Amandelen zijn eruit !!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Amandelen zijn eruit !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 10:59

Gistermiddag dus geopereerd aan mijn amandelen. Ik heb het achter de rug en moet zeggen dat het me 100% mee gevallen is. De operatie heeft wel iets langer geduurd, dordat ik een bloeding kreeg en achter mijn rechteramandel bleek allemaal pus te zitten. Na een uur kwam ik weer een beetje bij mijn positieven op de recovery, ging allemaal heel relaxed, heb me niet ziek of misselijk gevoeld. Voor de operatie had ik al 2 paracetamol gekregen en op de recovery kreeg ik ook nog een zetpil tegen de pijn. 3 kwartier later lag ik alweer op de afdeling. De pijn viel (en valt nog steeds) erg mee. Slikken en praten is uiteraard wel erg pijnlijk, maar in vergelijking met mijn keelontstekingen is het "peanuts". Ik ben nog wel een beetje rillerig en slapjes, ik heb pijnstillers mee naar huis gekregen, maar heb die tot nu toe nog niet nodig gehad. Moet wel eerlijk zeggen dat de verpleging het echt verbazingwekkend vond dat ik zo weinig pijn had (hoge pijndrempel ???).
Het ziet er wel een beetje eng uit in mijn mond, net of er 2 grote kraters zitten achter in mijn keel.
Maar goed, als dit me helpt om geen keelontstekingen meer te krijgen heb ik het er dubbel en dwars voor over gehad en nu neem ik weer lekker een ijsje Haha!

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time


Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:07

He, wat een mazzel zeg

Wellicht dat jouw ontstekingen idd de boel al hebben lam gelegd en is het gewoon een opluchting dat er eruit zijn. Ik hoop dat je je zo blijft voelen hoor!
(dan lijd je iig niet zoveel pijn als ik Verdrietig )

Beterschap (doe mij effe een ijsje per PB Vingers aflikken )

Op zoek naar de zon!!!

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:19

Oke, dan heb ik een beeld mocht ik al mijn keelontstekingen zat zijn. Wie weet durf ik die stap te zetten.

Fiesta, freiberger, what else?

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:47

Ik heb ook twee keer keelontsteking gehad, en de dokter heeft me verteld dat als het nog een keer voor komt dat mijn amandelen eruit moeten, van dat nieuws werd ik helemaal niet blij en probeer met vanalles het te bestrijden....maar na dit verhaal ben ik helemaal niet meer zo bang!

---CARPE DIEM---

Willeke001
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:22

Wat tof voor je Pling *LOL*

Yda & 0dina !!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:27

wat fijn dat ze eruit zijn!!
M'n beste vriendin is laatst ook geopereerd,ik zat helemaal in de zenuwen..ik was echt heel bang dat er wat zou gaan gebeuren en zei was er gewoon rustig onder...
Maar alles is goed gegaan bij haar...

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:33

Waaah, wat een meevaller zeg, opschepperij Knipoog nee hoor, hartstikke fijn.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:09

En je mocht meteen naar huis Verward

Ik was 17 dat ze eruit gingen, 3 dagen blijven + nog een dag extra wegens minimale verhoging.
En ik heb nog nachtmerries van de antibiotica behandeling Knipoog Deed er een aantal uur over om 1 gepureerde tablet naar binnen te krijgen, wat was dat ranzig! En als ie op was kwam de volgende weer Knipoog
Overigens viel de pijn mij ook alles mee met wat ik verwachtte, dat verbaasde de zusters ook.

Sindsdien geen last meer gehad van keelontstekingen

Iig veel plezier met ijsjes eten de komende tijd Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:12

en nu: IJSJES ETEN!!!!!!! :p

Dat was mijn enige herinnering aan mijn amandeloperaties....

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:17

Het is per ziekenhuis verschillend hoelang je moet blijven, mijn zus moest in Nijmengen een week opgenomen worden ik mocht in Gouda de volgende dag naar huis. Fijn dat het meeviel, doe nu maar lekker rustig aan. Helaas is het niet uitgesloten dat je nog een keer een keelonsteking oploopt maar de kans is veel kleiner en het heeft niet meer zo'n inpact. Ik heb momenteel een keelontsteking maar zonder amandelen is het best te houden.
Smikkel maar lekker en het goede weer komt er weer aan dus lekker in de zon 'uitzieken'.

Fitza von Westerau en Wikelina

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:25

Fijn dat je er zo weinig last van hebt. Hopen dat het zo blijft en dat je gauw weer helemaal de oude bent!

* To Belg, or not to Belg *


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:45

Ik zat me vanochtend nog af te vragen hoe het nu met je zou zijn, en voila, daar je berichtje. Haha! Gelukkig dat het allemaal mee valt! Mijn dochter moest vorig jaar zomer dezelfde operatie ondergaan, en toen werd mij verteld dat volwassenen er veel meer problemen mee hebben dan kinderen. Jij bent dus een uitzondering op de regel Haha!

Ben je het ijsjes eten al zat??
Sterkte!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:24

Hey gelukkig valt de pijn mee!!!

Haha!

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 16:49

Het gaat nog steeds vrij goed met me, gisteren wel een beetje een "off-day" gehad; beetje huilerig enzo. Gisteren ook wel een pijnstiller genomen. Vandaag gaat weer prima. Wel keelpijn uiteraard en praten gaat moeilijk omdat ik steeds zoveel slijm in mijn mond heb en mijn mond nog niet zo ver open krijg. Lichamelijk voel ik mij verder prima.
Ik moest vanmiddag een keer niesen, toen ging ik wel even door de grond, had het gevoel alsof de wonden in mijn keel helemaal opengescheurd werden, maar de pijn zakte gelukkig wel heel snel weer.
En ja, de ijsjes gaan erin als koek !!!!! Kwijl

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:01

Nou, fijn dat het meevalt toch?
Beter zo dan dat je je veel zieker voelt dan ze hadden 'voorspelt'.
Maar geniet van je verplichte vrije dagen. Knipoog

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 17:21

Mijn amandelen zijn er ook uit (keel). En ik mocht heeeeel veel ijsjes eten!!! Dat vond ik errug leuk want ik was nog maar 5!!!! Dat is het enige dat me nog bij gebleven is. En owja ik mocht van mijn moeder wat leuks uitzoeken omdat ik zo dapper was geweest. Ik werd 's ochends geopereert en eind van de middag mocht ik weer naar huis!

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, _kimm, _San87_, Amazonbot, Amber_, Bloemetje75, Fling, Foreverkliek, fotolijstje, hagelslag, ingetje3012, Kever, ManonGrr, nafkedemi, Niika, Poekkie, roxiie, Selina, spookyskippy, sterregoud, Xayah, xColorCross, YandexBot en 178 bezoekers