Good looking op je paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Good looking op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 19:04

Vind je het belangrijk hoe je eruit ziet op je paard?

Ik wel, zo ben ik in het dagelijks leven ook. Ik heb 3 rijbroeken, een groene, een bruine en een zwarte en ik zorg ook altijd dat ik er netjes uit zie, vooral op die bruine en zwarte rijbroek. Die groene is lekker dun dus dat is echt zo'n zomerrijbroek. Maar ik vind het best belangrijk dat ik er goed uitzie op mijn pony. Dat wil zeggen dat ik een rijbroek, rijlaarzen, een t-shirt (mountainhorse shirt Kwijl ) en een bodywarmer aan heb. En vaak pas ik mijn shabrakjes er ook nog voor aan. Zo heb ik een bruine, een zwarte en een witte Schijnheilig

Alleen als ik in een slons bui ben en niet dressuurmatig ga rijden dan stap ik er ook wel eens in mijn makkelijke kleding op.

Wat jullie?


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:08

Nou, ik ben een recreatieruiter dus hoe ik eruit zie, is elke keer anders, soms rijbroek vandaag een strakke spijkerbroek en altijd blackstones.
Maakt mij niet uit hoe ik eruit zie, het zegt niks over hoe ik ben en als het maar lekker zit vindt ik het goed.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:22

Nou, ik trek gewoon één van mijn rijbroeken aan (spijkerbroek, en allemaal dezelfde kleur *LOL*), een of andere tshirt of trui, met daarover heen mijn jas/bodywarmer. Ik zorg (meestal Schijnheilig ) wel dat alles er schoon en redelijk schoon uitziet, maar vaak ook niet, ik word toch wel weer goor zodra ik het terrein op stap Scheve mond
Wedstrijden is natuurlijk een ander verhaal.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:29

Ligt er erg aan wat ik ga doen. Naar les stem ik het af en 's zomers zal ik er ook wat meer op letten. 's winters ziet ook niemand wat ik draag onder mijn jas. Lachen Maar ik let er vaak wel op ja.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:30

Nee het maakt me echt niks uit. Ik ben een echte smeerpoets, maar voor les zorg ik meestal wel dat ik een schone trui aanheb. Wedstrijden is natuurlijk een ander verhaal.
Mn paardje loopt er trouwens een stuk netter bij.

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:33

Ik heb 2 rijbroeken. 1 blauwe en 1 zwarte, die wat ouder is. Een oude jas dient als paardenjas ( Hij word toch vies, dus ik ga geen supermooie jas dragen tijdens het rijden ). Ik heb een zwart shabrak, dat erg versleten is, en ik moet eigenlijk snel weer een nieuwe kopen.
Schoon ben ik wel voordat ik begin met mesten ( soms niet meer erna ).

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:34

euh... ik zorg gewoon dat ik geen aparte kleuren koop, die niet in mijn rijtje passen Knipoog
Dan vloekt het niet zo snel Knipoog

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:45

Het kan me echt geen reet schelen hoe ik eruit zie als ik aan het paardrijden ben en dat is me ook wel af te zien dnek ik.
Mij chaps zakken standaard af en zijn eerder bruin dan zwart.
Op mijn paardrijdenbroek zitten altijd vlekken van het poetsen of van tegen het paard aanstaan ofzoiets. De kleuren passen dnek ik ook niet echt bij elkaar. En de truitjes zijn ook niet echt mooi, zijn gewoon van die mouwloze truitjes met mega foutte printjes erop (heb ik speciaal voor pardrijden gekocht)
Ik heb trouwens een donkerblauwe broek een beige broek die een beetje naar het groene neigt en ik had een groene. Die groene vond ik zelf heel mooi, maar daar pas ik niet meer in en nu heeft mij zus hem aan 9en bij har is ie nog te groot!)


steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:52

Het maakt me echt niets uit hoe ik eruit zie op mijn paard. Doordeweeks zie ik er meestal wel gewoon goed uit, want dan kom ik meestal uit school. In het weekend heb ik meestal gewoon een spijkerbroek en een fleecetrui aan. Als het maar lekker zit! Na het uitmesten en opstrooien zie ik er toch niet meer uit, wat je ook aan doet Knipoog.

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:57

Citaat:
Good looking op je paard?


Uhh..nee

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:59

Ik heb vooral praktische kleren aan. Mooi zijn ze meestal niet. Vaak een oude trui of de verenigingstrui. Na borstelen en aanverwante zaken zitten de zwarte vegen op mn hoofd. Haha!

Vandaag maar een windjack aangedaan tijdens borstelen (dat scheelt weer wat in de haren die mee naar huis willen).

