Briefje van de docter!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Briefje van de docter!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 15:00

Ik ben deze hele week al ziek. Griep Verdrietig

En ik zit midden in me tentamenweek, dus ik heb 2 tentamens gemist. Bel ik net even mijn mentor om te overleggen wat ik nou moet doen, zegt hij dat als ik nog 2 kansen wil hebben ipv 1 dat ik een briefje van de docter nodig heb, met bewijs dat ik echt ziek was... anders vergaat deze kans gewoon. En dat terwijl ik netjes afgebeld heb enzo...

Dus ik de docter bellen, ik ben nog steeds ziek dus krijg dat briefje zo dacht ik. Blijkt dat ze helemaal geen briefjes mogen meegeven... Dat dat wettelijk niet mag ofzo.. Nu kan ik zo wel een bewijs ophalen dat hun dat wettelijk niet mee mogen geven, dan heb ik alsnog een briefje... De assistente van de docter zegt, dat ze me op school gewoon op mijn woord moeten geloven...

Iemand dit ooit meegemaakt en enig idee hoe je dit nouw eer aan moet pakken? Moet je naar de examencommicie ofzo??

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:03

Laat je ouders een brief schrijven en ondertekenen, en anders opbellen, het slaat natuurlijk nergens op dat jij je tentamens moet missen omdat je ziek bent en op school horen ze te weten dat iedereen ziek kan worden, dus ik zou je ouders een brief laten schrijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:08

En anders contact opnemen met de examencommissie! Sorry voor de oneliner!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 15:14

Mijn ouders hebben niet veel te zeggen ben ik bang Haha!

Ik heb dat briefje gehaald, er staat op:

Volgens de "Richtlijnen inzake het omgaan met medische gegevens", uitgegeven door de KNMG, is de behandelend arts niet de aangewezen persoon om schrijftelijke of mondelinge geneeskundige verklaringen af te geven omtrent, ziekte, invaliditeit, arbeidsongeschiktheid, toewijzingen van voorzieningen, reisannuleringen enz. van zijn/ haar patient.

En zo gaat het verder.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:16

Bel het LAKS.. Haha! Volgens mij kunnen zij je tips geven Haha!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:16

Wat belachelijk zeg! Ga naar de directie van je school, en laat hun je huisarts opbellen. Dit kan toch niet.... Die Nederlandse bureaucratie ook steeds weer....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:18

Klopt, wettelijk gezien mogen huisartsen dat helemaal niet. Onderwijsinstanties moeten je maar op je woord geloven. Bij een van mijn vorige werkgevers (een opleidingsinstantie) hadden we daar ook steeds problemen mee, zie ook [AM] Annuleren reis, hoe?