Eigenaren van bijrijdpaarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Eigenaren van bijrijdpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 11:05

Ik lees hier altijd van allerlei klachten over bijrijders/verzorgers, maar nooit over de eigenaren. Zijn daar nooit klachten over?

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het niet altijd vlekkeloos gaat. Bij mijn vorige bijrijdpony bijvoorbeeld, had ik af en toe het idee dat ik zwaar misbruikt werd. Heeft nog iemand hier ervaring mee?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:07

Ja hoor, vaak is het nog belangrijker dat je met de eigenaar klikt dan dat je met het paard klikt. En soms loopt dat dus niet zo goed.
Nu gelukkig wel.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:14

Ik ben heb een tijdje een bijrijdstertje gehad voor m'n oude pony, maar nooit meer! Waardeloos.... Rijden wou ze wel (en kon ze ook nog wel aardig), maar uitmesten, zadel schoonmaken, of een van die andere klusjes vertikte ze gewoon.
En als de pony ziek was, dan kwam ze niet eens even lekker knuffelen of borstelen.
Het is mij niet goed bevallen met haar. En eerlijk gezegd, ik heb ook weinig zin nog eens een bijrijdster te nemen. Dan verkoop ik liever een paard als ik geen tijd genoeg meer heb. (dat is dus ook gebeurt met die oude merrie)

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:17

Ik heb ooit een paard bijgereden. Die man was er elke keer bij, zat op m'n vingers te kijken en elke keer maar zeggen zo en zo en zo, en ik mijn best maar doen om te voldoen aan zijn eisen.
Tot hij van de ene op de andere dag niets meer liet horen, geen uitleg hoe en waarom ofzo...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 11:18

carola schreef:
Ik ben heb een tijdje een bijrijdstertje gehad voor m'n oude pony, maar nooit meer!


Maar daarvoor open ik deze topic juist niet! Er zijn al zoveel topics waarin bijrijders en verzorgers afgekraakt kunnen worden. Het gaat juist om de eigenaren.

Sommige doen het alleen voor het geld en dan mag je vervolgens ook nog zelf voor de spullen zorgen en iedere keer de stal uitmesten enz.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:22

Ik heb bij mijn verzorgponys alle vrijheid en ruimte, het maakt hem niks uit wat ik doe of wanneer ik kom, als ik mn spullen maar opruim en goed verzorg. Het enige wat me af en toe tegenstaat is zijn kennis van dieren, dingen als prikkeldraad en 2 jarige pony longeren of rijden zijn voor hem normaal. Maar goed behalve dat prikkeldraad hebben de ponys er geen last van, aangezien hij zelf er weinig/ niks aan doet.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:30

Ik heb in te tijden dat ik geen eigen paardje had wel paardjes bij gereden en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch eigenlijk vond dat het altijd gelazer was. Op het laatste moment bellen of je alsjeblieft nog vanavond even het paard kon doen, commentaar van de eigenaar dat je het niet goed doet, wantrouwen ("Ben je eigenlijk wel geweest?") etc etc. En ik heb nu ook al een paar keer meegemaakt dat het dier zonder mijn medeweten gewoon al verkocht was.

Wat het geld betreft, dat vind ik altijd een beetje raar... toen ik op een gegeven moment een bijrijdpaard had waarvan de eigenaar doodleuk geld vroeg kreeg ik daar behoorlijk de smore over in. Ik betaalde dus zo ongeveer haar stalgeld. Als ik dat zelf zou doen, dan geloof ik dat ik het liever zo zou regelen dat ik er iets bijkrijg, waarvan ik dan bvb lessen voor de bijrijdster zou betalen. Dat is wel zo eerlijk.

