Mag niet meer op mn verzorgpaard rijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Mag niet meer op mn verzorgpaard rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 11:19

Hellup!
Huilen
Ik mag niet meer op mn verzorgpaard rijden omdat ik haar voor het rijden nog wel eens 5 minuutjes longeer! Ze kan gewoon heel irri zijn. Ik heb r van de zomer voor die man beleerd en nou mag ik er niet meer op! Hij snapt niet dat ze af en toe zo vervelend is, maar het is over het algemeen alleen maar als hij erbij is en staat te kijken. Hij laat er ook wel eens een paar anderen op rijden (ook toen ze pas een maand onder het zadel was) en die mogen er wel op blijven rijden, omdat ze bij hun dus iet vervelend doet. WAT MOET IK HIERMEE?! Ik rijd ook nog op een andere pony van hem, maar daar mag ik ook bijna niks mee doen omdat ze al zo oud is (ze is pas 19 en helemaal gezond!). Ik weet t niet meer, wie kan me helpen?! Verward
Verdrietig
TNX alvast!


Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:24

Ik snap het niet echt. Je mag er niet op omdat hij bij jou vervelend is en bij anderen niet?

Als je een keus moet maken en je doet het niet, is dat op zich een keus Lachen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:48

Ik zou eerst goed met die man gaan praten en vertellen waarom het paard zo druk is soms en dat dit helemaal niet zo erg hoeft te zijn.
Ik denk dat praten voor jou de enigste oplossing is, betere afspraken maken over rijden en verzorgen en dan gaat het vast wel goed komen...ik bedoel als je hem niet vertelt wat jou dwars zit, dan ga je alleen maar minder zin krijgen en je wilt vast en zeker niet je paardje kwijtraken lijkt me!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Binominaal
Berichten: 14
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:26

zoek een ander!! laat die man maar hij gebruikt je alleen!!!

Only the best is what they need, so give the best you can!!

skippiebal
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:40

Huilen Ik heb hetzelfde meegemaakt..maar dan op een iets andere manier!!! ik mocht nog wel maar KON niet meer want ze hadden mijn verzorghaflinger gewoon verkocht zonder te zeggen!!! echt een naaistreek! maar ik vind het echt heel zielig voor je en hoop dat je snel een andere vind! of het voor elkaar krijgt dat je er wel weer heen mag!

xxx desiré

ik moet mijn new forest D-Pony verkopen, heb je interesse of weet je iemand?! mail naar skippie_16@hotmail.com

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 20:25

Ik mag er niet op omdat ik hem longeer en de anderen stoppen meteen met rijden als ie vervelend doet, terwijl ik er daarna gewoon nog weer opga. Ik longeer dr ook met stiek, omdat ze dr hoofd zo idioot hoog houdt (is een tuiger), maar k rij dr niet mee. Ben nie gek, ze steigert toch al wel eens en met stiek klapt ze veel sneller achterover. Mag ze doen maar niet als ik er op zit. Een ander meisje rijd r met martingaal maar dat werkt niet. Ze houdt r hoofd net zo hoog als anders terwijl ie wel goed zit. K heb er over gedacht om met slof te gaan rijden maar wat vinden jullie daarvan? Als ie dan steigert kan k gewoon 'loslaten' zeg maar, ja toch?

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:43

Wat een onzinreden van die man.....Heb je wel gezegd wat je precies zou willen bereiken met het paard?? Volgens mij snapt die man het namelijk niet. Zo krijgt hij alleen maar een verwend paard, als die anderen al stoppen wanneer ie vervelend doet.....straks heb je een paard die doet wat hij wil......zie het namelijk hier ook wel gebeuren en daar schiet je alles behalve mee op! En gezien het een tuiger is kan het ook nog gevaarlijk worden ook, wanneer het te erg wordt.

Maar met dat steigeren.....wanneer doet hij dat precies?? Gezien slofteugels vaak een gemakteugel wordt en je na verloop van tijd amper meer zonder rijd, tenminste...dat gebeurt vaak bij tuigers die met slof gereden worden! En misschien zijn hier nog wel mensen die een tip hebben, wanneer ze weten om wat voor reden of wanneer hij precies steigert!!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:49

ik vind het ook slecht van die man als hij er iedereen zomaar op laat rijden.
Ik zou gewoon stoppen en een ander zoeken. Jij rijd voor hem een poaard in en mag vervolgens niets meer, zol werkt dat nie. Erg makkelijlijk en goedkoop voor hem.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:49

Ik zou er geloof ik niet eens meer willen rijden..........

