Boom laten herstellen, wat kost dat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Boom laten herstellen, wat kost dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 23:55

Heeft iemand een idee wat het kost om de boom van je zadel te laten repareren, de boom van mijn zadel is stuk maar als het te duur is om het te laten herstellen koop ik me een ander zadel. Ik heb namelijk gehoord dat het behoorlijk duur is.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 00:36

Ik denk dat je inderdaad beter een nieuw zadel kunt kopen...
Herstellen van een boom is bijna net zo duur als een nieuw zadel. En misschien kun je je huidige zadel nog wel als decoratiemateriaal slijten?

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:05

Goed idee...slijten aan een ander als decomateriaal...
Dikke kans dat het dan ooit weer in handen komt van een of ander onwetend penny-grietje die vervolgens dooleuk haar verzorgpony er weer mee gaat zadelen.

Mensen; heb je een paardenattribuut dat echt niet meer veilig (en ethisch!) gebruikt kan worden op het paard, DEMONTEER het dan volledig! gooi het weg, zorg dat er nooit weer een paard mee geconfronteerd kan worden.....

Maar idd wat Cassidy al zei, je besteed je geld beter aan een nieuw zadel, of een goede tweedehands. De boom vervangen is een heel kostbaar klusje, niet veel zadels zijn dat geld waard...

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-03 11:32

Kan niemand precies vertellen wat het kost?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:45

De zadelmaker. De rest is toch het betere giswerk, het hangt volgens mij ook af van type zadel en zo.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:04

Dees schreef:
Goed idee...slijten aan een ander als decomateriaal...
Dikke kans dat het dan ooit weer in handen komt van een of ander onwetend penny-grietje die vervolgens dooleuk haar verzorgpony er weer mee gaat zadelen.

Mensen; heb je een paardenattribuut dat echt niet meer veilig (en ethisch!) gebruikt kan worden op het paard, DEMONTEER het dan volledig! gooi het weg, zorg dat er nooit weer een paard mee geconfronteerd kan worden.....


Je hebt helemaal gelijk. Kun je weer zien dat ik niet zoveel Pennymeisjes gewend ben....*LOL* Ik zou het niet in mijn hoofd halen om zo'n zadel ooit weer op een paard te leggen...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:48

Mijn zadel is vorig jaar naar d efabriek geweest om de boom te laten maken en dat was idd een kostbaar grapje. Het koste eigenlijk 400 euro. Gelukkig was mijn zadel nog niet zo oud en hoefde ik alleen de verzendkosten te betalen ivm de garantie. Ik wil je wel zeggen. Denk er goed over na. Ik ben mijn zadel toen 6 weken kwijt geweest (het moest naar Engeland) en al er geen garantie meer op het zadel zit dan is het een leuk bedragje.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 15:23

Divoza deed het voor 100 gulden. Prutswerk, nieuw stukje erin lassen. NA die tijd is je zadel scheef.
Je kunt het beter weggooien en een ander goed zadel aanschaffen. Tweeehands zit een risico aan dat de boom toch oooit gerepareerd is.