waarom hebben jullie je pony/paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

waarom hebben jullie je pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 13:13

waarom hebben jullie je pony/paard? om van te houden, te knuffelen en te rijden of echt om verder de sport in te komen?(of allebei)

En als je een pony hebt en je verder de paardesport in wil: dressuur, springen etc. zou je die dan verkopen voor een paard, of 2 paarden nemen?

dat vroeg ik me af omdat er veel mensen over gaan van pony naar paard en mij dat wel heel moeilijk lijkt om die stap te nemen...?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:19

Toen we sjaak kochten had ik er niet echt een doel mee. Gewoon lekker rijden en plezier maken. Nu probeer ik hem zover mogelijk te krijgen in de dressuur. En het plezier is altijd mijn primaire doel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:20

om met plezier voor beiden te rijden. En ik zou niet met een pony bij de paarden starten.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:24

Camilla heb ik wel met een doel gekocht: voor de sport. Ik wilde dus ook echt een sportpony. Ik was 14 toen ik haar kocht, had dus nog 5 jaar bij de paarden, ze was helemaal groen en nu (een jaar later) hebben we 1 wedstrijd gestart en aankomend weekend de 2e. Ik ben nu dus 15 en heb nog 4 jaar de tijd, nouja 3,5. Ik hoop dat we nog ver komen. Als ik 18 ben weet ik nog niet wat ik ga doen, het liefst zou ik Camilla houden, een ruitertje voor haar zoeken die ook wedstrijden met haar mag rijden en dan zelf een paard erbij kopen waarmee ik kan starten. Maarja, het is maar de vraag of dat mogelijk is! En anders ben ik bang dat Camilla naar een lief baasje gaat en ik een paard aanschaf.
Maar wie weet wil ik dan wel helemaal geen wedstrijden meer rijden en kan ik haar gewoon houden. Ik weet niet hoe het allemala gaat lopen in de aankomende 3 jaar.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:28

we hebben T'tje gekocht voor recreatie en wat sprongetjes. maar de jumping werd heel wat belangrijker. en natuurlijk ook voor plezier wat ik jammergenoeg soms ff vergeet als ze weer enorm koppig was op jumping. maar lang vies ben ik nooit! Haha! . voor de rest ook om nog bij te leren want in een manege met van die manege ponys leer je op een bepaald moment niets meer. dus hebben we de stap gezet.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:43

Ik heb hem gekocht om van te houden/ te knuffelen. Rijden vind ik af en toe ook wel leuk om te doen.

Maar mijn paardje zal never nooit de deur uitgaan voor een of andere dressuur knol!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:49

Ik heb Den gekocht omdat ik hem nooit kwijt wil. Ik heb hem een jaar verzorgt en kreeg de kans om hem te kopen(voor andere was hij niet te koop, alleen voor mij). En sinds die tijd lijkt het een pennymeisjes verhaal. Mijn vuilnisbakkie word goed gekeurd als dekhengst, 1e premie, dag kampioen. Dit jaar weer een 1e premie. Ik kan d'r alles mee wat ik wil, springen, dresuur, buitenritten, mennen, longeren, fietsen, vrijheids dresuur, lange teugelen. Af en toe vind ik het wel jammer dat hij soms wel aardig hengst kan zijn. Maar aan de andere kant, hengsten hebben een erg klein hartje, en als ze daar eenmaal iemand in gesloten hebben gaan ze 100% voor je.
Den zal dus ook nooit weg gaan voor een paardje waarmee ik de sport in kan. Ik wist dat ik met hem de sport niet in kon. Hij is 94 cm en ik ben 18. Met een shet hengst tussen de paarden starten is niet te doen. Heel misschien dat er ooit een paardje bij komt om echt te serieus te gaan rijden maar dan is de kans is groter dat er een shet bij komt voor in het 2span.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:54

sjakie schreef:
Toen we sjaak kochten had ik er niet echt een doel mee. Gewoon lekker rijden en plezier maken. Nu probeer ik hem zover mogelijk te krijgen in de dressuur. En het plezier is altijd mijn primaire doel.


