Ervaring met Daaleman dressuurzadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Ervaring met Daaleman dressuurzadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 20:00

Ik kan een spliksplinternieuw Daaleman dressuurzadel kopen. Ik heb er vandaag al meegereden, hij zit lekker, maar ik vond zelf dat mijn benen iets naar achteren lagen.

Hij moet alleen nog wel opgevuld worden omdat er nu bijna geen vulling in zit, dus hij kan nog helemaal aangepast worden aan Fitz zijn rug.

Maar nu vroeg ik me nog een paar dingen af:

- gaan Daaleman zadels lang mee en behouden ze hun waarde?

- wat is een reele prijs? Het zadel heeft lange zweetbladen. Volgens mij stond er SSB en verende boom op. Ik weet niet of dit het model is?
Ik kan zien dat het nog nooit gebruikt is, dus het ziet er pico bello uit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:40

- gaan Daaleman zadels lang mee en behouden ze hun waarde?
JA! We hebben pas geleden een daaleman verkocht waar een 3-cijferig telefoonnummer in gestanst stond... Dat zadel zag er echt nog piekfijn uit!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:44

Ik heb denk ik hetzelfde zadel als die je bedoelt. Hij zit echt ontzettend lekker, en ziet er nog goed uit. Mijn springzadel is van Daaleman en al 20 jaar oud en daar rijd ik nog steeds mee.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:59

Ik heb 2 Daaleman vz-zadels, echt geweldig dingen, ik wil nooit meer iets anders.. En ze houden zeker weten hun waarde! Mijn ene bruine vz-zadel is nu zo'n 20 jaar oud en ziet er nog zo ongeveer als nieuw uit, mijn andere zwarte vz-zadel is denk ik zo'n 8 jaar oud en die ziet er ook nog super uit.. De zadels houden ook goed hun waarden en dat is erg fijn(mits je ze goed onderhoud dan)
Op mijn zwart zadel staat ook verende boom en ik dacht ook ssb dus dat zal wel iets te maken hebben met de soort boom en leer ofzo..

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:13

ik heb er ook eentje....te koop wegens overcompleet (zie mijn homepage!) Haha! hele fijne zadels hoor!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:36

SSD en verende boom staat standaard in Daaleman zadels, in alle modellen. Ik heb ze daar een keer over gebeld, heeft te maken met dat het een oud stempel is en dat dat niet zo makkelijk aan te passen is. Dat SSD had een betekenis, weet ik even niet meer, maar dat heeft iig geen functie meer, het zegt niks over het model ofzo.

Verder zijn Daaleman echt super zadels, zoek maar eens op mijn naam icm met Daaleman, kom je een hoop tegen Haha!
Heb er hier eentje liggen van bijna 40 jaar oud en daar durf ik zo weer op te stappen.

Nulla tenaci invia est via

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:47

Super zadels, goede investering!!!! Ik heb er 1 laten maken op maat voor mijn vorige paard. Nu heb ik voor onze fries ook een zadel op maat laten maken. Bereden politie, Kon. Stallen hebben Daaleman zadels.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 10:14

Maar wat is nu een reele prijs voor dit zadel?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:08

Ik heb voor het zadel van Koos 4 jaar geleden, 2525 gulden betaald. De boom moest nog apart worden gemaakt. De breedste boom was nog te smal voor Koos. Je kan gewoon bellen en vragen voor een folder. Ben je geintresseerd, dan komt Eric Daaleman (lekker ding Kwijl ) een boom aanmeten en dan wordt het zadel om heen gemaakt.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: judithM, marloesxx en 69 bezoekers