Zijn trekpaarden goede recreatie paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Zijn trekpaarden goede recreatie paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 21:15

zijn ze dat of niet? of alleen maar voor mennen? Verward

ik wil er zelf graag een maar weet niet of je er wel alles mee kan. veel mensen zeggen van wel.

wat kan je er allemaal mee dan? Verward
*dressuur?
*springen?
*western?
*mennen?

En hoe lief en schattig (en rustig) zijn ze nou echt? Verward

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:19

Hmm ik vind dat het afhangt van wat je er mee wilt doen. Mijn tink is niet dol op springen en dressuur maar hij kan het best wel.

En hij is ook héééél lief en schattig tot je hem écht aan het werk zet!! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 21:23

ik wil er eigenlijk alleen maar een beetje met reacreatief mee rijden, maar n sprongtje is toch wel geinig....op z'n tijd

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:27

Voor een recreatiepaard zijn ze best geschikt, mits ze in conditie zijn. Onze Shires moeten eerst goed getraind zijn, voordat ze een buitenrit van twee uur voor de wagen kunnen maken! En het ligt eraan wat voor trekpaard je wilt, sommige rassen, zoals een tinker kan van alles wel wat, shires ook wel, maar bij een belgisch trekpaard heb ik zo m'n twijfels. Alhoewel zij wel ongelooflijk sterk zijn en stappen uuuuuren volhouden! Als je een snelle rit door de duinen wilt maken, moet je voor een ander ras kiezen, denk ik.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:28

Ik denk dat een trekpaard in principe uitblinkt in veelzijdigheid. Mijn Clydesdale wil best wel een sprongetje maken, maar een van de Shire-merries waar hij bij staat, struikelt nog over een takje en weigert absoluut om te springen. Verschilt dus ook per paard.

Een parcours ermee springen lijkt me niet echt haalbaar, maar als je een omgevallen boom in het bos tegenkomt, zou dat toch geen probleem moeten opleveren Haha! .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 21:29

kijk daar heb k wat aan BEDANKT!!!! Haha!

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:09

Bij ons op stal staat nu een vakantiegast met een koudbloed, ik weet niet precies wat voor een ras maar hij heeft de kleuren van een Haflinger.
Megagroot en enorme benen, maar ze rijdt elke dag naar het strand en normaal (in Duitsland) rijdt zij ook door de bossen enz.
Ze rijdt met een westernzadel maar of ze dat ook beoefend weet ik niet, en dat dier is me daar toch voorwaards, niet te geloven, dus ja volgens mij zijn het best goede recreatiepaarden Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:02

Nou ik heb een belgisch trekpaard die ik western rijd en op het land werkt (ploegen, eggen ed), binnenkort voor de kar gaat, en longeren en lange buitenritten gaan ook super. En is errug wendbaar, tis maar net hoe je 'm traint. Belgen zijn super veelzijdig, alleen soms een beetje eigenwijs.. Haha!
Heb nog een tijdje in Frankrijk gewoond en daar gewerkt op een schapenboerderij, kon ik met de belg gaan schapen drijven. Geweldig!

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 23:06

wauw heb jij er zelf 1tje kan ie goed westernen? (geen ww volgens mij maar je begrijpt me Vingers aflikken ) je mag wel wat meer verhaaltjes pben hor erg geinterreseerd Kwijl

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

Pasterza

Berichten: 2694
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:13

ww? was dat? Yep is van mezelf, heb d'r als veulen gekocht en nu een jaartje onder het zadel. Gewoon de basisdingen enzo hoor. Misschien ooit een pleasure wedstrijdje rijden maar heb d'r verder puur voor de recreatie.

Gezocht: Recado (argentijns veedrijverszadel c.q. gaucho zadel)

& een dameszadel

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 09:42

ww=werkwoord Knipoog

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:47

Ik denk dat het vooral ook ligt aan het karakter van je paard van wat ie allemaal kan. Over het algemeen denk ik dat een trekpaard alles wel kan, zolang hij het zelf maar leuk genoeg vind om het te doen!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:52

Bij ons in de buurt heeft iemand een paar belgische trekpaarden, hij doet er ook van alles mee, je ziet ze bij feestdagen (sint, koninginnedag etc.) altijd voor een grote kar staan, door de weeks kom je ze regelmatig in de bossen tegen (met iemand erop) dus je kunt er verschillende dingen mee. Of je ermee kan springen weet ik niet, maar het lijkt me wel dat ze gerust over een boompje kunnen springen.
greetz

