weet iemand van jullie wat dit is?...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

weet iemand van jullie wat dit is?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 10:21

hey, probleempje met mijn paard.

ik meen het, het is van de ene dag op de andere gekomen.
het is gelegen aan het rechtervoorbeen aan de singel.
het is net of er 2 stukken vel zijn vatgepakt en van elkaar zijn gerukt. maar dan is het net of het er al maanden is want het bloed niet. die 2 stukken vel zitten dik. en iets verder is er ook nog een verdikking die ook pijn doe als ik erover wrijf. ze heeft enorm veel pijn en kan me moeite lopen. ik doe er uierzalf aan (aangeraden) en men zegt dat het tegen zondag weg moet zijn maar ik zit er wel mee in. Huilen

misshien weet iemand van jullie...

groetjes

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:33

Misschien heeft er een velletje dubbel gezeten onder de singel?

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 10:34

Ergens tussen gezeten, over heen gehangen, gevochten met ander paard?

Dat het zeer doet om te lopen is niet raar, dan beweegt de huid daar namelijk en gaat de plek weer open.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 10:42

na het rijden eergisteren was er niets! totaal niets!!! heel zeker!!
een ander paard kan volgens mij niet want ze heeft nog steeds niet in de wei gezeten. die snee is echt diep. super eng. echt raar...
hoe rapper het weg is hoe beter *LOL*

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:04

Ja het is normaal dat er eerst niets is, de huid is volledig geplet. Ik heb dat zelf met m'n pony ook meegemaakt lang geleden. Na het rijden niks te zien maar er had een huidplooi tussen de koorden van de singel gezeten. Die begint dan pas te zwellen als de druk weg is en dan krijg je zoiets. Heel pijnlijk. Om dat te vermijden kan je de benen naar voren trekken als je hebt aangesingeld. Dan is er geen gevaar op plooien of geplette stukjes huid.

krokus
Berichten: 8
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:58

kijk eens of er geen hoefnagels uitsteken, misschien heeft ie zichzelf daarmee opengehaald.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 13:00

Ik zou de dierenarts bellen voordat je er wat opsmeert.. Voor het zelfde geld moet het gehecht worden en dat gaat niet meer als je er al van alles op hebt gesmeerd..

Ook al bloed het niet, laat het ff nakijken als je twijfelt..

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:47

ja ik zou ook zeker de da even bellen!!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 08:56

ik denk dat ik maar eens de da er bij roep. ik geloof ook niet in die uirzalf die me aangeraden is. het is zo zielig om te zien. ik zal zo vroeg ik kan de da er bij halen. ik denk ook wel dat dat het beste is, wat ze ook zeggen.

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:37

aan de reactie van zannekin zie je dat het dus niet aan jou ligt, wat ie ook zegt. plaats je toch even die foto? misschien heeft iemand wel erg bruikbare tips. de uierzalf werkt volgens mij niet hard genoeg in, ik denk toch dat het misschien gehecht zal moeten worden, zoals jij het vertelt. maar plaats toch ff die foto, ok?

Enya - Daya :-)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:02

Bel toch maar even de DA.. Ik denk dat het niet meer gehecht kan worden want dat moet binnen de zoveel uur (weet niet meer hoeveel Verward ). Het kan wel zijn dat je paardje antibiotica krijgt ofzo. Maak je maar niet ongerust want het zal echt wel weer goedkomen maar bel wel even de DA en dan heb je zelf ook zekerheid. Heb je al met betadine shampoo of scrub gewassen (= ontsmettend) en dat moet geen kwaad kunnen.

Succes!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 11:13

Zannekin schreef:
Ja het is normaal dat er eerst niets is, de huid is volledig geplet. Ik heb dat zelf met m'n pony ook meegemaakt lang geleden. Na het rijden niks te zien maar er had een huidplooi tussen de koorden van de singel gezeten. Die begint dan pas te zwellen als de druk weg is en dan krijg je zoiets. Heel pijnlijk. Om dat te vermijden kan je de benen naar voren trekken als je hebt aangesingeld. Dan is er geen gevaar op plooien of geplette stukjes huid.


en helpt uierzalf denk je?? en hoe lang blijft het zo, duurt het lang voor het weg is???

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 11:14

AnneOmie schreef:
Bel toch maar even de DA.. Ik denk dat het niet meer gehecht kan worden want dat moet binnen de zoveel uur (weet niet meer hoeveel Verward ). Het kan wel zijn dat je paardje antibiotica krijgt ofzo. Maak je maar niet ongerust want het zal echt wel weer goedkomen maar bel wel even de DA en dan heb je zelf ook zekerheid. Heb je al met betadine shampoo of scrub gewassen (= ontsmettend) en dat moet geen kwaad kunnen.

Succes!


nee, nog niet daarmee gewassen. want het ligt niet echt open. gewoon erg gezwollen. deze namiddag bel ik de DA, zeker weten!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 11:20

ik heb 2 fototjes van de wond. hopelijk word het dan wat duidelijker.

Afbeelding

deze is van vooraan getrokken, links zie je de verdikking, een beetje toch.
Afbeelding

groetjes
waarom krijg ik ze nu niet groter?? zo zie je namelijk niets!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:23

Afbeelding

Enya - Daya :-)

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:48

Tjee, het lijkt wel een abces, voelt het warm aan? Als het inderdaad een abces is dat moet het geopend worden, de pus kan dan weg en de pijn verminderd meteen.
Hoe je ons op de hoogte?

Wat niet is kan nog komen...

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:32

lijkt toch niet op de plek van de singel te zitten.
die zit wat meer naar achteren.ik zou er naar laten kijken want daar krijgt ze vast wel iets voor!het is duidelijk wel een ontsteking.
laat even weten hoe t verder gaat!

mijn lieve spirit is naar seren verhuisd.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 13:12

Tess: ja, het voelt warm aan.
maar ik heb besloten deze namiddag de DA te laten komen. ik dacht dat het niet erg was omdat men op de stal het zo zei. maar als ik zo jullie reactie hoor... dan wordt ik echt heel ongerust. hoe rapper het geneest hoe beter.

bedankt allemaal!
groetjes
ik hou jullie op de hoogte

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:38

Ik vind het er ook uitzien als een abces... kan er iets in zijn gekomen ofzo?
Ik ben wel benieuwd wat de dierenarts zegt!

Druk druk druk... Knipoog


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:18

Wow, die dierenarts mag vaart maken. Een abces op die plaats is heel pinlijk en gevaarlijk. Als je paard loopt kan het het abces verdrukken, dan kan het vuil in het bloed terecht komen, en dan kan het zelfs bloedvergiftiging veroorzaken. Het zou wel de singel kunnen zijn, ik zie veel mensen die het zadel voorop leggen, de singel op het 1e gaatje doen en het dan naar achter schuiven, dan kan je al een flinke lap huid meenemen.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:42

een abces, kan dat dan in een dag zo erg worden? ik ga morgen kijken naar d'r, waarschijnlijk is de DA dus gekomen, maar weet er ook nog niks van. het ziet er niet gezond uit wel...

Enya - Daya :-)

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 09:11

ik haat hem, ik haat hem Huilen Huilen Huilen Huilen
die f***ing eigenaar wil geen dierenarts laten komen Huilen Huilen
die zegt dat het van de rekker is maar de dag voor ze het had heb ik zelfs niet met de rekker gereden. en dat er voch in zit en blablabla.
vandaag gaat mijn pa mee, die is wel baas, wij mogen toch beslissen zeker wat we doen. hij moet niet zeggen van nee enz.
ik stond daar gewoon te bleiten. hoe kan hij Huilen
hij heeft zo een eigen dunk. dat hij alles weet. enz. oh my god, wat nu??? ik ben heel in paniek. waarom moet ik weer in zo een stal staan. Huilen Huilen
dat mij pa maar es goed Boos! wordt!!!

jullie hebben gelijk een DA is nodig!! Huilen Huilen

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:09

Een abces kan inderdaad heel snel ontstaan, zomaar van de ene op de andere dag, dat had mijn hond ook... en ik vind het er wel uitzien als een abces. En dat er gewoon wat vocht inzit lijkt mij niet logisch hoor... Frusty volgens mij doet het dan namelijk geen pijn en kun je er ook gewoon op drukken enzo, dan voel je dat er vocht inzit...
Snel proberen of die dierenarts kan komen!

Druk druk druk... Knipoog

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:03

Ik neem toch aan dat dit jouw eigen paard is of niet???
Dan mag je de dierenarts zo vaak laten komen als je wilt, voor mijn part komt ie iedere dag op de koffie! Is die stalhouder nou helemaal niet goed snik geworden!
Ik kan alleen maar hopen dat je vader het wel voor elkaar krijgt en dat de situatie zich oplost.
Ik persoonlijk zou het daar gauw voor gezien houden.

Wat niet is kan nog komen...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 20:47

het lijkt alsof de wonde veel verbeterd is, zeker wanneer ik de andere foto's zag. het lijkt geen abces, eerder een diepe open snee in de oksel, een zeer vervelende plaats. aangezien het verbeterd is wacht ze met de DA te bellen tot maandag, maar tess je hebt gelijk het is te zot dat hij niet zou mogen komen. rijden gaat natuurlijk voorlopig niet.

Enya - Daya :-)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Trendiction en 125 bezoekers