Wel eens mensen zien vallen in dressuurproef of ..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Wel eens mensen zien vallen in dressuurproef of ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 14:20

.. met losrijden?

Dit n.a.v. de discussie cap of hoedje waarin het veiligheidsaspect betrokken wordt.

Hoe vaak komt het nu voor dat mensen in een proef of bij het losrijden er af vallen?
Ik heb het zelf 1 x gezien, een combinatie die voor of na (weet ik niet meer precies) mij reed in de 'oude' L. Paard ging in de stop op de A-C lijn en jongen vloog met een mooie boog over het hoofd heen.
Weg witte rijbroek Haha!, ik vond het wel een maf gezicht eigenlijk zo midden in de proef.
Paard stond zelf ook raar te kijken.

Voor de rest gebeurt het maar zelden is mijn idee.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:26

Toen ik startte met sjors startte er ook een ander meisje (:n) op sjors (in de B), met losrijden hield ze haar poten er niet aan (altijd een probleem) een ze gaat met Sjors en al op haar plaat, vanuit een rustig drafje .....

:evaw:

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:27

Ik heb het heel erg veel gezien. Maar meestal met losrijden, in een proef zelf niet zo vaak.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:29

Afgelopen Zondag is er nog een meisje in de B in de proef er af gevallen. Ik heb het niet gezien aangezien ik net had voorgelezen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 14:35

Romkabouter schreef:
Ik heb het heel erg veel gezien. Maar meestal met losrijden, in een proef zelf niet zo vaak.


Maar losrijden voor de dressuur of voor springen? Daar zit nog wel eens verschil tussen Haha! (sprak een zandruiter bij het losspringen Knipoog )

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:42

Ik heb het regelmatig gezien, zowel in de (dressuur)proef, als tijdens het losrijden. Maar ik moet wel zeggen dat die ruiters toch grotendeels in de B rijden, en net een van hun eerste wedstrijdjes starten.
Hoger zie je het veel minder.

Gelukkig heb ik het zelf nog nooit mee gemaakt!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:45

Ik heb wel eens iemand tegen 't juryhokje aan gelanceerd zien worden Haha! Tijdens de proef. Paard wilde de hoek niet door, sporen gingen vijf centimeter het spek in, paard komt omhoog en geeft daarna meteen een enorme rotbok.... ruiter vloog kopvoors eraf en landde niet bepaald zacht tegen het juryhokje Haha! Gevolg was een flinke rugblessure, daar helpt geen cappie aan....

Verder eigenlijk voornamelijk met springen, met dressuur maar zeldzaam, en doorgaans niet spectaculair hard of gevaarlijk ofzo, doorgaans omdat wat bokjes niet uitgezeten werden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:45

Ik heb het zelf niet gezien... Want ik vloog zelf door de lucht Haha!
Isolda zag spoken bij de kantine en ging er als een idioot vandoor, dus daar lag ik zand te happen Haha!

Horen we niet vaker in topics over opstandige paarden die spoken zien in juryhokjes ed??

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:46

Ik heb het 1 keer gezien maar dat paard was zo strontvervelend dat ik er waarschijnlijk ook had langs gelegen. En ze viel ook nog op de hekjes met haar rug, auwie..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:58

ik heb het ook 1 x gezien. maar die mensen die in die discussie zeiden dat ze met cap ipv hoedje starten omdat het veiliger is, hierbij vraag ik me af of die dan thuis ook met cap rijden??


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:18

ik heb het 1x keer in de proef gezien. met springen natuurlijk heel vaak.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:21

ik heb een keer gezien (nou ja was zelf aan t inrijden, dus zag iemand aankomen).. Die eraf donderde tijdens een L (oud) selectie (!!) proef..

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:32

Ik heb een paar keer gezien. Eén keer was echt mgea sneu, dat vrouwtje had net een nieuw hoedje en die was kapot toen ze gevallen was.

Zelf ben ik er nog nooit afgevallen tijdens de proef of losrijden maar wel met het rijden het losrijterrein afgesjeest, tegen mijn zin in over het asfalt en het had geijzeld, toen had ik een beschermengetje bij ons Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:34

Met losrijden heb ik een keer iemand eraf zien vallen.
De pony schrok waardoor het meisje viel(en het hoofdstel Haha!) en de pony ging in volle galop over het concours heen.

Het was voor de dressuur.
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 11-04-03 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:36

Fitzroy schreef:
Maar losrijden voor de dressuur of voor springen? Daar zit nog wel eens verschil tussen Haha! (sprak een zandruiter bij het losspringen Knipoog )

Allebei Haha!
Ik heb er meer gezien met springen denk ik, dat dan weer wel Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:37

paardje schreef:
ik heb het 1x keer in de proef gezien. met springen natuurlijk heel vaak.

Ehm, waarom vind je dit natuurlijk Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:38

Ja hoor genoeg, zowel met dressuur als springen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:38

Afgelopen zaterdag knalde iemand flink van zijn paard met losrijden, of eigenlijk, ze was onderweg naar het losrijden. Ambulance erbij, ze was ook nog een minuut of 10 buiten bewust zijn. Best ff schrikken, weet dus ook niet of ze wel of niet een cap op had.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:59

Een keer een paard dat met ruiter en al onderuit ging tijdens de proef. Verder alleen met springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:00

Jawel hoor, wel eens gezien. Vooral als het buitenseizoen net van start is en dan de wat ruimer opgezette dressuurwedstrijden, plus winterfrisse paarden en ja, dan wil er wel eens een bokje vallen. Echte nare ongelukken heb ik op wedstrijdterreinen nooit gezien.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:02

yep, de eerste keer B dressuur met Pablo lag ik er meteen naast met losrijden (zat er nog geen minuut op).

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:20

Nee ik heb het nooit gezien, maar het aangezien aantal wedstrijden wat ik heb gereden is het praktisch onmogelijk.

Toch vind ik wel dat zeker bij wedstrijden je veiligheid voor alles moet nemen. Wat je thuis uitspookt is jouw verantwoording.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:37

Vorige week bij de ponyruitertjes in de F1, heel sneu, meisje was er al twee keer afgevallen voordat de proef begonnen was ( ze was al wel in de bak). De pony had er duidelijk geen zin in op de plaats bokkerdebok net zolang tot ze eraf viel. Huilen Huilen De derde keer wilde ze er zelf graag vanaf. Gelukkig mocht ze op een andere pony overstarten en ik geloof zelfs dat ze 5e is geworden!! Lachen
Verder heb ik het een aantal keren gezien ( meeste in de B) meestal gingen de paarden/ponys er vandoor en vielen ze daardoor.

Fitza von Westerau en Wikelina

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:52

Ik ga best vaak mee als 'groom' op wedstrijd en diegene die ik help moest vorige keer in de L springen met 2 paarden. Hij was in de ring, alles ging goed, tot na hindernis 3. Hij springt de hindernis super, maar hij moest naar links en tijdens de bocht viel hij er ineens af. Paard wou naar rechts, hij naar links. Maar hij kwam wel netjes met 2 voeten op de grond Haha!

Met zijn broer liep het vorig jaar was minder goed af. Hij gleed tijdens het losrijden met zijn paard uit. Heel eng om te zien! Ik hielp hem zijn laars uit te doen en zijn voet was duidelijk gebroken. Hij heeft maanden met krukken gelopen...

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:04

zelf 1 keer mee gemaakt (ik heb niet de braafste beesten van het losrijterrein) vijf minuten voor me proef viel ik er af met me hoofd in het hek, had geen cap op, met losrijden heb ik nooit een cap of hoedje op, heeft nog nooit iemand wat van gezegd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 43 bezoekers