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:40

tekpaarden zijn hele lieve en rustige paarden dus denk ik dat er wel iets mee kan doen maar ja kan er niet te veel van verwachten bv springen en dressuur.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:43

Ik vrees alleen dat je wel heel lenig moet zijn, en geen heupproblemen moet hebben om een lange buitenrit op een Bels te willen maken. Bovendien lijkt het me erg lastig om passende tuigage te vinden. We hadden iemand met een Shire op stal staan, die de halsters op maat liet maken....Haha!

Je suis Charlie.


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:17

Wij kopen de spullen voor de Shires en de Clydesdale gewoon bij de Hypo. Elk standaard zadel past erop en voor de rest heb je spullen nodig in extra-full. Valt met Shires en Clydes dus nog wel mee, ook de breedte vind ik erg meevallen Haha! .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:41

Ip zou elke ras toch wel moeten kunnen springen Lachen
Denk dat ze voor elke stijl wel bruikbaar zijn, maar idd alleen op de recreatietoer... Dressuur zou nog kunnen, zelfs met een belse knol Knipoog Zou er gaaf uitzien Haha!

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:41

Ip zou elke ras toch wel moeten kunnen springen Lachen
Denk dat ze voor elke stijl wel bruikbaar zijn, maar idd alleen op de recreatietoer... Dressuur (wedstrijd) op een niet te hoog niveau zou ook moeten gaan, zelfs met een belse knol Knipoog Zou er gaaf uitzien Haha!

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:47

Cassidy schreef:
Ik vrees alleen dat je wel heel lenig moet zijn, en geen heupproblemen moet hebben om een lange buitenrit op een Bels te willen maken. Bovendien lijkt het me erg lastig om passende tuigage te vinden. We hadden iemand met een Shire op stal staan, die de halsters op maat liet maken....Haha!


Die mensen rijden ook altijd zonder zadel omdat er geen zadels zijn in die maten, en om voor die keer in de week nou een passend zadel te laten maken... ik geef die mensen gelijk, zonder zadel rijden is ook leuk!
vooral als je op een bokkertje zit! Schijnheilig

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 21:50

Zonder zadel op n bels kan makkelijk, s net een stoel met die brede rug Haha!

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 10:16

bedankt voor al jullie reacties ik heb zo te horen een geluk.... ik rijd nu ook al heel vaak zonder zadel dus dat moet geen probleem zijn Knipoog

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:28

Als je veel foto's wilt zien van die zware paarden onder het zadel enzo moet je even op mijn site kijken. www.sherwoodshires.nl daar vind je alle info die je zoekt denk ik. Ze zijn super hoor die lobbessen....

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 11:05

en NATUURLIJK ben ik meteen wezen kijken!!!! WAAAAANZINNIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
Nu ben k helemaal verliefd ik wil ook zo'n paard..... in ieder geval een soort trekpaard...... zijn ze ook zo lief als men beweerd?

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 11:08

Ze zijn lief zeker en ze luisteren ook nog is goed.
Mijn haffie was eerst ook een trekpony maar nu rij ik lekker langs de weg met m en schrikken?
Nee hoor alleen als er ineens een vogel uit de bossies vliegt maar daar schik ik zelf ook wel is van.
Leuke beesies die trekpaarden hoor.!

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 12:52

Ik heb een aantal belgen gekend, en dat vond ik echt enorm lieve, en leuke dieren. Leuk om een buitenritje mee te maken (maar geen crossrit), en een boomstronkje over de weg willen ze nog prima springen.
Voor de koets zijn ze ook superleuk.
Western... tja, wat versta jij onder western? Slidings en Spins zie ik ze nog niet zo snel maken, daar zijn ze gewoon te weinig wendbaar en te log voor. Maar lekker buitenrijden met een westernzadel erop, tuurlijk kan dat.

Ook heb ik een Percheron gekend. Echt een enorm gaaf paard om te zien (het was dan ook een hele mooie), maar persoonlijk vond ik die minder leuk als die Belgen. Ik heb hem (mede) ingereden, maar wat was dat dier langzaam lerend zeg! En die was ook echt enorm sloom.
Maar mooi was ie wel!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 127 bezoekers