* Pukkels aan de onderbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 08:31

De pony van iemand die naast mijn paard een stal heeft heeft een soort pukkels aan alle 4 onderbenen.
Eerst dachten we dat het door insectenbeten kwam maar het lijkt toch meer op allemaal kleine korstjes. En de korstjes komen ook niet doordat de pony zich gestoten heeft. Want ze zitten op alle 4 onderbenen. Je kunt ze er ook zo afhalen.

Wat zou dit zijn?
Zou je dit gewoon met betadine-shampoo kunnen verhelpen?

Groeten,

Ellen


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 17:39

Is het geen mok?

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-01 10:47

Dat vroegen we ons ook al af.
Maar het zit niet in de kootholte maar over de hele onderbenen (dus onder de knie en het spronggewricht). En hij heeft het ook bij de benen waar hij geen wit aan heeft. Verward

Hopeljk gaat het snel weer weg.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 15:17

Ik heb vorig jaar ook voor zo'n mysterie gestaan. Bij mij bleek het rain-rot (soort schimmel) te zijn.
Eerst waren er bultjes op alle onderbenen (eerst dacht ik dat hij zichzelf met rollen aangetikt had), vervolgens kwam er een korstje wat er afviel en daaronder zat dan een beetje pus... uit navraag bij de DA bleek dat dieren met wat verminderde weerstand en die veel buiten staan (nattigheid/vieze box) dit kunnen krijgen. Bij mij ging het redelijk vanzelf over...

Suzanne F.

Berichten: 48952
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 17:45

Mijn paard had zoiets ook. Dagelijks gewassen met Betadine Shampoo en daarna heel goed droog maken en Otiderm gel erop doen. (is eigenlijk voor in de oren van honden maar werkt wel). Nu is het weg. Succes

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-01 15:03

Aha, ik denk dat dat het is.
Ik denk dat ze het eerst nog even af wil wachten wat ermee gebeurd en als het erger wordt pas naar de dierenarts... en ondertussen behandelen met betadine-shampoo


_________________
The horse: Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: * Ellen * op 2001-08-05 16:04 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, mamabird, MRIIIS, Sabbientje en 34 bezoekers