Wat eten jullie met Pasen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Wat eten jullie met Pasen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 14:25

Eten jullie dan altijd net zo uitgebreid als met de kerst of 'gewoon'. Ik wil wel iets leuks gaan koken, maar ik weet nog niet precies wat.
Als jullie nou even vertellen wat je gaat eten kom ik misschien op een idee.


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:54

Nee, dan eten wij altijd gewoon.
Nooit speciaal gegeten met Pasen, alleen een lekker ontbijt met allemaal lekkere broodjes e.d.

Het leven is een gebakje!

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:58

Wij hebben een enorm ontbijt met de familie van mijn moeders kant. Dan hebben we allemaal dingen als Matses, gewoon brood en paasbrood. Ook worden er zo'n 6 dozen eieren hard gekookt en in een pan met een kleurstoftablet gekleurd. Lekker op het brood Vork !

Wij hebben ook een aparte manier van het ei van de schil ontdoen Haha! . 2 mensen nemen een ei in hun hand en 'petsen' met hun eigen ei tegen het ei van de ander aan. De verliezer schilt zijn ei en gaat eten en de winnaar zoekt een nieuw slachtoffer. Er worden zo hele wedstrijden gehouden wie het sterkste ei heeft ( En ja, ook volwassenen doen me aan wedstrijdje - eitje - petsen Haha! ).

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:51

Wij gaan 's ochtends dan uitgebreik ontbijten, met croisantjes, stokbroodjes, eitje. Vingers aflikken En natuurlijk choco eieren! *LOL* Ver niks speciaals ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:14

Alleen een uitgebreid ontbijt met de hele familie Cool
Ik hoop dat mijn zussen en ik, dit jaar zonder onenigheid aan één tafel kunnen zitten *LOL* Nee hoor, geintje, dat moet wel lukken Schijnheilig

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 00:31

Gaby schreef:
Wij hebben ook een aparte manier van het ei van de schil ontdoen Haha! . 2 mensen nemen een ei in hun hand en 'petsen' met hun eigen ei tegen het ei van de ander aan. De verliezer schilt zijn ei en gaat eten en de winnaar zoekt een nieuw slachtoffer. Er worden zo hele wedstrijden gehouden wie het sterkste ei heeft ( En ja, ook volwassenen doen me aan wedstrijdje - eitje - petsen Haha! ).


Dat deden wij vroeger ook en dan vooral het leuke geintje uithalen door er een rauw ei tussen te doen *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Gaby
Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 07:02

Mayo"]
[quote="Gaby schreef:
Wij hebben ook een aparte manier van het ei van de schil ontdoen Haha! . 2 mensen nemen een ei in hun hand en 'petsen' met hun eigen ei tegen het ei van de ander aan. De verliezer schilt zijn ei en gaat eten en de winnaar zoekt een nieuw slachtoffer. Er worden zo hele wedstrijden gehouden wie het sterkste ei heeft ( En ja, ook volwassenen doen me aan wedstrijdje - eitje - petsen Haha! ).


Dat deden wij vroeger ook en dan vooral het leuke geintje uithalen door er een rauw ei tussen te doen *LOL*
[/quote]

Hebben we ook 1 keer gedaan. Mijn neef zat onder ! Alsof hij erin gezwommen had .

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:41

Dat is het leukste *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:56

Wij eten 's avonds niets speciaals, alleen een uitgebreid ontbijt met allemaal lekkere dingen (Paasstol bijvoorbeeld Vingers aflikken).

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 19:34

Wij ontbijten ook lekker royaal, alleen is nemen we dan geen kerstbrood maar paasbrood Lachen

En s'avonds gewoon iets makkelijks of iets heeel ingewikkelds Lachen

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 20:39

Gaby, dat doen wij ook altijd. Het is altijd zoeken met iemand die nog een kondje of een puntje over heeft. Want kontje tegen puntje mag niet, puntje wint namelijk geheid. Alvorens het eitje te tikken worden ze trouwens altijd versiert (met stiften). Meestal niet zomaar een leuk tekeningetje, maar een bepaalde voorstelling. Bijvoorbeeld over dingen die het afgelopen jaar gebeurd zijn, of dingen die je wilt dat er gaan gebeuren.

Verder eigelijk niets bijzonders wat eten betreft. Matses en paasbrood bij het ontbijt en verder niets speciaals.

Ik weet wel dat er tijdens het griekse pasen (dat net zo groot gevierd wordt als kerstmis bij ons) veel meer aan gedaan wordt. Bijvoorbeeld een lam grillen. Misschien kun je eens zoeken op griekse recepten voor pasen. Er zijn vast wel dingen vertaald.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 07:44

Ik heb nog geen idee wat de pot schaft op Paasdag... Zal er eens achter moeten vissen Haha! eet namelijk niet thuis, maar ben dat weekend bij m'n vriend

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 22:12

Eerste paasdag ga ik dit jaar uit eten. Een oom van mijn vriend is dan jarig en wordt 50. Normaal eten wij niet zo uitgebreid als met kerst, maar wel gezellig een wat uitgebreider maal dan een normale zondag.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 12:59

Heb gevist Haha! en met Pasen eten we dus :
- voorgerechtje (geen idee wat)
- soep (ook nog geen idee welke)
- hoofdgerecht : gebraadje met mosterdsaus
kroketjes
groentjes of stoofpeertjes o.i.d.
-dessert : chocomoussetaart

Mjammie, was het al maar zondag

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-03 07:22

Klinkt lekker Nathalie! Scheve mond

Wij gaan een hartige taart eten en als voorgerecht een garnalencocktail. Niet zo uitgebreid als met de kerst, maar wel lekker.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 09:43

Mijn vriend is nu bij mij en we gaan straks allemaal warme broodjes eten.
In de avond gaan we steen grillen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 10:50

Mijn moeder is nu hard bezig in de keuken. Lachen
We hebben echt van alles.
Choco croisantjes, normale croisantjes, partybroodjes, stokbroodjes, eieren, aardbeien, chocolade eieren. Haha!
En zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Eet smakelijk allemaal! Vork

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 08:15

wij gaan straks picknicken:

veel sandwiches (salami, ham, rollade)
gevulde eieren Knipoog
caesar salade
zelfgebakken broodjes met gedroogde tomatenmengsel
fruitsla
ijskoffie
flesje witte wijn *LOL*

Mickeylover

Berichten: 87
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:17

Mijn moeder haalt van te voren bij de bakker allemaal lekkere broodjes en krentebrood natuurlijk! Vingers aflikken Voor de rest eten we gewoon eieren! Vork Dus we hebben altijd zat keuze bij een paasontbijt! Pling Lekker!!!!!!!!!! Schijnheilig

Doeg! Eet ze! Haha!

Ik ben Mickeylover en een fjordengek!!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 18:50

Ohhjah we hadden ook nog bohl. (Weet niet hoe je het schrijft Verward) Vingers aflikken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 10 bezoekers