afscheid nemen of misschien een andere plek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindie
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-01-03

afscheid nemen of misschien een andere plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 20:39

Hallo allemaal,

Ik zit al 2 jaar te tobben wat ik met mijn 9-jarige ruin zal doen. Het is een reuze lief en rustig KWPN paard wat door zijn vorige eigenaar te vroeg naar de Z-dressuur is doorgereden. Helaas heeft hij hierdoor ongeneeslijke rugproblemen en daarnaast is hij Atactisch. Hij staat nu ongeveer 2 jaar stil, (hij kan niet meer worden bereden. Helaas heb ik geen weiland voor 2 paarden, en een geit eet de boomgaard van mijn vader weer op. Dus hij staat hier nog alleen ook! Voor hem is het niet ideaal, paarden zijn immers sociale dieren en nu hij ook niet meer bereden wordt staat hij er de hele dag wat verlaten bij. Weet iemand misschien een adresje waar hij in een kudde kan komen te staan of als gezelschaps paard bij een ander paard of pony??? Hij hoeft niets op te brengen, een goed tehuis is natuurlijk het allerbelangrijkste. Hem laten afmaken probeer ik al 2 jaar uit te stellen, maar ik heb in die 2 jaar ook nog geen andere/betere oplossing kunnen bedenken.

Mochten jullie iets weten laat het me alsjeblieft weten!

groetjes Cindy (telnr. 035-6018108)

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:16

Plaats anders een advertentie op marktplaats?
Er zal vast wel iemand zijn die een gezelschapspaardje zoekt.
Wat ik nog wel ff wou zeggen is dat ik het heel knap vindt dat je 2 jaar zo bezig bent en blijf doorzetten , vindt ik echt heel knap van je!
Maar probeer eens een paar sites , zet een advertentie neer , misschien owrdt er wel gereageerd?

XXX Deb

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:20

Ik heb je eerdere berichten even gelezen en begrijp dat je er erg over in zit wat je met je paard moet doen.

Het zou inderdaad het beste en fijnste zijn als iemand hem als gezelschapspaard wil hebben, dit lijkt me echter maar een kleine kans maken, ons land is maar klein en mensen met paarden hebben vaak zelf maar net genoeg weiland.

Als hij al bij iemand terecht kan kost hij nog jarenlang geld, voer, stalling hoefsmid etc. wie gaat dit dan betalen?

Ik vind het heel moeilijk om me er een mening over te vormen, waarschijnlijk zijn de klachten net niet ernstig genoeg waardoor het veel moeilijker wordt om er een eind aan te laten maken.
Zelf heb ik de beslissing wel een keer genomen en heb mijn paard laten slachten, bij haar waren de beengebreken zo ernstig dat het gevaarlijk werd om er op te rijden.

Veel sterkte met je beslissing.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:14

Moeilijk.... Het is vaak zo moeilijk (bijna onmogelijk) om voor een paard als dit een echt goed tehuis te vinden.
Zeker proberen, maar anders zie ik ook echt geen andere oplossing als nog een mooie zomer, en dan de slager. Want nog 10 of 15 jaar zo'n paard verzorgen en betalen tot z'n dood, is ook niet niets. Vooral niet als je niet barst van het weiland en het geld.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:26

Kun je hem niet naar een paardenrusthuis brengen??
Helaas hebben wij teweinig land om er nog 1 bij te nemen (wij hebben al 7 paarden op 2,5 hactare land Verward). Ik zou zeker een advertentie op markplaats zetten. En dat naar de slager brengen.....dat kan altijd nog als je ECHT geen oplossing kan vinden . Maar ik zou echt zo lang mogelijk blijven zoeken. Ik weet bijna wel zeker dat er nog iemand is die er een paardje bijzoekt als gezelschapsdier voor een andere pony/paard!!

Suc6 ermee

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:32

moeilijk hoor!
ik zou een advertentie zetten op marktplaats voor gezeldschaps paardje,maar wel goed controleren want je weet t nooit!en goede afspraken maken,ook over als t er op aan komt dat hij geslacht moet worden in de toekomst.dat je er van op de hoogte word gesteld enzo.er zijn natuurlijk ook foute mensen die kunnen denken ik neem (gratis) en breng m naar de slacht.(leverd weer geld op)
daar zou ik wel voor uitkijken.maar er zijn denk genoeg mensen die hem een goeie oude dag willen bezorgen!

succes!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:02

Pff zeg! Ik wou dat ik je kon helpen. Probeer veel te adverteren op marktplaats, paardentekoop, horses enz enz. Bied hem aan als gezelschaps paard ofzo! Veel sterkte ermee en ik hoop dat je gauw wat vind.

sophie18
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:04

idd erg moeilijk... ik denk dat je wel heel erg mazzel moet hebben wil je iemand vinden die daar de plaats en het geld voor heeft en vooral de goede wil! ik zou dan een contractje opstellen ofzo, en bovendien ook heel goed uitleggen wat het inhoudt. je hebt namelijk ook mensen die er alsnog doodleuk op gaan zitten als jij even niet oplet en dat is natuurlijk helemaaaaal niet de bedoeling! als je zelf besluit om hem af te laten maken, weet je in ieder geval wat er met hem gebeurd is en dat ie het zo goed mogelijk heeft gehad, en dat je alles geprobeerd hebt.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:18

probber nog ff door te bijten en te zoeken. het is knap dat je al zo ver geraakt bent. volgens mij helpt een advertentie wel. je bent vast niet de enige die een gezelschaps paardje zoekt. ben je ook wel op de hoogte welke kosten dit met zich meebrengt?

succes!

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:19

is weliswaar een duitse site, maar die vragen alleen maar paardjes om op de wei te houden. Je moet er alleen aan denken een "schutzvertrag" af te sluiten en dan kan er niks met je paard gebeuren!
http://www.beistellpferde.de/

Succes!