Stel dat onze paarden geruimd zouden worden?!?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Stel dat onze paarden geruimd zouden worden?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 07:04

Het is toch niet te geloven dat wij Nederlanders lijdzaam toezien hoe vorig jaar alle varkens werden vermoord en momenteel allerlei vogels.
Ik zag vanavond een programma op Net 5 waarbij 200 vogels vergast werden die niks mankeerde. Gewoon uit voorzorg, werd er gezegd.
Zwanen met jonge werden in gasovens gestopt! Terwijl het niet eens bekend is of er bij zwanen vogelpest heerst of door zwanen wordt verspreid!!!! Ik vind dit echt walgelijk... en ongelovelijk dat wij in een maatschappij leven waarin dit mogelijk is. Wie weet breekt er binnenkort wel een paarden-ziekte uit waardoor al onze paarden even geruimd moeten worden! Ik wil er alles aan gaan doenga er alles aan doen om hier tegen te strijden....begin maar eens met surfen naar de site van de dierenbescherming.... Opties of medestrijders, wees welkom!!!!


Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:25

Ik moet er niet aan denken. En er is momenteel een bepaalde ziekte waar ze in Nederland niet meer tegen willen vaccineren. De naam ben ik even kwijt maar deze ziekte kunnen alleen paarden krijgen... Weet iemand de specificatie waar ik het over heb???


Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:41

Met dat MKZ mogen de koeien nu wel ingeënt worden, misschien is dat bij paarden dan ook wel... Want ze wouden de koeien niet in enten omdat ze dan niet meer naar de slacht konden gaan i.v.m dat er spul in het vlees zat, maar een paard hebben de meeste als soort van huisdier dus denk ik dat die eerder mogen worden ingeënt maar ja dan moeten ze er wel wat voor hebben :s

Als je een keus moet maken en je doet het niet, is dat op zich een keus Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:46

Er komen steeds meer paarden om een steeds kleiner oppervlak. Ik vrees dat het een kwestie van tijd is voordat er ook onder de paarden een virus uitbreekt. Ik denk alleen niet dat de paarden geruimd gaan worden...ik vrees dat er alleen wel een heleboel paarden gaan overlijden...

Vroeger hoorde je bijna nooit over Rhino. Maar ieder najaar en voorjaar is het nu weer raak, en heel Nederland schiet in de stress...

Je suis Charlie.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 12:23

Waarom zouden paarden niet geruimd worden??? Nu vermoorden ze toch ook allemaal GEZONDE vogels van hobby-isten? Deze mensen zijn misschien wel net zo gehecht aan hun vogels als wij aan onze paarden!
Als die mannen toch koelbloedig zwanen met hun jonge vergassen wie overtuigd mij dat ze mijn paard laten staan???

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:48

Nique schreef:
Als die mannen toch koelbloedig zwanen met hun jonge vergassen wie overtuigd mij dat ze mijn paard laten staan???


Niemand.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:02

moeten ze mij erbij vermoorden, dat is denk ik het probleem, tenzij mn pony werkelijk een erstige ziekte heeft en er zelf onder lijdt, maar dan nog zorg ik dat hij vredig is zou slapen. Zo simpel is het, aan mijn paard komen ze niet. Maar niet te negatief denken, misschien gebeurt het wel helemaal niet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:06

Ik ben het eens met Lieke. Dan kunnen ze mij er gelijk bijzetten, in zo'n gasoventje. Ik weet niet of het mogelijk is om er zelf voor te kiezen om je paard dan eventueel te laten vaccineren. Ik denk dat bepaalde boeren anders wel hetzelfde hadden gedaan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:12

Lieke schreef:
moeten ze mij erbij vermoorden, dat is denk ik het probleem, tenzij mn pony werkelijk een erstige ziekte heeft en er zelf onder lijdt, maar dan nog zorg ik dat hij vredig is zou slapen. Zo simpel is het, aan mijn paard komen ze niet. Maar niet te negatief denken, misschien gebeurt het wel helemaal niet.


klopt, moeten ze eerst langs mij komen Knipoog (zal wel niet veel moeite zijn maar dan maakten ze mij ook maar af!)

maar inslapen is ook echt niet zo vredig als het klinkt...