Voorlopig doe ik alles lekker zelf Lachen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:54


Nulla tenaci invia est via

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 12:24


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:52

Ik heb het altijd goed getroffen. Bij Tamara zelfs meer dan perfect. Ik heb niets te klagen over eigenaren van bijrijd paarden. Er is zelfs iemand die mij(al dan niet via m'n vader of moeder als hij een van hun tegen komt) vraagt of ik z'n friezen alstjeblieft wil verzorgen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:57

Mag ik de topic ook even omdraaien ? Ik ben eigenaar van een paard en heb al een paar bijrijders gehad. Ik vraag er geen geld voor omdat ik blij ben dat iemand mijn paard aandacht geeft en er op rijd, en ik 2 keer in de week tijd heb voor wat anders. Als ik een keer ziek ben of op vakantie heb ik ook altijd een vertrouwd adresje en kan ik mijn paard zo aan de bijrijder overlaten. Ik heb nog nooit klachten gehad over mijn bijrijders en het meisje wat mij nu helpt, ben ik supertevreden over. Het enige wat ze hoeft te doen, is op zaterdag uitmesten. Ze rijdt 2 keer in de week en als ik er niet ben. Ze mag er alles mee doen. Ik wil dus alleen maar zeggen dat eigenaren inderdaad blij moeten zijn met iemand die ze helpt !
*LOL*

~Turbohoof Solutions ~

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:08

Tessebes"]
[quote="Margreet schreef:


Sorry, had ik niet gezien. 't Is ook al een wat oudere topic zie ik.
[/quote]

Is ook geen kritiek hoor, gewoon een aanvulling.
En ik heb m´n zegje er vrij duidelijk in gedaan Haha!

Nulla tenaci invia est via


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:24

Volgens mij heb je dan al aardig wat topics gemist Tessebes, d'r zijn hier al zeker zoveel eigenaren als bijrijders door 't slijk gehaald..... Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:41

Ik heb ook niks te klagen (voor zover ik weet dan.. Haha!).. ga meestal gewoon het weekend met Amanda (Rooslover) mee en soms door de weeks.. en dan gaan we alle paarden langs, dus zeg maar gewoon btje klooien op stal. Uitmesten, poetsen verzorgen enz.. vind ik net zo leuk als rijden en doe het ook graag.. Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:29

Ook ik heb niet alleen goede ervaringen met de eigenaren. Één man, die helemaal geen interesse had in het paard, paard was constant ijzers kwijt, en ook als ze een wondje had, ontdekte ik dat altijd. Terwijl ze toch elke dag binnen en buiten gezet werd. Ook zouden de ijzers te veel slijten, dat krijg je als je een kwartier over de weg moet om bij een bak te komen. Bovendien werd hij boos als ze wat te veel zweette (wat wil je bij twintig graden met een dikke zwarte vacht).
Ook ben ik het niet altijd eens met het meisje waarik nu de pony van rijd, maar goed ze is pas elf en denkt volgens mij niet altijd na bij wat ze doet.
Bovendien ben ik al een paar keer van de één op de andere dag een bijrijdpaard kwijt geraakt, zonder goede reden eigenlijk.
Toch heb ik ook zeker goed ervaringen met bijrijpaarden en hun eigenaren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

boemel

Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:41

Ik ben ook jarenlang bijrijdster geweest, maar hoofdzakelijk door mijn slechte ervaringen daarmee heb ik uiteindelijk zelf een paard gekocht.

Ik begrijp heus wel dat het paard van een ander verkocht kan worden. Daar had ik op zich ook absoluut geen moeite mee. Waar ik wel moeite mee had, was dat ik een paard van een groen paard tot een goed gereden wedstrijdklaar paard had gemaakt en dat ik van de een op de andere dag in een lege stal terecht kwam. Dan heb je zoiets van 'is dat nu mijn dank'. Ik heb niet eens even afscheid kunnnen nemen.

Verder heb ik meegemaakt dat een 3-jarige, die ik net zadelmak had, even gereden werd door de eigenaar met zijn vrienden (die dus allemaal niet konden rijden) en ik dus met een doodsbang paard zat en weer opnieuw kon beginnen.

Ook ergerde ik me aan de eigenaren, die vonden dat hun paard niets mocht kosten, maar wel tegen iedereen opscheppen dat ze een paard hadden. Paarden die volop in het werk stonden tegen een kilo basisbrok. Ja, wat gek dat ie zo sloom is. Misschien een scherper spoortje?