Bij mij precies hetzelfde

Ik wilde recreatief rijden met Omar maar ben toen dressuurlessen gaan volgen en nu gaat het zo goed en we hebben er veel plezier in. Ik rij nu ook met een doel.. hem lekker soepel te laten lopen. Wedstrijden doe ik nog niet aan mee maar wie weet in de toekomst. Ik heb hem ook gekocht om van te houden en te knuffelen. Nadat mijn (stief)vader is overleden is hij zo'n goede therapie geweest voor mij en mijn moeder. Omar is mijn rustpunt in mijn leven Lovers Hij is mijn alles Schijnheilig Ookal kan ik hem op het moment wel hij is verschrikkelijk vervelend en fris en vol energie dat ik er na 3 dagen rodeo ben afgevallen.. maar ja hij is en blijft mijn alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:33

Puur voor de lol, niet voor prestaties. Lekker tutten, kroelen, buitenrijden, maar ook serieus trainen, af en toe een sprongetje, freestylen etc etc. Alles waar we allebei van genieten. Milena is mijn hobby, en ik wil ook graag de hare zijn Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:25

Omdat mijn vader van mening was dat ik als ik bij andere kon verzorgen en strontscheppen, ik beter een eigen pony kon hebben, waar hij dan ook mee bezig kon zijn.
Haha! Hoefde hij niet vaak te herhalen

Gekocht om veel plezier mee te hebben, lekker mee naar buiten te kunne, te dressuren, te springen... mennen *dat doen mijn vader en ik samen* eMaar vooral om mee te knuffelen, aaien, tuttelen en te pesten Knipoog
Lovers Daarom heb ik mijn binkie

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:49

Rijden is voor mij bijzaak. Leukste vind ik het rommelen eromheen en de omgang met mijn paard. Ik zal hem zo mogelijk nooit wegdoen en zeker niet voor een ander paard.

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:55

Mijn paarden staan er voor mijn plezier, het is gewoon mijn leven!
En ik heb niet echt 1 doel, ik wil gewoon alles doen, en dat doe ik nu ook, we rijden af en toe wat dressuur af en toe een sprongetje, we rijden op de freestyle manier( met helemaal niks) maar meestal rijden we buiten Lovers en vand e zomer hoop ik te gaan mennen Pling

Ik zit nu ook dat ik 18 wordt, ik heb een haflinger en rijd nu wel afentoe een wedstrijdje. Volgend jaar zou ik naar de paarden moeten, maar zit er ernstig aan te denken om te stoppen met wdetrsijden, maar verkopen , nooit

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:19

Ik heb Toeties gekocht omdat ik lekker in het bos wilde rijden. Maar nu doe ik dressuur en springen met hem. maar geen wedstrijden.
En ik ga nog altijd veel naar bos en strand. Beetje vrijheidsdressuur.
Misschien komt er nog een paardje bij, dat krijg je als je verliefd wordt.....
op zo'n beest.
Het is echt een manier van leven, die paarden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:19

Sonja schreef:
Milena is mijn hobby, en ik wil ook graag de hare zijn Haha!


Prachtig omschreven en dit is bij mij net zo. Nou ja, bijna dan, natuurlijk geen Milena, maar Isolda Haha!

Ykmar
Berichten: 1
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:32

Mijn moeder had mijn paardjes gekocht toen k zelf nog klein was maar toen k oud genoeg was om te rijden heb je mij er ook nooit meer afgekregen Lachen K doe t ook echt voor me hobby k doe eigenlijk ook alle takken springen dresuur voltige freestyle en heb ook een tijdje western gedaan Lachen en k zal ze nooit weg doen en gelukkig denkt me moeder er ook zo over...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:35

Vooral om te rijden, niet wedstijden maar vooral lekker door het bos enzo.
Maar ik vind het ook leuk om met dieren om te gaan dus, rijden is ook niet het belangrijkste.
En ik wou graag een pony van jong's af aan(eigenlijk niet zo jong als Passion was, dat was gewoon toeval) en dan vanalles te leren.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:36