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:14

nee weet ik, maar ik zou hem dan niet aan de massavernietiging meegeven, om maar te wachten op de dood en alle andere paarden zien/horen gedood worden. Dat bedoelde ik meer.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:17

klopt.... en ALS wat zou gebeuren gaan we die beulen (om het zo even te noemen) toch terroriseren Tong uitsteken

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:22

Lieke schreef:
moeten ze mij erbij vermoorden, dat is denk ik het probleem, tenzij mn pony werkelijk een erstige ziekte heeft en er zelf onder lijdt, maar dan nog zorg ik dat hij vredig is zou slapen. Zo simpel is het, aan mijn paard komen ze niet. Maar niet te negatief denken, misschien gebeurt het wel helemaal niet.


hier ben ikhet helemaal mee eens, dan mogen ze mij ook doen.

ik vind het wel echt stom dat als dieren een ziekte krijgen ze maar gelijk met z'n allen vermoord moeten worden, zonder dat er iets aangedaan word maar als mensen iets hebben word er echt alles aan gedaan. Daar kan ik dan weer niet tegen. doe dan ook alles voor die dieren. Zou ik wel doen tenminste!!!!!!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:24

volgens mij kunnen ze dan een heeele boel (paarden)mensen erbij vermoorden Haha!

als wij ziek zijn moeten we dan ook maar dood gemaakt worden?!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:26

nee ze moeten gewoon beter voor die dieren zorgen. zorgen dat ze weer beter worden, net als bij mkz dat was ook niet echt ernstig. dat kon zo weer beter worden, maar toch moeten al die dieren afgemaakt worden...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:27

en het had ook helemaal geen gevolgen voor mensen.. ik denk dat dat grotendeels ging om het inkorten van de veestapel

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 13:43

Maar zullen de mensen die nu hun dieren doodgemaakt zien worden dit ook niet roepen??? Persoonlijk heb ik weinig met vogels hoor, maar als wij er nu iets tegen kunnen doen om te voorkomen dat er in Nederland preventief geruimd wordt zodra er een ziekte ontstaat... dan weten wij zeker dat dit nooit onszelf met de paarden kan overkomen. Als ik op de site van de dierenbescherming zoek is het enige dat ik kan doen doneren... Wat ze met het geld doen tegen deze afslachtingen staat er niet bij! Als ik dan op zoek ga naar een petitie dan kan ik voor alles tekenen behalve hier voor. Het beangstigt me echt heel erg!

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:23

Bij paarden zal het niet zo snel gebeuren omdat er geen "economish belang" meespeelt. Paarden worden in nederland niet op grote schaal voor vlees gehouden. Diverse dieren ziektes krijgen een status toebedeeld (MKZ en vogelpest hebben de A status) dwz dat er quarantaine maatregelen gelden en dat DA's het moeten melden als ze het tegenkomen.
De reden (zeggen ze) dat er voor MKZ niet geent mag worden is dat als het vlees gekeurd wordt, ze niet meer kunnen zien of de (bv) koe MKZ had of dat ie er alleen tegen ingeent was. De landen waar wij naar exporteren willen dat vlees daarom niet.
Vreemd is wel dat een Argentijns biefstukje niet aan deze controle hoeft te voldoen, en dat ze daar dus wel gewoon enten ! Maar ja, wat niet weet wat niet deert ! (Een supermarkt keten, ik dacht Albert Heijn, heeft tijdens de laatste MKZ crisis onder klanten een enquete gehouden of ze eventueel geent vlees zouden kopen, dit bleken de klanten WEL te willen, het voorstel is er nooit doorgekomen omdat LTO toch problemen voorzag bij de export) Frusty
Voor paarden gelden (misschien wel "gelukkig") andere regels, een daarvan is dat "Bute" niet meer gebruikt mag worden omdat dat voor de menselijke consumptie eventueel problemen kan geven. Sommige DA's gebruiken het nog wel (illegaal) omdat het goedkoper is dan andere middelen.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 15:06

He he... eindelijk een gerustellender antwoord, bedankt!