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:51

Kendra schreef:
Ik zou er geloof ik niet eens meer willen rijden..........

idd ik ook niet, heb meestal ook het idee dat het er op dit sooprt stallen tegen elkaar opgaat, en er geen leuke sfeer hangt.


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:58

Carolien007"]
[quote="Kendra schreef:
Ik zou er geloof ik niet eens meer willen rijden..........

idd ik ook niet, heb meestal ook het idee dat het er op dit sooprt stallen tegen elkaar opgaat, en er geen leuke sfeer hangt.
[/quote]

ben ik het volkomen mee-eens, als ik jou was zou ik toch een andere adres gaan zoeken. daar kun je weer een goede start gaan maken.
succes met wat je nu gaat doen!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:28

Bella"]
En gezien het een tuiger is kan het ook nog gevaarlijk worden ook, wanneer het te erg wordt.
[/quote]
Waarom is dat alleen gevaarlijk bij een tuiger Verward Volgens mij is dat bij ieder paard gevaarlijk...

[quote="bella schreef:
Gezien slofteugels vaak een gemakteugel wordt en je na verloop van tijd amper meer zonder rijd, tenminste...dat gebeurt vaak bij tuigers die met slof gereden worden!

En weer snap ik niet waarom dat specifiek voor tuigers geldt Verward Dat gaat voor een dressuur- of springpaard net zo goed op

Ik weet natuurlijk niet hoe vervelend het paard bij jou doet, maar het lijkt erop dat jij de enige bent die door haar 'nukken' heenrijdt en dat de rest toegeeft. Dan is er natuurlijk ook geen reden om te gaan lopen klieren...Knipoog
De enige tip die ik je kan geven is erover praten met die man, maar ik zou zelf gewoon stoppen(of alleen verzorgen!). Als het vertrouwen er niet is komt dat meestal ook niet...!

Als een verzorger bij mij trouwens plannen maakt om met slof te gaan rijden dan kan hij of zij het ook wel even vergeten om te rijden hoor...Dat is toch meestal een rijtechnisch probleem en ik weet natuurlijk niet hoe jij rijdt, maar de verzorgers die ik heb gehad die zouden absoluut niet met slof kunnen rijden Bloos
Ik weet wel dat een tuiger sneller zijn kop erop zet, maar dat moet toch echt rijtechnisch opgelost kunnen worden zonder slof! Als je het paard toch blijft rijden zou ik vragen of je er les mee mag nemen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 22:32

wat raar! ik zou gewoon met die man gaan praten en anders een ander paardje zoeken!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 09:02

Vervelend, maar ik denk dat je er weinig tegen kunt doen. Het is zijn paard, dus hij kan bepalen wat wel en niet mag. Misschien helpt het als je eens met hem gaat praten, maar anders zou ik gaan rondkijken naar een ander paardje.

* To Belg, or not to Belg *

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 14:28

Citaat:
Bella schreef:
En gezien het een tuiger is kan het ook nog gevaarlijk worden ook, wanneer het te erg wordt.

Waarom is dat alleen gevaarlijk bij een tuiger Volgens mij is dat bij ieder paard gevaarlijk...


Ik bedoelde het niet zo specifiek richting Alleen tuiger gericht. Misschien dat het zo overkomt, maar dat was niet mijn bedoeling, sorry.
Bedoelde meer van, wanneer je een pony (vb welshje of new forest) hebt, die zijn nog wel te overmeesteren door die man. Maar Tuigers zijn grote sterke paarden, die zonder veel moeite met je aan de haal kunnen gaan, net als andere grote sterke paarden. Zo bedoelde ik het meer!

Citaat:
bella schreef:
Gezien slofteugels vaak een gemakteugel wordt en je na verloop van tijd amper meer zonder rijd, tenminste...dat gebeurt vaak bij tuigers die met slof gereden worden!

En weer snap ik niet waarom dat specifiek voor tuigers geldt Dat gaat voor een dressuur- of springpaard net zo goed op


Persoonlijk vind ik er toch een heel groot krachtverschil zitten in het tegenwerken, tussen tuigers en dressuur of springpaarden......mgoed dat is mijn mening/ervaring!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 15:02

Slofteugel werkt altijd heftig bij verkeerd gebruik, maar ik snap wat je bedoelt
bedankt voor de uitleg Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 19:07

graag gedaan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, bellieee, Cantheon, Jeska2, marinst, massiemas, Mira283, Raamzicht, Salinah, SJP, supervon78, TinkerTreas, Typhoon, Vecar en 114 bezoekers