Natuurlijk heb ik ook wel fijn kunnen rijden met het paard van een ander en het heeft ook best hele leuke momenten gegeven. Ook vaak een stukje interesse en betrokkenheid in je rij-kunsten en vorderingen met een paard. Maar ik hoop voorlopig nog in staat te zijn mijn eigen paard te kunnen houden, zodat ik qua rijden niet afhankelijk hoef te zijn van een ander.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:13

Ik kan dus ook van beide kanten meepraten omdat ik Andrew eerst bij de vorige eigenaren verzorgd heb, en nadat ik hem gekocht had, ook steeds verzorgsters heb gehad voor 2 dagen in de week (1 dag is maar zo weinig voor die meiden)

De vorige eigenaren van Andrew (was eigenlijk van hun zoon, maar die was nog minderjarig) waren heel aardig. Vooral zijn moeder was altijd heel gezellig. Bijna altijd wel tijd voor een kop thee, een praatje en een lekkere koek. Soms (vooral met slecht weer) was het even Andrew's stal doen, en dan lekker naar binnen (nat paard poetsen gaat toch niet) En dan bleef ik best lang hangen!

De jongen reed bijna nooit op hem, eigenlijk alleen de les van de rijvereniging, en na een paar jaar ook dat niet meer... Toen had ik hem helemaal voor mezelf. Ik had alle vrijheid. Ik vertelde uit mezelf veel, maar ze hadden ook belangstelling hoe het ging. Ze lieten me helemaal mijn eigen gang gaan, ik kreeg geen commentaar op mijn rijden of hoe ik hem verzorgde (waar ik natuurlijk ook erg mijn best op deed om het goed te doen) De basisspullen waren er wel en mocht ik gebruiken. Extra of bijzondere dingen of krachtvoer, moest ik zelf doen als ik dat wilde.

De jongen heeft me af en toe geholpen in het begin door met me mee te gaan op de fiets.

Toen ze hem wilden verkopen (ik had gevraagd om me te waarschuwen) vertelden ze dat eerst aan mij, zodat ik aan kon geven of ik hem wilde overkopen. Toen ik vroeg om uitstel beslissing i.v.m. onzekere financiele situatie hebben ze gewacht met verkopen tot ik wist of ik hem kon onderhouden (op voorwaarde dat als het haalbaar was, ik hem ook zou kopen) Dat heb ik toen ook gedaan.

Ook nu (3,5 jaar later) hebben we nog steeds contact. De jongen heeft mij zelfs laatst naar een wedstrijd gereden omdat ik hem vroeg vanwege zijn E-rijbewijs Schijnheilig Hij is de hele dag gebleven om me te kijken...

Een geweldige familie van eigenaren dus!!!

Ik probeer zelf ook een goede eigenaar te zijn, maar die vrijheid die zij mij gaven, die kan ik niet bieden omdat ik zelf nog het meest met mijn pony wil doen en dan is het vervelend als iemand het heel anders wil doen dan jij. Ook ben ik heel voorzichtig met Andrew zijn gezondheid geworden. En ben dus vast wel eens moeilijk over de manier van rijden en verzorgen.
Wel probeer ik vriendelijk te zijn en blijven, opbouwende kritiek te geven en te helpen waar dat kan, en zoveel mogelijk vrijheid te geven als ik vertrouw.
Mijn huidige verzorgster heeft mijn vertrouwen gewonnen en mag dus ook buitenrijden met Andrew, wat de vorige niet mochten zonder mijn toezicht. Ze wordt gebracht naar les of wedstrijden (met trailer) en geholpen, mag priveles nemen en wedstrijden rijden in overleg. Heeft goede spullen tot haar beschikking, voer voor na het rijden, en alle benodigde verzorgingsartikelen.
De pony gaat waarschijnlijk nooit meer weg, bijna, (niet alle kleine ergenissen spreek ik uit) alles wordt open besproken en in het schrift geschreven...
Wat ze ervoor moet doen?: enthousiast zijn, goed met mijn pony en spullen omgaan, bereidt zijn dingen van me aan te nemen, open en eerlijk zijn. Helpen met de verzorging die op die dag nodig is (voeren met supplementen, kreupel? dan afspuiten, mok? dan insmeren, stal waarbij je zelf uitmest? Dan uitmesten, enz...) In het redelijke natuurlijk!
Iets lekkers meenemen, tuig poetsen, af en toe iets kopen/meenemen voor algemeen gebruik wordt erg gewaardeerd! (en stiekum ook wel een beetje verwacht)

Ik vraag me wel af wat voor eigenaar zij mij vind, of ze ook waardeert wat ik voor haar doe... (ik doe wel mijn best Schijnheilig Knipoog )

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:12

Ik verzorg nu 2,5 jaar bij dezelfde boer, en het bevalt met wel.
Hij geeft ons heel veel vrijheid. Hij komt weinig kijken, geeft geen of bijna geen kritiek, en we mogen alles met de paarden doen. Het maakt niet uit wat we met ze doen, hij weet dat wij zuinig met de paardjes zijn en hij zegt ook steeds dat ze er goed uit zien en we ze goed verzorgen. ALtijd leuk zulke complimentjes!! Haha! Hij heeft laatst wel iets over de manier van uitmesten gezegd, maar dat zei hij gewoon heel vriendelijk, van : jullie zijn eigenlijk wat te netjes, te precies. Hij zei niet zo van jullie moeten zuiniger gaan doen of zoiets. Hij laat ons lekker gaan.
Er zijn natuurlijk wel een paar puntjes waar ik me aan erger. Zodra 'mijn' paardje wat heeft, wil ik dat graag door een da laten bekijken als het ernstig is. Zo was Tancreda in de sloot gevallen en daarbij haar been lelijk opengehaald. Maar geen da erbij geweest, ze is ook door deze wond afgemaakt (zie profiel). Ik neem het hem nog steeds kwalijk, ik geef hem de schuld over Tannies dood, al weet dat het mischien ook met da hulp nooit goed zou zijn gekomen (mischien pezen door, been gebroken etc etc). Maar hij had op zijn minst een da moeten laten kijken.

De vrijheid die we hebben is soms ook erg lastig. Als ik een keertje niet kan komen, en mijn vriendinnen hebben ook geen tijd om mijn paardje buiten te zetten, staat ze dus de hele dag op stal. Harstikke slecht, helemaal voor Genderose, die nu hoogdrachtig is en last heeft van haar benen. Gelukkig heb ik een 10% regeling op school, en spijbel ik uurtjes, als ik echt in tijd nood kom.
Verder is het hartstikke fijn, ik kan Genderose echt als MIJN paardje beschouwen. Ik koop mix (muesli) voor haar, en oko allemaal andere dingen. Niet dat het echt nodig is, maar ik vind het leuk, en de baas heeft er ook geen problemen mee. Hij heeft speciaal voor ons een kast op de kop getikt om al die spullen kwijt te kunnen Lachen
Hij vraagd ook eigenlijk niets van ons. Hij is al lang blij dat ie al 2 jaar lang geen stallen meer heeft moeten mesten, en zijn paarden altijd weer super mooi, in goede conditie voor de kar staan.
Af en toe helpen we wel eens met klusjes op de boerderij zoals lammetjes eten geven, schapen ontwormen en zomers halen we altijd de koeien uit het weiland (te paard *LOL* Maar verder hoeven we er niets voor terug te doen. We rijden wanneer we willen, we komen wanneer we willen, we moeten niets, echt heel relaxed. Ik beschouw Genderose echt als MIJN paardje. Laatst had de boer even op haar 'gereden' en zei toen: Sorry ik had even je paard gepakt, ik hoop dat je dat niet erg vond" Haha! LEuk toch?! Haha!

