Mijn overleden verzorgpaardje Camus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Mijn overleden verzorgpaardje Camus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:22

Ik kom nu al erg lang op dit forum, maar heb nog geen enkele foto geplaatst. Ik heb nu echter een hele mooie foto ingescand en die wil ik jullie niet onthouden.

eerst even het hele verhaal

Een aantal jaar geleden kreeg ik deze verzorgpony, Camus (kamuu). Welk ras hij was weet ik niet maar ik vermoed dat het een Welsh was. 's Winters had hij namelijk altijd van die lekkere wollige oren en zomers was het net een arabiertje.

Ik was het niet heel erg eens met de manier waarop hij behandeld werd. Allereerst stond hij op een erg schraal grasland. Hij kreeg erg weinig hooi, een half plakje ongeveer, en een handje biks. Dit was echt veel te weinig, je kon zijn ribben tellen en op het laatst had hij een mooi rond kontje aangezien ik hem bijvoerde.
Dit voer kreeg hij op de grond. Normaal gesproken niet eens heel erg, wel als je weet dat het één grote zandvlakte was.

In zijn schuilstal lag geen enkele vorm van bedekking. Ik betaalde zaagsel zodat hij toch kon gaan liggen als hij dat wilde. 's Winters stond ik het ijs uit zijn waterbak te hakken omdat hij anders gewoon geen water had.

Ik heb hem helemaal opnieuw beleerd; toen ik kwam kon hij alleen hard&rechtdoor, na ongeveer drie-kwart jaar liep hij mooi nageeflijk Kwijl
Het zegt eigenlijk genoeg hoe ik die pony heb behandeld als ik jullie vertel dat het een valse pony was die alleen beet, bokte, trapte en steigerde. Op een gegeven moment kwam hij in volle rengalop naar me toe als hij me zag & kon ik bij hem liggen Lovers Een echt penny-verhaal zou je zeggen maar helaas. Alle geluk heeft een keerzijde.

Op een gegeven moment kwam er een ander meisje bij. Zij woonde veel dichter bij hem en mocht ook langer blijven van haar ouders. Afgesproken was dus dat zij 's avonds op zou ruimen. Toen de eigenaar van Camus thuis kwam is hij ontzettend kwaad op mij geworden omdat ik zooi had gemaakt echt heel erg onterecht Huilen

Ook was hij kwaad over de keer dat ik voer weg heb gegooid wat zijn zus had mee genomen. Dit was echter superkort gras wat van de berm langs een grote weg afkwam, als je je paard ziek wilt hebben geef je hem dat; ik dus niet en heb het direct weggegooid. Misschien stom, maar wel in het belang van de pony.

Uiteraard zoals het vaak helaas gebeurd, is de onschuldige weggestuurd en mocht de schuldige blijven. Die lieverd kwam naar me toe, naar de hele andere kant van de wei. Ik stond te huilen als een klein kind en hij legde zijn hoofd in mijn armen, alsof hij wou zeggen dat hij me zou missen. Ik heb hem daarna nooit meer gezien.

Omdat Camus zijn voer op de grond kreeg en een fervent luchtzuiger was had meneer vaak last van koliek. Uiteindelijk, drie kwart jaar later op koninginnedag kreeg ik te horen dat Camus dood was. Aan koliek. En het ergste is dat ik verdorie wéét dat dat niet zou zijn gebeurd als ik erg nog was geweest. Ik heb geen afscheid kunnen nemen van de liefde van mijn leven. Het enige afscheid wat ik heb gehad was een lieve snoet in mijn armen.

Toen ik Camus net verzorgde heb ik ook nog geprobeerd hem te kopen. Mijn ouders vonden het zo zielig voor hem dat dat mocht. Helaas; meneer de student *is het een hengst ja, is hij gecastreerd ja* wou het niet, het was immers familietraditie. Vandaag de dag wordt de wei verhuurd aan een meisje met een leuke pony en een gezelschapsshetje. Wat een mooie familietraditie.

Bij deze wil ik heel bokt laten zien wie de liefde van mijn leven was; na hem heb ik eigenlijk ook nooit meer gereden.



Lieve Camus, ik weet dat je het goed hebt daarboven en ik hoop dat ik je op een dag weer zal zien. En tot die tijd, rust zacht mijn lieveling..

