Open dag Stal Eurocommerce

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Open dag Stal Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 20:03

Hallo,

een beetje laat maar hier komt ie toch maar voor de geinteresseerden onder ons.

Ben afgelopen zaterdag naar de open dag geweest van Stal Eurocommerce, je weet wel van Gerco en Wim Schroder ( nou ja, ze rijden voor Eurocommerce).

De Audi's, Mercedes jeeps en Cherokees waren er weer te kust en te keur inclusief de bijpassende dames met hoge hak en Gucci outfits ( of ander italiaans merk, mag je zelf kiezen als het maar duur is).

Was erg mooi, er werd een springclinic gegeven door Wim en Gerco en Tom Brinkman reden, Gerco reed op een enorm paard, maar die was zo wendbaar je werd er gewoon naar van om naar te kijken zo mooi!!! . Alles ziet er zo simpel uit als ze rijden, op het laatst stond er gewoon een steil van 1.60m en ze reden er naartoe alsof het 60 cm was!!!!! Echt geweldig zoals die kunnen rijden. Nou moet ik er wel bijzeggen dat met zo'n accomodatie je eigenlijk ook wel moet preseteren als je ziet hoe de gemiddelde amazonde/ruiter zich thuis moet redden. Scheve mond

Daarna een lekkere lunch met uiteraard een soepje en de mogelijkheid om de stallen te bezoeken, niet tegen dovemans oren gezegd natuurlijk *LOL* *LOL* Wat mij opviel was het feit dat ook de toppaarden die internationaal springen maar zo weinig brokken krijgen. Gemiddeld 2 kilo per dag!!! Tong uitsteken

Tijdnes de lunch werd er trouwens nog bekend gemaakt dat Piet Raymakers en Yves Houtacker ook voor het Eurocommerce team gaan rijden. Wie had dat kunnen bedenken van Yves, ik dacht dat hij het helemaal naar zijn zin had bij HBG tijdens indoor Brabant nog wel iig???!!!
Na de lunch en het stallenbezoek was er een hengstenshow, heb ze wel eens mooier gezien in het lopen, maar verder absoluut niet verkeerd!!

Wie van de bokkers is nog meer geweest en wat is jullie mening van de open dag??


celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:11

Even over Yves, die zit niet bij HBG (?) maar bij Stal de Ijzeren Man in Weert. Daar blijft hij ook rijden, en heeft het er nog steeds naar zijn zin. Omdat sponsorteams vier leden nodig hebben en Eurocommerce er mar twee heeft, wordt het een gecombineerd team van Eurocomerce, Jongen (Yves) en van Schijnndel (Piet Raijmakers).

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:08

Hey ik ben er zaterdag ook geweest hoor! was erg leuk:D Ik ben nu helemaal weg van Eurocommerce Berlin!!!

In memoriam ; Don Corleone S 29-7-08 * 7-11-08
Mijn geweldige mannetje ; [KS-ITP] Bonte Johnson ITP, je blijft lachen!
Rust zacht lieve Don, zo oneerlijk, ik mis je zo vriendje... Verdrietig

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:13

2 kilo? wat krijgen ze nog meer te eten dan?
Daar kunnen ze toch niet op presteren?of was het een super sprtbrok ofzo Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:30

Diana_Mabel schreef:
2 kilo? wat krijgen ze nog meer te eten dan?
Daar kunnen ze toch niet op presteren?of was het een super sprtbrok ofzo Lachen

Als je goed voer geeft kun je het ook met 2 kg redden. Zeker als ze ook luzerne erbij krijgen en onbeperkt hooi. Zo nodig geef je kuil erbij.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:55

Ik heb gehoord dat ze in die stal een dikke 3 miljoen euro aan kosten hebben op jaarbasis, en slechts 1,5 miljoen euro aan opbrengsten....

Geen wonder dat die rietjes van die redelijk onbekende dekhengsten zo'n vermogen kosten.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:22

Hebben jullie Geneve ook gezien?? Wij zijn zelf niet heen gegaan, we hadden het druk met andere dingen . Maar als iemand foto's heeft gemaakt en Geneve staat erop, zou dan iemand die foto's naar mij kunnen doormailen/ PB-en . Ben namelijk erg benieuwd naar hem Tong uitsteken


Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:33

Hoi, ik ben er ook geweest afgelopen zaterdag. Het zijn zeker stuk voor stuk harstikke mooie paarden, vooral Berlin.

Een hele goede vriend van mij is de groom van Wim Schroder en ik zal hem eens vragen wat ze allemaal te eten krijgen. Maar dat kan pas volgende week, want hij zit nu in Monaco. Hij heeft juist die zaterdag zijn telefoon in het water laten vallen en vertrok maandag gelijk naar Monaco, dus kan ik hem nu niet bereiken!! Frusty Vandaar!!

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:16

ze krijgen door het voer ook een soort supplement (poeder) met bananengeur en smaak! had ik toevallig gevraagd!

