Ingevlochten staart tijdens wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Ingevlochten staart tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 13:48

Een ingevlochten staart tijdens de wedstrijd vind ik eigenlijk altijd ontzettend lelijk. Liever scheren dan. Hoe denken jullie hierover?



gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:50

ik ebn het wel met je eens. Heel vaak zie je dat de staart van paarden met een gevlochten staart scheef gedragen wordt. Ik vins scheren, trekken of knippen net zo netjes.

Don't dream your life, live your dreams!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:52

ik vlecht de staart van mijn paard altijd maar het staat hem echt beter dan zonder. op de trailer doe ik een staartbandage om, maar als het niet netjes uitziet doe ik het niet..maar ja ieder zijn eigen smaak he..en inderdaad ziet het er bij sommige paarden niet netjes uit.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:55

Ik vind het zelf een beetje 'ponymeisjes-achtig'. Ik doe helemaal niets aan de staart. Dan lijkt hij nog het meest vol.
Punten voor de verzorging krijg ik toch niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:04

Scheren vind ik dus weer foei lelijk. Plus dat scheren vaak irritatie aan de staart geeft, dus jeuk, dus schuren en dus lelijke bovenkanten van staarten. Ik vlecht jaren. Trouwens, voor de wedstrijden hebben ze liever invlechten dan scheren.
Scheef dragen van staart ingevlochten of opgeschoren ziet er net zo lelijk uit.
En ik ben dus een pony meisje van 34 jaar. grinnik...

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:05

Ik vlecht niet, dat vind ik eigenlijk nooit mooi worden, het piekt altijd wel.
Maar ik scheer ook niet omdat mijn paard een buiten-paard is, en een beetje bescherming best wel mag hebben als ze met de kont in de wind gaat staan. Ik zorg er altijd voor dat de staart schoon en geplozen is. Heb er nog nooit commentaar op gehad.

Pak iets aan voordat het een probleem is. Schep orde voordat de chaos intreedt.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:09

Scheren vind ik foeilelijk, echt afschuwelijk.
Vlechten ligt eraan, bij sommige paarden vind ik het wel mooi, als er dan ook mooi gevlochten is.
Bij andere paarden vind ik het mooier als de staart los gedragen wordt. Bijvoorbeeld bij paarden met een minder volle staart, of een paard dat de staart hoog of wat schuin draagt (bijvoorbeeld een arabier).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:12

Ik scheer ook niet hoor, ik heb een Fries!!!! Bij mn pony knipte ik de zijkant van de straartwortel wel, want zij schuurde nog wel eens en het waren echt van die pieken. Puur natuur (dan wel netjes he?!) vind ik het mooiste. Als ik een KWPN-er zou hebben zou ik bekijken hoe de staart eruit ziet. Voor de wedtrijden maakt het volgens mij weinig uit, want ik heb nog nooit een grand-prix paard zien lopen met een gevlochten staart!

Don't dream your life, live your dreams!

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:22

Ik vlecht wel, maar dat komt omdat ik het niet wil scheren. Mijn paard staat ook buiten en dat vind ik niet handig i.v.m. regen, hagel en wind. Ik vind het ook niet mooi staan om er helemaal niets aan te doen, dus dan maar vlechten.

Wanneer mijn paard niet buiten zou staan, zou ik denk ik wel scheren. Het staat wel mooier en het scheelt weer het gepriegel voor dat vlechtje. Bovendien zit het vlechtje wel mooi als hij er net in zit, maar later wordt het steeds lelijker...

Promovendus Ontwikkelingspsychologie sinds 1 februari Lachen

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:30

Eleonoor schreef:
Scheren vind ik dus weer foei lelijk. Plus dat scheren vaak irritatie aan de staart geeft, dus jeuk, dus schuren en dus lelijke bovenkanten van staarten. Ik vlecht jaren. Trouwens, voor de wedstrijden hebben ze liever invlechten dan scheren.
Scheef dragen van staart ingevlochten of opgeschoren ziet er net zo lelijk uit.
En ik ben dus een pony meisje van 34 jaar. grinnik...


Ben ik het mee eens. Ik vind scheren erg lelijk. Heel soms zie ik wel eens een mooi geschoren staart, maar dat komt wel heel weinig voor.