Maar wij exporteren toch ook paardenvlees? In ieder geval weet ik dat veulenvlees geexporteerd wordt. En als er een virus komt wat paarden kunnen overbrengen op ander vee. (Zoals nu de vogelpest via de luchtverspreidt wordt...) Ik begrijp dat je denkt; ""Als, als, als...", maar het schijnt dus normaal te zijn dat er gewoon gezonde dieren, van mensen zoals jij en ik, gedood worden als ze op welke manier dan ook een bedreiging vormen.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:25

Ze moeten gewoon eens gaan enten.

Net zoals met dat MKZ, laat ze maar uitzieken, of ent ze.
Ik vind het zo'n onzin dat al die dieren (zieke of geen zieke) zomaar geruimd worden terwijl ze er gewoon tegen kunnen enten!

Ze ruimen de mensen toch ook niet, nu er Sars "heerst"

En idd, die mensen die geiten en kippen etc. houden zijn net zo gehecht aan hun dieren ald wij aan onze paarden.
Ik zal het verschrikkelijk vinden als 1 van de paardjes afgemaakt werd, maar als de hele kibo stapel afgemaakt zou worden zou ik er nog meer kapot van zijn, dat zijn gewoon zoveel lieve en leuke beestjes!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

fabienneJarig

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 17:44

Nique schreef:
Waarom zouden paarden niet geruimd worden???


Omdat paarden niet op grote schaal vetgemest worden voor de vleesconsumptie in het buitenland. De sectoren zijn niet met elkaar te vergelijken.

Sabrientje
Berichten: 28
Geregistreerd: 21-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:23

Als mijn lievelingspaard geruimt zou worden? dan ga ik zo'n greenpeace actie doen, pak een flink stuk ketting (touw, singel whatever) en bind mij aan dat paardje vast!! Paard vermoorden, mij vermoorden!!!

Maar ik hoop maar dat dat nooit gebeurt!!!!!! Huilen

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:30

Hoi Mist en Fabienne,
Op dit moment hebben jullie nog gelijk.
Maar wat als er Aujesky uitbreekt ?
Steeds meer varkensbedrijven krijgen een A-status, wat inhoud dat ze stoppen met enten.
Het is gewoon een kwestie van tijd en dan zal deze ziekte zeker een keer uitbreken!
En dan word ALLES geruimd! ook onze zwaar geliefde paarden, honden en katten!!

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:31

Sabrientje schreef:
Als mijn lievelingspaard geruimt zou worden? dan ga ik zo'n greenpeace actie doen, pak een flink stuk ketting (touw, singel whatever) en bind mij aan dat paardje vast!! Paard vermoorden, mij vermoorden!!!

Maar ik hoop maar dat dat nooit gebeurt!!!!!! Huilen

Helemaal mee eens! Vooral dat laatste zinnetje, want ik wil nog niet dood eigenlijk... heb nog te veel mooie jaren (hoop ik tenminste Haha! ) voor me liggen sammen met Amy Party!!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:22

Lieke schreef:
moeten ze mij erbij vermoorden, dat is denk ik het probleem, tenzij mn pony werkelijk een erstige ziekte heeft en er zelf onder lijdt, maar dan nog zorg ik dat hij vredig is zou slapen. Zo simpel is het, aan mijn paard komen ze niet. Maar niet te negatief denken, misschien gebeurt het wel helemaal niet.



Maar ik denk idd dat het bij paarden wel anders is dan bij koeien en varkens. Behalve dat paarden niet grootschalig gefokt worden voor consumptie, zijn er volgens mij ook veel meer paardenliefhebbers in Nederland dan vogelliefhebbers. Dan moeten ze dus veel meer dieren van hobbyisten ruimen en ik denk niet dat ze dat zo graag doen (stemmen).

Overigens is MKZ toch helemaal niet dodelijk? De enige reden dat die dieren geruimd werden was omdat het vlees van dieren die MKZ hebben gehad in Amerika niet meer verkocht kunnen worden. Frusty

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:52

Maar het vlees had hier nog wel vekocht kunnen worden.
In plaats daarvan werden hier massaal dieren vernietegd, en werd er ondertussen Argentijns rundvlees geimporteerd van MKZ geente runderen!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, Durquia, Googlebot, GrapeshotBot, Vagabondo en 126 bezoekers