Beenbescherming

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Rijden jullie met beenbescherming?

Ja, namelijk... want...
71 (64%)
Nee, want...
20 (18%)
Af en toe, namelijk... want...
19 (17%)

Totaal aantal stemmen: 110


YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Beenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 11:21

N.a.v. een 'discussie' op stal wil ik graag weten hoeveel mensene r ongeveer zijn die wel met beenbescherming rijden, bijvoorbeeld strijklappen, pijpenkousjes enz, en zo ja, waarom.


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:26

Ik rijd alleen met pijpkousjes als ik echt van plan ben hard te trainen. als ik gewoon lekker rustig ga rijden in bak of bos doe ik ze niet aan. Af en toe dus.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:30

Ik longeer met peesbeschermers, strijklappen en dressuur met rondom bandages.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:30

Ik rijd vaak met pijpenkousen gewoonweg omdat hij zichzelf nog weleens wil aantikken en af toe rare sprongen kan maken .Als ik gewoon buiten ga rijden wil ik ze nog weleens aflaten.Ook als ik hem aan de fiets meeneem gaan ze om ik heb me lesje wel geleerd na het een keer vergeten te zijn,toen is hij met z'n been tegen m'n trapper aangekomen heeft ie een paar weken een dik been gehad Scheve mond

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:40

hey
als ik dressuurles heb, dan bandageer ik. (vierkant) Als we naar het bos gaan, doe ik hem pijpkousen en strijklappen aan, en voor te springen peesbeschermers met strijklappen. En altijd met springschoenen.
Springschoenen heeft hij nodig, omdat hij makkelijk een ijzer aftrapt. En voor de rest bescherm ik liever iets teveel dan te weinig. En hij strijkt ook geregeld zijn achterbenen (dan met het ijzer tegen het andere been).
Ik rij eigenlijk nooit zonder beschermers, tenzij in een dressuurproef Knipoog
xxx

Xsara
Berichten: 383
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:05

Ik doe ook beenbeschermers om als ik longeer.
Trouwens ook als ik erop zit, hij maakt nog wel eens een rare beweging en is net onder zadel.

If you Always try to be normal, you will never know how amazing you can be....

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:11

mijn paard is nog niet ingereden , maar met longeren heb ik meestal peesbeschermers om omdat hij zijn voorbenen aantikt met zijn aachterbenen niet altijd , en voorkomen is beter dan genezen toch ??

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:14

enkel bij het springen: peesbeschermers en strijklappen. maar aangezien ik zelden spring....

op de trailer: altijd dezelfde bescherming.

in de winter: bandageren

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:30

Altijd wat ik ook doe: peesbeschermers en strijklappen. Als hij los gaat (wei of bak) komen daar nog springschoenen bij.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:53

met springen, buitrenrijden en longeren rijd ik altijd met peesbeschermers en strijklappen.


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:10

Met peesbeschermers en strijklappen.
Gewoon om risico's uit te sluiten.

Goedgekeurd onderschrift :)

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:09

Ik rijd voor met peesbeschermers..en achter met strijklappen want heel af en toe tikt hij achter aan.....voor doe ik gewoon voor de bescherming.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:14

Ik rij altijd met peesbeschermers buiten en in de bak, en soms met bandages.Ik doe het puur om te beschermen..
Ook vaak met strijklappen tijdens dressuurrijden. En tijdens springen heb ik volledige bescherming om.


Vandaag reed ik met een vriendin buiten en haar pony was met 1 been door een bruggetje in de buurt gezakt toen wij erover gingen, hij viel helemaal door zijn benen. Hij bleef gelukkig niet vastzitten maar van zijn hele peesbeschermer was een stuk afgeschuurd, dus als hij hem niet had omgehad had zijn hele onderbeen open gelegen. Dus gelukkig had hij niets aan zijn been
Voor dat soort dingen die kunnen gebeuren gebruik ik altijd bescherming
Laatst bijgewerkt door siesti op 13-04-03 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Siƫsti van de Rythpluim

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:23

Nee, ik doe Margot alleen tijdens het springen beenbescherming om omdat ik het dan wel nodig vindt, maar ik rij al 3 jaar op straat zonder ijzers en zonder beenbescherming en ze is nog nooit kreupel geweest.
En d'r pezen zijn nu al zo sterk dat het ook niet nodig is.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:28

Ik rij met peesbeschermers en strijklappen, ten eerst omdat Dar strijkt maar ook omdat ik Dar langer ken dan vandaag en ze het op een of andere manier altijd voor elkaar krijgt om wondjes te veroorzaken op d'r benen (zelfs met bescherming )

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:03

Ik rij altijd met beschermers en ik vind het ook zeker super belangrijk.. stel dat je paard onder het rijden wat overkomt aan zijn benen.. ik moet er echt niet aan denken....jij voelt je schuldig doordat je geen beschemers om hebt gedaan en je paard is een tijd uit de running..
Het heeft niks met de sterkte van de pezen te maken beschermers dienen als bescherming niet als steun!

Met dressuur en springen heb de volgende beschermers om:
Voor: NEW Beschemers met bonte binnen kant (of bandages met dressuur)
Achter: Strijkklappen voor de wedstrijden van BR met bont erin en voor de traning gewone BR strijkklappen.. (af en toe bandages met dressuur training..

(Met het inrijden op dressuurwedstrijden bandageer ik vierkant in)

Met de SGW heb ik het volgede om:
Voor: Springschoenen Action en NEW beschemers met fleece binnen kant
Achter: Springschoenen rubber en hoge NEW beschemers.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:25

altijd met peesbeschermers en strijklappen, behalve op wedstrijden
Waarom? huh.. gewoon je weet maar nooit en vooral met zijgangen kunnen ze zich nog wel eens aan tikken.
En als ik mijn peesbeschermers nu bekijk zitten er genoeg krassen op, en anders zaten die op haar been.

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:29

Ik rij nergens mee, mijn tinker heeft sokken genoeg als bescherming, iets anders zou dan ook irriteren!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:32

nee mijn tink 'slaat' zichzelf niet, en ik vind het al snel onzin. ik denk dat veel mensen/kids het ook wel interessant staan vinden.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:32

Alleen als ik ga springen heb ik peesbeschermers (tenminste als ik van te voren weet dat er gesprongen gaat worden). Anders niets. Ook niet op de trailer.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:35

Met mennen in het bos of tijdens het springen.
En heel soms bandages voor de mooi/foto's Schijnheilig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 19:43

Carina is pas 2/3 weken onder het zadel, en dus nog behoorlijk uit balans. Zij heeft dus peesbeschermers om. Ook met longeren trouwens.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:09

In de bak rij ik met peesbeschermers, hij strijkt in de bak meer dan buiten (niet veel hoor, maar gewoon voor de zekerheid) en met springen vind ik het wel zo veilig. Bovendien vind Rocco zichzelf erg stoer met dingen om z'n benen, wat het dan ook is. Maar met buitenritten doe ik het dus niet, ik vind het geen goed idee om altijd met peesbeschermers te rijden.

Ieder moment dat ruiter en paard samen zijn hoort voor beide een genoegen te zijn.

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:20

Ja, ik rijd met beenbescherming, namelijk peesbeschermers.
Waarom --> Omdat de pony best pittig is vooral bij een galopje tijdens een buitenrit vind ik het wel zo veilig. Ook strijkt ze af en toe met haar voorbenen.
Ook met longeren gebruik ik ze.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:03

Ik rijd en longeer met peesbeschermers, omdat Piropo zichzelf nog wel eens wil aantikken zeker met het longeren kan hij nogal eens gek uit de hoek komen.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, YandexBot en 46 bezoekers