijd een representatief beeld van deze rassen geeft.
Het geeft wel een beeld van het soort mensen dat Barokke paarden liefhebber is en een poging tot dressuur onderneemt Knipoog .

Ik denk in ieder geval wel dat de meeste vooroordelen bevestigd zullen
Schrik niet bij de prijsuitreiking, want omdat er vaak gebruik wordt gemaakt van jury's die barokke paarden positief beoordelen worden de (winst-)punten weggegeven.


OK, ben ik met je eens, maar leuk is het wel in elk geval.

En wat betreft die winstpunten: Ik hoop het, ik rij ook mee namelijk Haha! . nee, serieus, ik denk dat dat nog al meevalt. De afgelopen wedtsrijd die ik heb gereden op lipizzanerdag was dat in elk geval niet het geval.

Cody: er staat ook ALS ik het programma heb , ik heb ook nog geen idee hoe laat ik moet.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:22

is dit trouwens een Barokke dag waarbij iedereen moet bewijzen dat zijn/haar paard barok is door papieren te overleggen?

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:15

cloris schreef:
is dit trouwens een Barokke dag waarbij iedereen moet bewijzen dat zijn/haar paard barok is door papieren te overleggen?


Meestal is dat idd wel zo. Als je geen echt barok paard hebt, mag je niet meedoen.

Volgens mij is er van de zomer ook eentje in Wassenaar, daar ga ik absoluut kijken. Mijn bijrijpaardje moet dan ook rijden waarschijnlijk.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:30

Tessebes"]
[quote="cloris schreef:
is dit trouwens een Barokke dag waarbij iedereen moet bewijzen dat zijn/haar paard barok is door papieren te overleggen?


Meestal is dat idd wel zo. Als je geen echt barok paard hebt, mag je niet meedoen.

Volgens mij is er van de zomer ook eentje in Wassenaar, daar ga ik absoluut kijken. Mijn bijrijpaardje moet dan ook rijden waarschijnlijk.
[/quote]

Dat is dus een reden voor mij om niet mee te doen, belachelijke regeling je zal maar door omstandigheden geen papieren hebben of wat dan ook....alsof papieren een paard ECHT barok maken Lips are sealed

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:28

Bel gewoon de organisatie eens op, misschien kunnen zij je meer vertellen of een uitzondering voor je maken.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 08:51

Tessebes schreef:
Bel gewoon de organisatie eens op, misschien kunnen zij je meer vertellen of een uitzondering voor je maken.


Nee ik hoe niet mee te doen daar gaat het ook niet om, het ging mij erom dat in de ogen van de organisaties pas een echt barok paard hebt als je papieren kunt overleggen, zolang zij zichzelf nog zo in een apart hokje zetten is het nix voor mij, kijk is er nu een keuring aan vooraf gegaan ala dan kan ik me daar nog wat bij voorstellen. maar zo?

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:45

Bij de Barokke paardenwedstrijd in Haarlem (was het wel Haarlem? iig in Noord Holland) eind vorig jaar hoefde je geen papieren te laten zien.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:57

Kijk dat klinkt al veel beter, ik weet dat het in Wassenaar ook zo is, eerst papieren dan pas zou je je in mogen schrijven brr op een of andere manier krijg ik daar altijd de kriebels van maar goed Haha!
Haarlem? das makkelijk bereikbaar voor mij, daar wil ik wel eens kijken je weet zeker geen data? Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:31

cloris"]
[quote="Tessebes"][quote="cloris schreef:
is dit trouwens een Barokke dag waarbij iedereen moet bewijzen dat zijn/haar paard barok is door papieren te overleggen?


Meestal is dat idd wel zo. Als je geen echt barok paard hebt, mag je niet meedoen.

Volgens mij is er van de zomer ook eentje in Wassenaar, daar ga ik absoluut kijken. Mijn bijrijpaardje moet dan ook rijden waarschijnlijk.
[/quote]

Dat is dus een reden voor mij om niet mee te doen, belachelijke regeling je zal maar door omstandigheden geen papieren hebben of wat dan ook....alsof papieren een paard ECHT barok maken Lips are sealed
[/quote]

¡Vaya Cloris! Niet alleen een leuke hond en bank dus Knipoog
Ook dit is een reden waarom ik het hier zo verschríkkelijk naar mijn zin heb.

Bíjna jammer dat ik zo'n end weg woon. Maar ja, eigenlijk is alles hier in de buurt al een barokkepaardenzonderpapierenshow Knipoog
Zondag a.s. overdag een show/keuring van analusiers met dressuurproef en 's avonds demo arte ecuestre in de plaza de torro in Antequera!

Veel plezier in Haarlem.

www.homocaballus.net

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:37

Huertecilla"]
[quote="cloris"][quote="Tessebes"]
[quote="cloris schreef:
is dit trouwens een Barokke dag waarbij iedereen moet bewijzen dat zijn/haar paard barok is door papieren te overleggen?


Meestal is dat idd wel zo. Als je geen echt barok paard hebt, mag je niet meedoen.

Volgens mij is er van de zomer ook eentje in Wassenaar, daar ga ik absoluut kijken. Mijn bijrijpaardje moet dan ook rijden waarschijnlijk.
[/quote]

Dat is dus een reden voor mij om niet mee te doen, belachelijke regeling je zal maar door omstandigheden geen papieren hebben of wat dan ook....alsof papieren een paard ECHT barok maken Lips are sealed
[/quote]

¡Vaya Cloris! Niet alleen een leuke hond en bank dus Knipoog
Ook dit is een reden waarom ik het hier zo verschríkkelijk naar mijn zin heb.

Bíjna jammer dat ik zo'n end weg woon. Maar ja, eigenlijk is alles hier in de buurt al een barokkepaardenzonderpapierenshow Knipoog
Zondag a.s. overdag een show/keuring van analusiers met dressuurproef en 's avonds demo arte ecuestre in de plaza de torro in Antequera!

Veel plezier in Haarlem.
[/quote]

Idd heel jammer Haha! ik zou zo "even" langskomen, want dat zou ik graag komen bekijken

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 22:59

cloris schreef:
Kijk dat klinkt al veel beter, ik weet dat het in Wassenaar ook zo is, eerst papieren dan pas zou je je in mogen schrijven.


Tja.. ik hoorde pas van iemand van de organisatie dat er ook mensen proberen in te schrijven niet-barokke paarden en dat is gewoon de bedoeling niet.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:04

Tessebes"]
[quote="cloris schreef:
Kijk dat klinkt al veel beter, ik weet dat het in Wassenaar ook zo is, eerst papieren dan pas zou je je in mogen schrijven.


Tja.. ik hoorde pas van iemand van de organisatie dat er ook mensen proberen in te schrijven niet-barokke paarden en dat is gewoon de bedoeling niet.
[/quote]

Ja ok, maar als je daar aankomt met een niet Barok paard is dat wel gelijk te zien dacht ik zo, het jammere is dat ze zo ook heel veel mensen afweren met super Barokke paarden zonder papieren.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:07

Dat is waar, ze bekijken het wel erg zwart wit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion, gerlindie, Indy_Mouse_9, josien_m_, MiniTrex113, SusanH, ulaantje, Zidore en 149 bezoekers