Voor plezier, gewoon er mee bezig zijn en dan ook nog om te rijden Lachen

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:56

Ik zal je zeggen dat ik mezelf een week terug hetzelfde afvroeg. Had er absoluut geen zin meer in.( als iemand een week geleden had gezegd dat ie mijn paarden voor een half jaar zou willen over nemen had ik het zo gedaan Bloos )
Maar ja: alles is er: de paarden, de vrachtwagen, het hele huis in belgie is ingericht naar de paarden. Dus gaan we maar weer door. Alles heeft zijn ups en downs. Maar nu mijn paardje vorige week zijn eerste Z-cross foutloos uitgelopen heeft zit ik weer vol energie en zie ik ook wel waar ik het voor doe: Het samenwerken met zo'n dier is geweldig. Echt top dat ze dat alles voor je doen. Zo leuk om ook de vordering te zien van zo'n paard. Heel erg mooi allemaal. En tja: t houd je van de straat he Tong uitsteken

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:02

omdat hij een enorme babe-magnet is! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:04

SuperPepeijn schreef:
omdat hij een enorme babe-magnet is! Haha!


Dan doe ik toch iets verkeerd Huilen de mijne is een penny-meisjes-magnet.... geen babes (mannelijke dan he Knipoog )

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:39

orri"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
omdat hij een enorme babe-magnet is! Haha!


Dan doe ik toch iets verkeerd Huilen de mijne is een penny-meisjes-magnet.... geen babes (mannelijke dan he Knipoog )
[/quote]

Die van mij ook Huilen . Haha!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:14

Toen ik Sher kocht kocht ik haar voornamelijk om gewoon lekker te rijden. Wel serieus, maar ik was van plan om alleen maar onderlinge wedstrijdjes enzo te starten. En verder gewoon om leuke dingen mee te doen, lekker poetsen, grazen, buiten rijden, dat gedoe Knipoog
Maar nu krijg ik eigenlijk ook steeds meer zin om serieuzere wedstrijden met haar te starten. Dat gaan we vast ook nog wel eens doen, maar eerst maar eens gewoon een onderling wedstrijdje starten. We hebben geen haast Knipoog
En ik denk niet dat ik Sher zou verkopen zodat ik een ander paard zou kunnen kopen om verder te komen. Ik wil Sher gewoon nooit meer kwijt Lovers Een ander paard erbij kopen zou ik mischien wel doen *als ik het geld zou hebben Knipoog *

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:20

Ik heb Eldientje gekocht omdat ik nou eindelijk eens een band kon opbouwen en in iets kon gaan investeren waar ik zelf ook nog wat aan heb, en wat dus niet ten goede komt aan de portemonnee van een ander. Elke keer heb ik een paard haast een jaar gereden en verzorgd als eigen paard, elke dag zn stalletje doen en noem maar op. Maar aan t eind van t liedje heeft de eigenaar extra centen in zn zak en ben ik weer depri 'omdat ie weeeer aan een handelaar is verkocht'.
Ik heb Eldientje dus omdat ik haar lief vind, en natuurlijk om mee te rijden. Ik wil wel met haar op concours, maar ze is slechts 1.55, en dus een pony tussen de paarden. Dit boeit me niet zoveel, dus ga haar gewoon lekker starten. Ik ga gewoon kijken hoever ik met haar kom, wil ook met haar gaan crossen, en we zien verder wel. Ik rijd gewoon voor de keren dat ze zooo lekker loopt en dat geeft al zo'n supergevoel, daar heb ik helemaal geen Z-proef voor nodig Lovers

ChislaƮne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:29

als vriendje

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:34

Ben eenmaal met paarden begonnen en kan niet meer stoppen. Het is verslavend Haha! Ik reed eerst op een manege en ging puur om het rijden, nu niet meer.

Ik verzorgde Tancreda, en beschouwde haar als mijn beste vriendinnetje. Kon niet rijden, geen probleem Lachen Lekker knuffelen en tutten Haha!
Nu Genderose kan ik ook niet op rijden. Soms heel rustige ritjes. Ik verzorg haar ook voor het knuffelen. Ik hoef niet perse te rijden, wandelen en knuffelen vind ik veel leuker!

Gewoon puur voor het knuffelen, een band opbouwen Haha!