*diepe zucht* die Tjitske.. :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

*diepe zucht* die Tjitske.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 14:00

Ik zit nu lekker langzaam met 1 hand te typen, want wat er is gebeurd:

Gisterenochtend hebben we mijn nieuwe fjordie Tjitske opgehaald bij de fokker Lachen Tjits is vasndaag 5 geworden en is wel verkeers- en zadelmak, maar totaal niet opgevoed en niet beleerd Bloos wat dat betreft een ramp dus Tong uitsteken

Vanmorgen eerst lekker getoiletteerd (beesie heeft haar hele wintervacht nog, en staart en manen konden wel een beurt gebruiken) nou, ze heeft ruim een uur netjes stilgestaan (hele prestatie hoor Haha!). toen had ik d'r in de wei gezet, maar haar halstertje is eigenlijk een beetje te groot, dus ik ging even een ander halsterje omdoen. toen had ze bedacht dat het 'pak me dan, als je kan'-spelletje ook wel leuk was Boos!. Nou, eindelijk halstertje om, ikke ff wat eten en toiletteertroep opruimen, kom ik weer buiten: halster af Boos! *grrr*
Toen vond ik dat ze toch nog wel wat mocht gaan doen vandaag Tong uitsteken dus ik ging d'r ff longeren (heb nog geen zadel om te rijden) Dus ik d'r uit de wei halen, loopt er zo'n klein wit shet ruintje (tjits is hengstig) gewoon achter d'r aan het hek uit Boos! maar het beesie liep naar de mesthoop, dus ik eerst tjits vastgezet, hek moest nog dicht (staan nog meer pony's in de wei) toen dat shetie gehaald en weer in de wei gedumpt.. oke, ging niet helemaal zoals het hoorde, maar ging dus nog...
Gisteren had ik al ondervonden dat mevrouw nog niet aan het hoofdstel is gewent (ze doet er alles aan om te zorgen dat je met geen mogelijkheid de gespjes vast krijgt Boos! ) Dus ik had bedacht om het halster voor de veiligheid maar onder het hoofdstel aan te houden (kon ze in elk geval niet wegrennen en heb je nog iets om aan vast te houden) Nou, hoofdstel om ging best aardig maar nu komt het: Ik loop naar de bak toe, bak in, ik wil het hek achter me dicht doen, rent die muts ineens heel hard het hek weer uit Bloos en ik stond nog aan de andere kant van het hek, dus kon d'r niet tegenhouden en nu heeft het halstertouw mijn wijsvinger en middelvinger verbrand Boos! Frusty Doet echt onwijs pijn!
Ik heb nog wel een half uurtje gelongeerd, maar de pijn was echt niet te harden, dus ik heb m'n vader d'r uit laten stappen en ben gauw naar de kraan gerent!
iig.. het lijkt allemaal wel mee te vallen, maar het was vandaag echt een opeenhoping van rampen Boos!
Ik hoop dat het voor een deel met d'r hengstigheid te maken heeft... maar ze moet iig qua gedrag nog heeeeeeeeel veel leren...

maargoed, ze is sowieso apart, want de ene keer komt ze superenthousiast naar me toe rennen in de wei, en de andere keer laat ze me alle hoeken van de wei zien Verward

nouja, iig, ben wel blij met d'r hoor, ik hou het er maar op dat ze gewoon nog heeel veel moet leren, en dat ze door d'r hegstigheid extra koppig en erg wispelturig is (het ene moment superbraaf, het andere moment *grrr*)
maar verder is ze wel lief hoor, m'n nieuwe pony... Lovers

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl


passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:49

Hoi
IK weet wat je voelt...
Zijn we met mijn pony naaar de de tandarts geweest net vertelt hoe hij op de trailer liep. Ik wil hem in de trailer zetten en peert ie hem er tussenuit dat touw door mijn handen heen auw auw Maar daarna liep ie er wel goed op...


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 15:17

haha, dat doet echt donders pijn hè Boos! Haha!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:33

dat met die wij ken ik. Toen mijn pony er net was kwam ze helemaal niet, Toen heb ik haar een paar keer omgekocht en jaloers gemaakt door anderen wel wat te geven en haar niet Extreme duivel , en nu komt ze zo. Zelfs rennend Haha! .

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:18

wat ik herken ik je verhaal goed! heb ook al eens mijn vinger verbrand aan het halstertouw. en soms is ze ook zo koppig om de wei uit de komen en soms kan het niet rap genoeg gaan. raar.... maar ik blijf verliefd Knipoog

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:48

leuk he zo'n fjord het zal wel met de hengstigheid te makenhebben!enne nooit het halster touw om je vingers doenhe

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:49

sorry wei Koe Bloos Nerd

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:09

Ik pak het touw altijd met mijn hele handen vast.
Alleen ik heb wel gevoeld hoe je vingers gebroken worden...
Ik had het paard bij zijn halster vast (zat een touw aan, dat had ik met mijn andere had vast, maar omdat hij alles probeerde te bijten dat er bij hem in de buurt kwam, pakte ik maar het halster (onder zijn kin) vast...)
Nou was dat dus een manege paard, en wij staan in de hal, van de manege. (iemand zou hem wel even longeren, voordat de les begon.) Komt er een gillend kind (ze was tikkertje aan eht doen) aanrennen. En dat paard schrikt dus. Spring naar achter, en ik loop rustig mee, en al kalmerend enzo, en hij leek rustiger te worden, staat dat kreng (wat zo gilde) naast hem, doet ze ineens haar hand omhoog. Dat paard schrikt (natuurlijk) weer, en weet maar één weg: omhoog. Hij gaat dus stijgeren, en mijn hand probeerde ik beneden te houden en er klonk een 'zachte' (het was door de hele hal te horen) knak, en toen had ik héél véél pijn, en liet ik dat paard ook meteen los.

Dat vergeet ik nóóit meer, en ik weet nu ook, dat ik voordaat dan maar de knip van eht halstertouw ofzo vast hou. Oh het uiteinde... Mijn vingers staan nu ook lekker krom/scheef maarja... leuk aandnken aan dat paard, aangezien hij twee weken later weg was...
De eigenaar had hem ergens anders gestalt.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 12:22

ilsejee schreef:
haha, dat doet echt donders pijn hè Boos! Haha!


jaja zeker weten! Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:11

Eldientje was de eerste tijd ook een draakje, met r gesteiger en gestop. Nu steigert ze (niet onder het zadel, maar aan de hand) alleen nog wanneer ze iets echt-echt-echt-echt niet wil... Leuk he, eigen pony *LOL*

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers