Moet je een tweedehands trailer laten keuren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Moet je een tweedehands trailer laten keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-03 20:58

Wie weet of er een keuringsverlichting geldt voor tweedehands trailers vanaf een bepaalde leeftijd???

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:37

Ik weet niet of het verplicht is. Maar ik dacht dat je voor de verzekering meestal moest laten keuren. Je kunt dit volgens mij navragen bij Bovag of bijde ANWB.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 01:00

Wat heet tweedehands ... Binnenkort is voor elke trailer een kenteken en registratie op naam verplicht. Ook krijgt de trailer dan een eigen kenteken en om dit de krijgen bij trailers die dit nog niet hebben is voor zo ver ik weet een keuring noodzakelijk.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:07

Je kunt een kentekenbewijs aanvragen aan de hand van de registratiepapieren, een keuring is (nog) niet verplicht.
Als je geen papieren hebt maar er zit wel een typeplaatje op de trailer (met chassisnr. ed.) dan kun je ook een kentekenbewijs aanvragen, ook dan is de keuring niet verplicht.
Missen zowel de papieren als het plaatje, dan moet er wel gekeurd worden.
Let er wel op dat je de trailer voor 1 september a.s. op kenteken moet hebben, anders val je sowieso in de verplichte keuring.
Je kunt meer lezen op www.rdw.nl, als je zoekt op "kenteken and aanhanger" vind je meteen de juiste informatie !