Gevaarlijke hengst, ppppffffff

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Gevaarlijke hengst, ppppffffff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 11:40

Nou gister heeft mijn 10 jarige paardje weer eens laten zien wat voor gevaarlijke hengst hij wel niet is.
Van de zomer gaat hij het land op met een haflinger en een mini schet Verward .
Met de haf had ie al vaker op de dijk gestaan die klooien flink wat met elkaar, maar laten elkaar in waarde en heel. Maar we hadden geen idee hoe hij op de kleine zou reageren. Dus eerst de haf en die van mij los en na een kwartiertje hebben we de kleine er maar bij gedaan met 2 longeerzwepen in de aanslag om ze uit elkaar te meppen mocht het niet goed gaan. Nou die kleine heeft gelijk effe laten weten wie er hier de baas is. HIJ DUS. Als ie schopt zie je net ezeltje strek je, op knie hoogte. En bijten gaat ook op bal hoogte dus mij benieuwen of ik na het land nog een hengst heb of een onvrijwillege gecastereerd paard. Maar gegeven moment na alles een beetje besneuveld te hebben stonden ze met z'n drieen te flemen en op de zelfde grasspriet te kauwen. Dit was zo schattig om te zien.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:42

Altijd!!! die kleintjes zijn altijd de baas. Mensen onderschatten dat wel eens of vinden die kleintjes zielig. Nou echt niet.............. Die redden zich wel hoor. Heerlijk om te zien he?

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 11:58

Ja het is echt leuk om te zien. Zo zie je ook maar weer dat je niet altijd zo bevooroordeeld moet wezen. Die van mij kan echt zo'n verschrikkelijke sullig doen, maar dan ondertussen wel weer echt stoer als een hengst zijn. Dit is heel moeilijk uit te leggen.
Maar mensen vinden dan dat je een paard geen hengst mag laten, want dan word die veroordeeld tot een eenzaam leven. Nou zoals je kunt zien hoeft dat dus helemaal niet.
Je moet er alleen wel altijd iets allerter bij zijn en nooit of te nimmer vergeten dat het wel een hengst is.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:00

Prachtig had ik wel willen zien Haha! ben benieuwd of die van mij ook zo makkelijk met een shet om zou gaan..... ik heb er eerlijk gezegd wel eens aan gedacht maar het nooit aangedurft Verward

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:01

Ja, je verwacht altijd dat zo'n grote hengst de baas is. Maar zo'n klein schetje heeft meer moed om door te zetten. Wel grappgig! Tong uitsteken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:05

Hey... tof dat het goed ging... Die mini is toch ook een hengstje? Lekker bijdehand ook, zo te horen Lachen

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-03 12:20

Ja idd is ook een hengstje en is zeer bijdehand.
Gegeven moment had hij een hapje van Co zijn schoudervel vast en liet hem niet meer los en Co maar kijken van moet dat, wat ben je aan het doen, vind je dit echt nodig. En die vliegende achterbeentjes echt grappig, Co moest af en toe zijn neus optillen om te voorkomen dat ze daar terecht kwamen.
En later met z'n drieen dat was nog het allerliefst om te zien. Echt drie neusjes bij elkaar echt zoooo schattig, zonder te gillen of gek doen.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:39

zo knoddie die kliene!!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:51

Het nadeel van Shetjes is inderdaad dat zij graag de baas willen zijn en als zij schoppen, raken ze je paard ook. Als die grote van jou uithaalt naar het Shetje, schopt hij er gewoon over heen. Dus let wel op, dat je grote hengst niet gehavend uit de machtsstrijd komt.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:59

Ik heb ooit eens een 3 jarige shethengst met een 2 jarige welsh cob hengst buiten gezet. Ze hadden een hoop lol totdat ik de cob ineens hoorde gillen...
Lag ie op z'n rug en de shet stond er half overheen.
Het was duidelijk wie de baas was Tong uitsteken
Ze zijn ook zo snel en kunnen veel korter draaien.

Overigens liet onze shet wel vaker zien dat hij de baas was. Ook bij de haan. En dat geeft een hoop rotzooi, hele weitje onder de veren...


boemel

Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:17

Op de drafstal waar ik vroeger reed heb ik veel met hengsten gewerkt. Was soms best even extra opletten. Maarre het allergevaarlijkst was mijn eigen shetlandhengst thuis. Wat een kleine klojo was dat. Die kon je echt niet vertrouwen. Als hij een ander paard hoorde gaf hij een hele show weg. Lekker showen, bokken, steigeren.

Nadat hij mijn kleine buurjongetje, die bij hem in de wei gekropen was, flink te pakken had genomen, heb ik 'm toch maar laten casteren. Hij werd echt gevaarlijk.
Ik vond het altijd wel heel leuk om te zien, zo'n klein paardje dat ze stoer deed.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 07:59

haha fijn hoor als het zo goed gaat.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, bonnielau, dierenfan, EmptyWords, LB2003, SemrushBot, Vagabondo en 51 bezoekers