In memoriam ; Don Corleone S 29-7-08 * 7-11-08
Mijn geweldige mannetje ; [KS-ITP] Bonte Johnson ITP, je blijft lachen!
Rust zacht lieve Don, zo oneerlijk, ik mis je zo vriendje... Verdrietig

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:17

Dat klopt idd, heb ik ook gezien! Ruikt wel heel erg lekker!! Haha!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 15:41

Ja dat klopt, dat is MaxH. Er zit trouwens grenadine in, dat zorgt voor de zoete geur en het schijnt dat paarden dat ook lekker vinden. Ik voer het aan die van mij ook, nu maar hopen dat het net zo'n uitwerking heeft als bij die paarden Knipoog en dan zie je me zo terug op tv!! *LOL* *LOL* *LOL* Tong uitsteken

Belker; ja ik dat al dat de L voor Lucerne stond, Ze voeren trouwens Subli, niet echt heel speciaal dacht ik zo?!?!?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:50

Een paard hoeft ook niet zo achterlijk veel voer te hebben als er gedacht wordt.. Een inderdaad MaxH vult het prima aan, ik geef dat zelf ook in het voor-en najaar..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:57

he leuk!!!!!1 op jumping Amsterdam stond ikeen keer op de tribune(kaartjes controle) en toen kwam gerco er ff staan....of wim?! naja een van de 2, ff de barrage doornemen haha! was erg grappig om dat op te vangen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:01

Een paard moet niet gevoerd worden naar zijn prestaties. Gelukkig ook maar! Anders zouden vele paarden veel te dun zijn, en al die topspringpaarden veel te dik om over een hindernis te komen.

Het gaat veel meer om de kwaliteit van een brok, en de verhouding ruwvoer/krachtvoer.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 16:10

Ben het helemaal met je eens Carola, maar als je achterop de zakken PAvo of ander merk voer kijkt wat ze aan dagelijks kilo voer voor paarden adviseren??!! Als ik het volgens het schema zou moeten voeren kreeg die van mij >6kilo per dag!!

Vandaar dat het mij dus ook opviel dat er bij Eurocommerce wordt gevoerd op het oog, waar ik een overigens groot voorstander van ben, begrijp me niet verkeerd. Maar het is altijd leuk om op zo'n echte professionele stal te kijken wat hun voerschema is en wat de paarden precies krijgen.

HE reddytobias, amsterdam is het gaaftse concours in Nederland, leuk dat je daar hebt geholpen! Gerco is de kleinste met grote flaporen.

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 16:12

PS Sabrina,

ik was er samen met een vriendin en jij weet vast wel het antwoord op de volgende vraag;

klopt het dat Wim Schroder al kinderen heeft?? Ik zei van niet (heb hem er nog nooit over gehoord, of kinderen bij hem gezien), mn vriendin bleef volhouden van wel?!?!?!


Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:30

Sorry ik zou het niet weten, maar ga het voor je vragen!! Heb je intresse dan!!! Lovers
Haha!
Maar dan moet je tot na het weekend wachten!!

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:46

Ok, Wim heeft geen kinderen, maar is wel getrouwd!
Jammer!!! Haha!

De paarden krijgen Per dag 4x nat Hooi, 2x Lucerne, 3x subli energie kern mix en natte zemelen. Hoeveel brok verschild per paard de een krijgt +/- 1,5 kilo per dag en een ander krijgt weer 5 kilo per dag.

De subli woord speciaal voor hun gemaakt en is dus speciaal voor hun samengesteld. Zij zijn ook de enige die deze subli hebben.

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen!

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 12:52

He, thanx voor je reactie!!

Jammer dat ie al getrouwd is! Knipoog Tong uitsteken Lachen Maar ja, eigenlijk heb ik al een hele lieve vriend (laat ie dit maar niet lezen!! *LOL* Lovers

Mijn vriendin is een paar keer uit geweest met Ger Visser jr en ze sms-en elkaar nu regelmatig ( ja echt serieus). Die vertelde mij dat Wim de Masters heeft gewonnen in Monaco, klopt dat? Leuk hoor dat je een groom kent van een bekende ruiter! *LOL*

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 13:05

Klopt en 3e in een andere rubriek. Weet niet meer welke, geloof in 1,50 m, maar weet het niet zeker! Heb net dat sms-je gewist!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 23:09

Gerco is toch nog wel vrijgezel? Vind het zo'n schatje maar ben ook al voorzien....

Ik was er zondag, vond het top, erg leuk om het allemaal eens van dichtbij te zien.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 10:56

Gerco is volgens mij niet vrijgezel en je moet denk ik ook geen relatie hebben met hen aangezien ze het monogaam zijn niet zo nauw nemen. Alle drie niet.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Braziliƫ)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 11:31

Garfield schreef:
Gerco is volgens mij niet vrijgezel en je moet denk ik ook geen relatie hebben met hen aangezien ze het monogaam zijn niet zo nauw nemen. Alle drie niet.


hoe bedoel je monogaam zijn????

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 12:06

Ze richten zich niet alleen op hun eigen vriendinnen.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Braziliƫ)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 16:44

Tja, nogal wiedes als je ziet wat daar aan "groommateriaal" rondloopt. Ze hebben het gewoon voor het uitkiezen! Maar spreek je uit ervaring Garfield??!! Altijd in voor een goede roddel, dat begrijp je wel, hihi!?!?!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers