Wat te doen bij herhaaldelijke scheldpartijen ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Wat te doen bij herhaaldelijke scheldpartijen ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 20:15

van ouder tegen kind?
Dit paste niet meer in de balk...

Ik zie dit nu al enkele jaren voortslepen en nu het kind bijna te groot is voor de pony gaat ze door naar de paarden alwaar het zelfde theater weer opgevoerd wordt.
Gister weer voorgevallen en als iemand er iets van durft te zeggen krijg je een Ja,maar antwoord .al zoveel geld in geinvesteerd en nu rijdt ze met haar jonge fantastische toekomstig crosspaard niet eens in de winst in de B!!
Frustraties alom.

Iemand een idee?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:44

Paard verkopen en konijnen gaan fokken...

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 21:17

vanda's schreef:
Paard verkopen en konijnen gaan fokken...


Ik dacht meer aan de bescherming van het kind.
Ergens zal ze het contact met de dieren wel leuk vinden anders hou je het niet zo lang vol.
Er zijn jonge tot een redelijk niveau dr spr en cross pony,s aangeschaft en weer verkocht.
Ze geven niet zo gauw op ook al zie je dat de combinatie niet de makkelijkste is.Er wordt veel tijd gestopt in instructie ed en toch telkens die ontladingen op de wedstrijd.
Erg onaangenaam!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:05

klinkt als iemand die of te veel verwend is, of iets doet war ze absoluut geen zin in heeft. Enige die daar wat aan kan doen is de moeder zelf: Respect voor elkaar, anders gaan we linea recta naar huis. Dat er veel is geinvesteerd in de hobby van dat kind mag geen reden zijn om zo met je ouders om te gaan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:08

laurae schreef:
klinkt als iemand die of te veel verwend is, of iets doet war ze absoluut geen zin in heeft. Enige die daar wat aan kan doen is de moeder zelf: Respect voor elkaar, anders gaan we linea recta naar huis. Dat er veel is geinvesteerd in de hobby van dat kind mag geen reden zijn om zo met je ouders om te gaan.


volgens mij is het de moeder die tegen het kind uitvalt en niet het kind die tegen de moeder uitvalt of begrijp ik nu alles verkeerd? Verward

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 08:34

Okkie1"]
[quote="laurae schreef:
klinkt als iemand die of te veel verwend is, of iets doet war ze absoluut geen zin in heeft. Enige die daar wat aan kan doen is de moeder zelf: Respect voor elkaar, anders gaan we linea recta naar huis. Dat er veel is geinvesteerd in de hobby van dat kind mag geen reden zijn om zo met je ouders om te gaan.


volgens mij is het de moeder die tegen het kind uitvalt en niet het kind die tegen de moeder uitvalt of begrijp ik nu alles verkeerd? Verward
[/quote]

Je begrijpt het goed.
Het gaat al zolang op die manier dat het kind niets meer kan/durft te zeggen anders krijgt ze straf!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:47

tja..heeft dat kind geen goede vriend van vader/moeder waar ze mee kan praten die dan vervolgens een gesprek met vader/moeder begint. ik bedoel haar vader heeft hier zeker toch ook wel wat mee te maken Verward erg naar iig. kinder telefoon? heeft ze tenminste een uitlaatpijp...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 10:15

Het is dus meer dat de moeder het leuk vindt en dat de dochter het moet? Zie je wel meer dat kinderen de jeugddromen van de ouders moeten waarmaken.

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:15

Gerrie"]
[quote="Okkie1"][quote="laurae schreef:
klinkt als iemand die of te veel verwend is, of iets doet war ze absoluut geen zin in heeft. Enige die daar wat aan kan doen is de moeder zelf: Respect voor elkaar, anders gaan we linea recta naar huis. Dat er veel is geinvesteerd in de hobby van dat kind mag geen reden zijn om zo met je ouders om te gaan.


volgens mij is het de moeder die tegen het kind uitvalt en niet het kind die tegen de moeder uitvalt of begrijp ik nu alles verkeerd? Verward
[/quote]

Je begrijpt het goed.
Het gaat al zolang op die manier dat het kind niets meer kan/durft te zeggen anders krijgt ze straf!
[/quote]

sorry, te snel gelezen. In dat geval: misschien idd een goede vriend die haar er op aan kan spreken. Belachelijk dat dat kan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:22

oh, ik krijg hierbij herinneringen van een vroegere tennisvriendin......die werd ook zo "opgepept" door haar vader. GRRRR
het verpest het paardenplezier voor dit meisje, bah.
Tja, wat kan je daar aan doen? Ik vrees van niets, je kunt moeilijk tegen die moeder gaan vertellen dat ze d'r kind zo niet moet "opvoeden" dat ze verkeerd bezig is.....
wat ergerlijk zeg!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 13:46

