Niveau

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 09:22

Wat voor niveau zou je rijden als je nog nooit wedstrijden hebt gereden en je rijdt wanneer je op de manege rijdt bij de gevorderden? Gewoon B waarschijnlijk dan?


prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:24

Ja waarschijnlijk wel. Het zal een beetje tussen de B en de L hangen. Je zal best een pasje kunnen wijken en achterwaarts gaan, toch??
Als je bij de NBVR, KNF, NKB of NPC gaat starten, moet je zowiezo in de B beginnen, dus daar maakt her verder niets voor uit. Pling

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 09:29

Nee, dat vroeg ik me zomaar af. Als ik weer voor iemand ga bijrijden wat voor niveau ik zou zijn. Wijken en achterwaarts is absoluut niet een probleem. Galopwissels wel.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 20:41

Met officiele wedstrijden start je dan gewoon in de B.

Misschien kun je eens een keer gaan kijken als er zo'n wedstrijd bij jou in de buurt verreden wordt. Dan kun je eens kijken wat voor combinaties er meerijden in de B.

De agenda van deze wedstrijden kun je vinden op:
http://www.knf.nl
Dan kies je 'wedstrijdzaken' en daarna 'wedstrijdkalender'.

Succes! Lachen

Groetjes, Ellen

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 08:37

Okay, thanks... Heb namelijk altijd verschillende privé paarden gereden en af en toe ook op de manege gelest met het desbetreffende paard maar nooit aan wedstrijden meegedaan. Het gaat mij er niet zo zeer om op welk niveau ik zou rijden als ik wedstrijden zou gaan doen want dat wist ik al dat ik dan in de B moet beginnen maar meer als referentiepuntje, welk niveau het zou zijn met jarenlange ervaring (dat klinkt wel heel nuffig btw) maar geen wedstrijdhistorie...

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 09:14

Ja OK.
Op wedstrijd kun je dan ook een kijken met welke klasse ruiters je jezelf zo'n beetje kunt vergelijken.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 10:42

wij reden bij de gevordenen op de manege M, we kregen dus ook les in travers, schouderbinnenwaarts, en galopswissels en dat soort dingen.
dus het ligt er maar net aan.
groetjes liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 14:57

Het nivo van gevorderden verschilt van manege tot manege.
Daarbij is het zo, dat iemand sommige dingen die in de L gevraagd worden (bijv. wijken en achterwaarts) al wel kan, maar iets anders wat in de B al redelijk belangrijk is, nog niet zo heel erg goed?
Daarnaast ken ik een meisje dat op een paard rijdt dat al M-dressuur gelopen heeft. Ze kan daarop echt goed het paard aan de teugel rijden, het lijkt allemaal wel aardig goed te gaan, ze kan veel dingen dan op L-nivo.
Totdat je haar op een moeilijk beestje zet die wat meer met zit, stille hand en veel been gereden moet worden, dan lukt het haar totaal niet om zelfs maar een B-proefje redelijk te rijden.
Niet dat het paard dit niet kan, maar hij is gewoon moeilijk, en een wat minder ervaren ruiter krijgt het bij hem niet voor elkaar.
Het is heel moeilijk te zeggen wat voor nivo je hebt. Als je in het dressuurproevenboekje kijkt, lijkt het allemaal veel gemakkelijker dan het is. Misschien kun je eens een proefje voor laten lezen door je vriendin, terwijl jij die uitvoert? Kijken in hoeverre dingen wel/niet goed gaan?
Ooit bij een proef, bij de galop op de volte was ik al blij dat ik mijn verzorgpaard een beetje in kon houden (hij was veel te opgewonden tijdens de proef toen), maar de jury vond dat hij tijdens de volte over de buitenschouder wegliep.
Deed hij ook. Maar ik was al blij dat het daarbij bleef! Wist ik veel dat ze echt super op de kleine puntjes zouden letten...hihi. Nou moet ik zeggen dat het een strenge jury was, en iedereen vrij laag gescoord had. Een troost *LOL* ...
Veel succes met het uitvinden waar je ongeveer zit met je nivo, en vraag anders eens aan je instructeur, die weet het misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 15:04

Op de laatste manege waar ik reed stond een voormalig Z paard. Daar heb ik echt veel van geleerd. Ik kon toen de oefeningen op M-niveau en omdat ik redelijk sprong leerde ik ook een wissel maken.
Met mijn eigen paard ben ik weer helemaal bij 0 begonnen omdat ik totaal niet wist wat nageeflijkheid en voorwaarts zijn nu eigenlijk inhield.
Het is erg moeilijk in te schatten wat het niveau is waar je op rijdt. Maar als je nu in de gevorderde ls rijdt en ze vragen een bijrijdster op L niveau zou ik gewoon reageren. Niet geschoten is altijd mis. En die mensen kunnen dan zelf wel bepalen of ze jou wel of niet goed genoeg vinden.

Go for it en Succes er mee

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 15:20

Op verscheidene maneges kun je ook diploma's behalen voor het rijden. Hiermee kun je je niveau vaak ook bepalen. Kijk ook maar eens op:


http://www.fnrs.nl/diploma.htm

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 17:39

het verschilt per manege.
Bij de ene manege ben je gevordert als je kan galoperen, bij de andere als je dingen als schouder binnewaarts enzo kan.
Kan je dus weinig over zeggen denk ik

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 08:45

Misschien ben ik gewoon onzeker, dat zal het wel zijn waarschijnlijk. Maar ik wil gewoon een soort van referentiepuntje hebben. Maar ik heb altijd paarden bijgereden bij particulieren en boeren dus zo slecht zal het dan ook wel weer niet zijn. En dan af en toe op de manege gelest maar wat we erg vaak deden was springen omdat de manege-eigenaar springruiter op nationaal niveau was/is. Ook wel privéles gehad en dan kreeg ik als ik weer eens op de manege reed op mijn flikker dat hij niet kon zien wat ik deed en wat er eventueel niet helemaal goed ging omdat ik te onzichtbare hulpen gaf.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 09:10

Dat is wel heel vreemd, op je Frusty krijgen omdat je onzichtbare hulpen geeft... Verward
Ik zou willen dat ik onzichtbare hulpen kon geven!

En als je echt een goede instructeur hebt ziet die altijd wel iets van de hulpen die je geeft of merkt hij dat wel aan de reactie van het paard. Misschien is hij gewoon pissig dat hij niks op je aan kan merken omdat je zo netjes rijdt!!! Lachen

Gewoon zo door gaan hoor!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-01 09:15

Dat is ook de reden waarom ik een beetje een afkeer heb van maneges tegenwoordig. Beetje rondjes rijden en af en toe eens wat anders en als je zelf aan het rijden bent dan krijg je nog op je donder ook. Ga je niet mee met de massa dan....

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belle_boef, marloesxx, Symke, YandexBot en 90 bezoekers