Verder vlechten wij altijd op wedstrijden. Dit vind ik gewoon een mooi gezicht. Maar smaken verschillen.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 14:43

Ik vind dus juist het vlechten lelijk omdat bijna niemand het netjes doet en er van alle kanten plukken uitsteken. Ik vlecht en scheer of knip trouwens niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:07

Als je niet wilt scheren vlecht dan in,
zo'n wijde pleeborstel vind ik echt geen porem.
Bij mij staan ze iig allemaal met vers geschoren staartjes

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:25

kvind een vind een ingevlochten staart meer iets voor de A en B pony's, die zijn al zo cute.
maar verder hoeft ut voor mij dus echt niet, kan het nog niet eens, haha!
en als mensen dat mooi vinden, nou goed ieders eigen smaak, maar dan wel natuurlijk alleen voor de dressuur, voor het springen vind ik echt absoluut niks.
en scheren, wij scheren alleen de benen op en misschien a.s. winter word hij wel geschoren, maar de staart noway, laat maar lekker gewoon zoals ie is. ik pluis de staart wel lekker uit. vind ik net zo netjes en ik krijg er toch geen punten meer voor.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:54

Er zijn ook paarden die hun staart gewoon netjes dragen. Dus niets geen "pleeborstel" Haha!
Ik vind ingevlochten wel heel mooi, maar Isolda heeft een beetje roos, en ik kan niet zo mooi vlechten, dus is los mooier.
Scheren wil ik niet, vind ik echt helemaal niets. Ik vind het niet mooi, het is niet practisch en bij gebruik van staartriem irriteert het bij Isolda.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:22

ik vind zowel scheren, knippen, trekken, invlechten echt geen gezicht. Je krijgt er zo'n blote billen kont van.

Ik laat het altijd lekker zoals het is. Het punt is er nooit voor gewijzigd.

nescio

Berichten: 340
Geregistreerd: 06-05-02
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:36

Scheren of los laten dat vind ik het mooist !niet vlechten dus

zeg je nee dan krijg je er twee.....!!!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:36

Ik heb mijn paard der staart vorig jaar opgeschoren , ze droeg de staart wel ontzettend mooi.
Maar zelf vind ik het niet echt Super mooi.
Vlechten kan ook niet bij haar, want boven is het te kort, en dan passen de stukjes erniet bij in, dus ik doe het waarschijnlijk gewoon los

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:42

Mijn paardje doe ik nooit scheren of invlechten (=een haflinger) Het namelijk echt niet uit, zo'n dikke kont met een kleine staart.
Ik laat het gewoon loshangen, vind ik het mooist

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:41

ik vind dat het per paard (ook ras) verschilt. ik vind zelf het bij de rassen en paarden met arabische kenmerken het mooiste met een geschoren staart. en de koudbloeden en forsere met meer behang mooier met gevlochten staart of los.
maar okay, dat is dus mijn mening Tong uitsteken

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 00:11

scheren vind ik echt lelijk, maar vlechten lukt niet (staartharen zijn nog te kort). Dan maar los, punten verschillen toch niet, jury's letten er niet zo op volgens mij.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 07:27

Ik scheer de staart, vindt het persoonlijk geen gezicht zo'n stoere ruin en dan met zo'n vlechtje. Knipoog

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 08:09

De pony van mijn staart is niet geschoren maar toch laat ik het altijd los. Ik vind het niet zo lelijk staan hoor. Maar vlechten van de staart is toch verplicht of niet? Ik dacht dat ik dat ergens een keer had gelezen.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 08:17

Ik scheer zijn staart niet omdat hij ook buiten loopt en daarom vlecht ik het altijd in.
Ik heb eens een vijf voor verzorging gehad, omdat ik de staart niet gevlochten/geschoren had en had toen net 155 punten... Sindsdien vlecht ik dus altijd even netjes de staart in Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 08:42

Ik vind een geschoren staart zelden mooi.
Mijn paard staat overdag ook gewoon buiten, dus laat ik de staart lekker zoals die is. Daarbij komt nog dat zijn staart volgens mij anders lang niet zo mooi is als nu. Ik vlecht de staart altijd in voor de wedstrijd, dat vind ik verzorgerder staan dan helemaal niets. (Dan maar een penny-meisje Tong uitsteken )

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 09:12

Lieke schreef:
scheren vind ik echt lelijk, maar vlechten lukt niet (staartharen zijn nog te kort). Dan maar los, punten verschillen toch niet, jury's letten er niet zo op volgens mij.


Idd, ik moet eerlijk bekennen dat een gevlochten staart mij eerder opvalt vanwege het 'pony-achtige' dan een staart waar niets mee gedaan is.
Het punt voor de verzorging maakt geen verschil, gevlochten of niet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Selina en 9 bezoekers