Ja ik zie het ook wel eens. Moeder die zelf heel goed of juist absoluu niet konden rijden, en hun kind het liefst binnen een maand in de Z zitten terwijl die kinderen liever knuffelen of poetsen.
Ik zou er wat van zeggen, maar weingig kans dat er iets verandert (voor langer dan 5 minuten)

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:39

Volgens mij kan je er niet veel aan doen. Je kan er wel wat van zeggen, maar misschien krijg je zelf de volle laag. Of misschien praten met de andere ouder? Hou oud is het kind? Nog vrij jong? Tja vrij moeilijk.. Het is wel de ouder, en dan gaan ze misschien zeggen dat je je niet moet bemoeien met opvoeding enzo..
Wat misschien wel kan, is om met het kind zelf te gaan praten. Ik zou het wel fijn vinden als ik mijn verhaal bij iemand kwijt zou kunnen. En dan misschien durft ze met hulp wel wat te zeggen tegen haar ouders? Best een moeilijke kwestie!! (volgens mij had ik dit al vaker gezegt Knipoog )

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 16:56

Jammer toch, dat sommige ouders hun kind zo lopen te pushen. En je kan er zo weinig aan doen. Je kan praten als Brugman tegen dat soort mensen maar als ze niet willen luisteren houdt het op. Misschien kan iemand voor wie die ouders wel respect hebben (instructeur, eigenaar manege / stal?) eens een poging wagen? Wat ik me ook afvraag, als die scheldpartijen ook bij wedstrijden plaatsvinden, is er dan nooit een jurylid o.i.d. die er wat van zegt? Ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen totaal niet van dit soort gedrag gediend zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 21:41

ik heb dit met judo gehad, ik zelf niet maar een tegenstander van me. Er waren toen heel weing deelnemers, maar je moest wel in totaal 5 partijen draaien. Ik hadr de eerst etwee al gewonnen en haar ouders gingen toch tekeer, ze kwamen zelfs de mat op. Ik heb ze wel allemaal gewonnen maar ik vond het echt zielig. Ze zei ook al 'let maar niet op mijn ouders, ik moet altijd winnen' dat is toch zielig. Dit was een wedstrijd waar je niet eerste tweede enz. kon worden maar het ging om de punten. Ik he haar maar wel punten laten maken anders vond ik het helemaal erg. Ze mocht van haar ouders ook niet met mij praten, ik was de tegenpartij

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-03 21:43

Yootha schreef:
Het is dus meer dat de moeder het leuk vindt en dat de dochter het moet? Zie je wel meer dat kinderen de jeugddromen van de ouders moeten waarmaken.


Het begint natuurlijk omdat het kind wil ponyrijden,prima.
Of het de droom/wens is van in dit geval de moeder om zo te kunnen rijden terwijl de stressfactor hoogtij viert denk ik wel vaak:begin eerst eens aan jezelf te werken.Als ouder ben je toch een spiegelbeeld voor je kind.
Ik weet niet of ze beide open staan voor een ommekeer in hun benadering naar elkaar,naar het dier, de hobby en last but not least hun gedrag op een wedstrijd tav de wedstrijdleiding . Natuurlijk zijn ze ook nog eens lid van een RV die wrsch niet blij zal zijn met hun "optreden".
Kortom een lastige kwestie.

Ik zal zeker als het ter sprake komt er iets van zeggen.
Wie weet een goede openingszin?
Iets in de trant van "waar zijn we nou mee bezig?"

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:07

ze rijdt bij een RV. hopelijk rijdt ze daar een carrousel mee die onder leiding staat van een commandant.

die dulden het niet als er ouders aan de kant staan roepen. enkel de commandant leidt de training, maakt z'n team klaar op wedstrijd en begeleidt ze tijdens en na de wedstrijd.

kan ipv die ouder het niet zo dat ze met een vriendinnetje meerijdt, ...

maar ja, wat doe JIJ daaraan? da's de moeilijkheid!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:35

't Is een lastige situatie..... misschien kun je het eens aankaarten bij het bestuur van de rijvereniging.
Ik neem aan dat ze bij de rv ook niet bepaald gediend zijn van dit soort gedrag, niet goed voor het kind, niet goed voor de sport en ga zo maar door.
Ik zou het eens voorleggen aan een bestuurder, misschien weet hij/zij raad.