een nieuwe stal.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

een nieuwe stal.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 08:30

Gisteren is Pyra naar haar nieuwe stallingsadres gegaan. Ze hebben een mooie stal voor haar gebouwd, en ze heeft genoeg wei om in te rennen en een mooie rijbak om in te rijden. Maar ja...
Alles liep een beetje anders dan ik had gehoopt. Het begon al 's ochtends, ze wilde niet in mijn trailer. Dus een andere trailer geprobeerd, dat ging beter. We kwamen daar aan, en toen heb ik haar in de stal gezet, ging allemaal goed. ( ze hinnikte natuurlijk als een gek, maar ja, wat wil je, alles nieuw ! )
Vervolgens hebben we haar 's middags kennis laten maken met haar nieuwe weide-maatjes, twee ruinen en een merrie van 22 jaar oud.
Een voor een bij elkaar gezet, in de rijbak. Dat ging allemaal prima tot de merrie erbij kwam, die was niet gediend van een concurrente ! En schopte er flink op los. Pyra niet te flauw en schopt een paar keer flink terug. Maar toen gebeurde het, Pyra en Wiata ( merrie ) sloegen tegelijk naar elkaar, en daarna liep ze kreupel. En kreeg gelijk een dikke hak, aan het linker achterbeen, het lijkt wel een piep-hak. Dus ik balen als een stekker, en gelijk het been af gaan spuiten.

Kortom: niet zo'n leuk begin, van de dag.

Toen 's avonds ging ik haar nog een keer afspuiten, dus ik haal haar uit de stal. Zie ik dat ze een wond op haar neus heeft. Waarschijnlijk in de stal opgelopen. Dus na het afspuiten wil ik haar terug op stal zetten ( 22.00 's avonds ) en ja hoor, ze wil met geen mogelijkheid die stal weer in... Erg fijn !! Uiteindelijk na 1 uur en 3 kwartier, gaat ze toch..

Poeh poeh, wat een dagje...


Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:49

Nou zeg dat wel! Misschien kun je ze beter op de weide kennis met elkaar laten maken, dan hebben ze nog wat anders te doen (eten) dan alleen op elkaar te letten. Mijn merrie kon ook in de bak niet met twee ruinen overweg, maar in de wei gaat ze er niet meer achteraan. Ik hoop in ieder geval dat het straks toch wat beter gaat!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:19

jeetje dat was niet zo'n leuk begin. Gaat het vandaag al wat beter?

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 14:24

ze loopt nu in de wei met de twee ruinen, en dat gaat een stuk beter, we hebben de andere merrie er maar niet meer bij gelaten.Ze zouden elkaar helemaal kapot slaan denk ik. Voor de ruinen heeft Pyra veel meer respect lijkt wel.

Haar been is nog dik, en dat zal nog wel even duren. Vandaag alweer twee keer afgespoten, meer kan ik niet doen denk ik....

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 07:53

ik las dat je naar een nieuwe stal was gegaan en was direct heel benieuwd hoe het laden in de trailer was gegaan, fijn dat ze toch wilde laden! waarschijnlijk zal dezelfde angst ervoor gezorgd hebben dat ze niet in haar stal wilde. Ik hoop voor je dat alles goed komt! succes!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-03 21:49

bedankt voor je reactie, rhijnauwen. Vandaag ging het al iets beter in de stal, het duurde maar eventjes... gelukkig !! Moet alleen morgen even de veearts laten komen, want haar hak is nog steeds dik, van de schop van de andere merrie.

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Josien_, Larissajulia, maitestar23, Mariett, moeshie, Rije, ryukapple en 39 bezoekers