Afbeelding


Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:40

mooie pony. zielig verhaal. jammer dat je hem niet kon blijven verzorgen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:49

Jeetje wat een verhaal zeg!
Wat een vreemde mensen,dat hij zo weinig kreeg!
Het is een prachtpony en je mag er trots op zijn dat jij hem toch nog een lichtpuntje in zijn leventje hebt gegeven.

Waarom noemen ze een bont paard een koe, maar een bruine koe geen paard???

maaikysammy
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:02

echt een mooie pony hoor, ik denk idd dat je gelijk hebt. wat kunnen sommige mensen toch stom zijn hé! die hebben een paar dat alleen voor de show denk ik dan, en goed voer en huisvesting is helemaal niet belangrijk denken ze dan.

echt sto, gelukkig heb jij er nog voor kunnen zorgen dat hij het een hele tijd goed heeft gehad!!

Voor al uw fotoshoots!!!
https://www.facebook.com/macphotonl/

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:10

leuk beestje jammer dat je geen afscheid hebt kunnen nemen

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:23

Mooie foto hoor! Idd wel zielig verhaal!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:07

Mooi paardje ! Zielig verhaaltje !

Jewel... :+:

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:10

ahh mooi verhaaltje (ja niet om de mooie manier maar hoe je het omschrijft) enne leuk paardje hij had denk ik wel iets van een arabiertje weg

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:23

wat een ontzettend zielig verhaal Huilen Huilen ik leef echt met je mee Ach gut
en wat een prachtige pony is het zeg!! zeker weten!!
heel veel sterkte


groetjes

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:05

jeetje wat zielig maar wel een erg mooi beestje hoor!!!!!!!!!!!!!

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:14

Hij heeft idd een prachtig koppie. En ik vermoed het niet alleen, ik weet het (bijna) zeker dat het een welsh is (of iig veel welsh bloed heeft)!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:19

Leuke pony. Jammer dat hij inmiddels overleden is. Maar zo te horen heb jij een tijdje goed voor hem gezorgd.

* To Belg, or not to Belg *

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:34

wat een lieverd!!!zeg kan me wel voorstellen
dat je heel veel voor hem voelt
vin het echt heel erg verhaal hur!!!
zit hier zowat te janke Verdrietig
heel veel sterkte en hij zal vast heel veel van jou
hebben gehouden en nog steeds zo te horen!!!
heel veel sterkte er nog mee!!!!
Je hebt hem nog wel een heel mooie leven gegeven!!!!!
onthou dat goed Knipoog


kiszzz lauraaaa

Stop Wishing, Start Doing

LBroekhuizen Fotografie https://www.facebook.com/LBroekhuizenFotografie/

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:59

een mooi verhaal.
nooit meer gereden? je hebt het heel zwaar gehad.
maar geloof je niet in reincarnatie? op een dag komt hij voor je terug hoor!
sterkte!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

vivje

Berichten: 214
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Hertme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:02

echt een zielig verhaal ik beging bijna zelf te huilen:(

Powered By Mercedes Vito x Indoctro B+31 / L1+13 / L2+12 / M1+3
First Class Numero uno x Cantos
Nespresso What Else Ronaldo x Ferro B+ 12
Intenso Lord Leatherdale x Ronaldo

Super trots op mijn paardjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:44

Heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve reacties Lovers
Ik mis hem gewoon nog steeds heel erg en dit doet me even heel erg goed! Dank jullie wel

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 15:45

Wat een prachtige pony!! Kwijl

Ik vind het verhaal zo zielig! Ik kreeg een brok in me keel Verdrietig Verschrikkelijk hoe dat is gelopen zeg, en wat stom dat je werd weggestuurd....

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 16:27

ik kreeg de tranen in mijn ogen ervan..heel rot voor je. en een leuk diertje, heb je niet meer foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:17

De rest van de foto's zijn helaas te erg beschadigd :'(

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:27

Ik vind dat je het verhaal heel mooi geschreven hebt. Zo mooi dat ik nu gewoon tranen in mijn ogen heb.

Ik kan echt totaal niet begrijpen dat mensen tot dit soort dingen in staat kunnen zijn. Sommige mensen kopen een paard of pony gewoon voor de 'heb' voor mijn idee. Vervolgens kijken ze amper naar het dier om. Echt verschrikkelijk.

Zo'n mooie pony, zo onschuldig, dat doe je zo'n dier toch niet aan? Gelukkig heeft deze pony het toch een tijd goed gehad, omdat jij hem goed verzorgde en hem vertrouwen gaf.

Ik leef met je mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 76 bezoekers