*vraag me toch af hoe sommige mensen zo netjes kunnen blijven in de omgeving van paarden*

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:01

Het hangt er van af wat ik ga doen. Als ik naar de club ga heb ik wel wat nets en schoons aan. Maar niet alles hoeft bij elkaar te passen. Schoon vind ik belangrijker dan modekleurtjes.
En gewoon op stal maakt het me niet uit. Meestal een versleten(maar zo verschrikkelijk lekker zittende) rijbroek met een wijd t-shirt of trui.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:04

Ik zorg wel dat het niet vloekt, maar verder heb ik er eigenlijk echt schijt aan.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

MarioNISLieF

Berichten: 96
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:12

I just don't care... :-p

Right or wrong
Life goes on
So trust in love

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:14

ik heb een stuk of 5 rijbroeken en nog een zesde waar ik ben uitgegroeid. ik doe meestal voor de les de minst oude aan een donkerblauwe, laarzen en een trui of tshirt. en eventueel een jas hangt er vanaf welk weer het is. als ik spring nog een bodyprotector. voor de rest doet het er niet echt toe hoe ik eruit zie als ik paardrij. ik word toch altijd enorm vies dusja.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:19

Ik vind het absoluut niet belangrijk wat ik aan heb als ik naar mijn paard ga. Meestal gewoon een slobber trui, zit wel zo lekker.
Op de kleuren let ik wel een beetje, niet rood en roze bij elkaar (geef maar even een voorbeeld).

Natuurlijk op wedstrijden en clinics probeer ik er wel een beetje netjes uit te zien.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:29

Ik vind het wel belangrijk wat ik aan heb bij 't rijden en verzorgen van mijn paarden. Laarzen of jodphurs met chaps, rijbroek. Trui, bloes of t-shirt die niet rond mijn lijf flodderen en een jack dat niet te lang is zodat ik erop ga zitten. En vooral geen losse lange haren of open jassen of bodywarmers.
En gewoon omdat ik dat er zelf anders erg slordig uit vind zien.

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:33

Ik zorg dat alles passend is, dus dat rijbroek en trui e.d niet vloeken. Zo ben ik normaal ook, en af en toe hou ik wel van dat overdreven 'kak' op mn paardje: geruit broekje, mooie trui/vestje erop, haar in een vlecht. Paard met wit dekje en witte bandages... Heerlijk vind ik dat af en toe..

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:41

Ik let er eigenlijk wel op. Ik koop de meeste dingen in zwart en grijs en dan past het dus vaak wel goed bij elkaar. Ik heb ook 1 blauw setje en dan doe ik ook wel een blauwe trui aan (en blauwe peesbeschermers). Eigenlijk ben ik best erg.....

Mijn haar zit gewoon in een staart en mijn hoofd is vaak rood onder mijn cap dus dat is niet zo mooi....

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:41

Maar eh.. ik poets mijn laarzen dan bijvoorbeeld weer veel te weinig!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:48

Eigenlijk vind ik het ook best belangrijk om netjes op mijn paard te zitten, het geeft me ook een beter gevoel. Ik hou er wel van om een ruiter en paard er netjes verzorgd bij te zien lopen. Het hoeft niet allemaal super netjes te zijn maar wel een beetje bijpassend. Zelf vind ik het af en toe wel leuk om op zondag gewoon netjes gekleed het bos in te gaan, dat kan sportief gekleed zijn maar ook netjes gekleed, ligt een beetje aan mijn bui en aan het weer

De mensen bij ons op stal moesten er wel aan wennen dat ik zo was, ik doe ook vrijwel altijd een hengstenvlechtb in als ik ga rijden, anders zit ik zo in het haar te graaien. Bij ons op stal vonden ze dat heel apart, vroegen ze of ik ergens naar toe moesdt *LOL* Inmiddels zijn ze het wel gewend en krijg ik vaak complimenten dat ik en mijn paard er zo verzorgd uitzien Haha! dat geeft mij dus een goed gevoel

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:59

Ik rij western, dus ton-sur-ton hoeft niet en kan nieteens...Er valt nu eenmaal niet zo makkelijk te verwisselen van pad als je met shabrak wel kunt doen. En ik heb altijd zwarte Professional Choices, dus daar valt ook al niets op te varieren...ja kan wel, maar kost een vermogen, dus doen we dat maar niet.

Voor de rest draag ik een spijkerbroek en makkelijk zittende trui of T-shirt daar en overheen een jas in de winter.

Gekleed te paard? Hoeft niet...moet makkelijk zitten en functioneel zijn. Als iemand er als een modepop op wil zitten en bereid is daar het nodige aan uit te geven mag dat van mij, maar ik doe er niet aan mee....

En mijn paard heeft standaard vlechten in...scheelt een hoop in onderhoud.

Je suis Charlie.

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:21

*zucht* ik ben minstens zo erg Haha!
Het is niet dat mijn kleren bij elkaar kleuren, maar me paard kleurt er ook nog is erbij.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:46

ligt aan mijn bui...Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 06:47

Altijd Lachen
Kleine moeite om de kleur van mijn broek en shirt af te stemmen op de kleur van het dek en de bandages. Ondanks dat ik nog steeds met gekregen dekjes en bandages rij is het me toch gelukt om hier allemaal passende setjes van te maken *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 32 bezoekers