Wie heeft er al een Jazz veulen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vitje
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-02-03

Wie heeft er al een Jazz veulen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 18:32

Ik wil graag even weten of er al goeie jazz veulens zijn. Misschien dat jullie fotows hebben van moeder plus veulen. De merrie waar ik op rij word deze week namelijk gedekt door Jazz Je mag me ook pben als je dar makellijker vind..
Laatst bijgewerkt door Vitje op 12-04-03 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:47

nee het is jazz

Vitje
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 18:51

ja dat d8 ik al wel. zal wel ff veranderen..

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:05

Ik ken een 4 jarige Jazz vosmerrie Kwijl Maandag heeft ze hier wedstrijd, dan zal ik wel een foto maken Knipoog

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:40

Jazz paarden hebben over het algemeen niet zo'n goed karakter. Ik heb eigenlijk alleen maar rotpaarden van Jazz gezien. Bij ons op stal stond er een die wierp iedereen eraf die hij maar op zijn rug had, zelfs nadat hij nagekeken was door een fyshio. Uiteindelijk is hij maar verkocht, waar hij terecht is gekomen weet ik niet.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:13

Neel schreef:
Jazz paarden hebben over het algemeen niet zo'n goed karakter. Ik heb eigenlijk alleen maar rotpaarden van Jazz gezien. Bij ons op stal stond er een die wierp iedereen eraf die hij maar op zijn rug had, zelfs nadat hij nagekeken was door een fyshio. Uiteindelijk is hij maar verkocht, waar hij terecht is gekomen weet ik niet.




Tja je moet er mee omkunnen gaan he!! Vaak hebben deze paarden zoveel kwaliteit, waardoor de gemiddelde ruiter er niet mee kan. Of ze gaan veel te snel waardoor ze het in hun hoofd niet meer kunnen verwerken. Jazzen staan bekend om hun zeer goede beweging en mooie model. Jazz heeft meerdere goedgekeurde dekhengsten, en Pavocupwinnaars.

En ja...............we hebben meerdere Jazzen, alleen zijn dit geen veulens meer. En die hebben een heel fijn karakter.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:03

Ik ben het er mee eens dat je als ruiter moet weten om te gaan met zulke paarden. Het zijn geen beginnerspaarden waar je een keer aan kan trekken of hem een keer onterecht een schop kan geven. Ik heb echt goede Jazzen gezien maar over het algemeen zijn het niet echt mijn paarden. Maar dat is per ruiter verschillend. De meeste mensen zouden mijn merrie ook een nachtmerrie vinden, maar ik vind haar fantastisch.

Jazzen zijn vaak zeer getalenteerd, goed bewegen vaak wat minder in exterieur vind ik. Erg heet en zeker niet voor iedereen geschikt en dat is tegenwoordig in de fokkerij wel het gevaar.

Vitje
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 13:32

Van dat gedrag zal ook wel een beetje aan de merrie liggen denk ik maar deze merrie is echt een schat is wel een echte merrie maar ze zou je er noooit met opzet van je af gooien misschien dat ze wegschiet als ze schrikt maar niet met opzet. Maar heeft niemand een fotow.. Hoeft niet perse een veulen tezijn hoor..

cooo

Berichten: 107
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:53

lancet x darwin (ster-)merrie van m'n baas is volg week uitgerekend.. zal je de foto's sturen als het er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:55

Vitje in mijn profiel staat een foto van een Jazz nakomeling. En ergens verderop op fokkerijforum staat een foto van een Jazz hengst