Ik heb het best gestroffen, op een paar puntjes na. Ik ben nogal kritisch zal maar zeggen. Ik merk elk verdikkinkje bij Genderose op, en zeg dat ook tegen hem. Maar alleen als het paard half open ligt, komt de da Boos! Op zulke momenten is het jammer dat ze niet echt mijn paardje is. Maar verder heb ik neits te klagen hoor. Haha!

hafie14
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:50

Nou ik verzorgde 3 maanden geleden een hele lieve fjord, ze is 22 jaar oud en mocht per dag een half uurtje bereden worden en dan alleen buiten, ik had daar echt geen problemen mee totdat de eigenaresse haar op dezelfde dag dat ik kwam nog een uurtje ging rijden, dat ging ze steeds vaker doen en dat vond ik dus niet leuk, dat is ook de reden dat ik gestopt ben, want ze zat altijd op me lip, in haar ogen deed ik alles verkeerd enzo. En als Anja kreupel was gaf ze mij dan ook eigenlijk de schuld want dat merkte ik wel. Ik moest ook betalen en mesten, voor mij geen probleem want ik deed het met plezier, maar wegens niet klikken tussen mij en de eigenaar ben ik gestopt en dat is echt heel jammer want Anja was gewoon me kleine meisje, en als ze kreupel was kwam ik altijd om lekker te poesten enzo, mij ging het echt niet om het rijden, wat de eigenaar wel dacht. De eigenaar kon Anja wl een uurtje mee op rijden nemen en als ik langer dan een half uur weg was, bv 5 min langer, werd ze al boos en dat was ik echt zat.

Ik deed Anja op maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag, maar toen kwamen er nieuwe verzorgsters en die mochten opeens op zaterdag komen, nou toen voelde ik me dus ook .... En dat heb ik 1 jaar vol gehouden. En toen zou ik een tinker merrie gaan verzorgen op een andere stal. En die eigenaresse had tegen mij gezegd dat ze maandag avond zou bellen voor een afspraak om te beginnen, nou niks gehoord dus, en ik was maandag en dinsdag ziek. En toen belde ik pas donderdag op om te vragen wanneer we nou zouden afspreken en toen zei ze dat ze al iemand anders had genomen omdat ik niet had gebeld die maandag avond, terwijl zei zou bellen. Je wordt gewoon in de maling genomen waar je bij staat.

Verzorgsters kijk dus uit!!!!!!!!!!!

Ook heb ik een haflinger en een dartmoor veulen verzorgd en daar heb ik echt niks over te klagen. Behalve dan dat ze mijn beste vriendinnetje ging verkopen ( de dartmoorveulen ) . Nou ik was helemaal over me toeren enzo. En toen ging de haflinger ook nog naar een andere stal toe ( daar heeft hij het wel beter!!!!) en helaas is dat te ver fietsen voor mij, ik zie hem nog heel af en toe, in de vakantie's doe ik hem altijd. Dat is wel heel leuk! Ik mis hem ( guus ) en haar (April ) heeeeeeeeeel erg. Nu verzorg ik even geen paarden meer. Hoop na de zomer een eigen pony te hebben. Groetjes Christa

I love haflingers 4-ever!!!

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 10:59

Voordat ik zelf paarden had, mocht ik een jonge pony voor iemand rijden. Een man die wat in pony's handelde als hobby. Perfecte man, is in het begin twee keer komen kijken, daarna kreeg ik de sleutels van de stal en mocht ik komen wanneer ik wilde. Natuurlijk help je dan met alle voorkomende werkjes als tegenprestatie (hij had een eigen stalletje, deed dus alles zelf), en dat vond ik ook allemaal erg leuk om te doen.

Vanaf het moment dat ik zelf paarden had heb ik nooit bijrijders gewild. Ik zou ook zo'n draak van een eigenaar zijn, vrees ik! Een ander doet het nooit precies zoals ik het wil... Ik ga zelf iedere dag naar mijn paarden, hoef dus ook geen bijrijder, maar het zou echt geen goede oplossing zijn, ik ben veel te moeilijk om een paard uit handen te geven. Jammer genoeg zijn er zat mensen met net zo'n karakter als ik heb die wel bijrijders nemen - arme bijrijders Knipoog

Extremely rare and Beyond Compare

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:01

Hallo hier een eigenaar. Ik heb ook een bijrijdster barbara genaamd. Als zij rijd heeft ze alle vrijheid omdat ik weet hoe ze is en hoe ze op het paard en het paard op haar reageerd. Ook weet ik dat als het paard wat mankeert dat zij of de dierenarts belt of mt mij overlegt. Helaas kan zij momenteel niet iedee week meer rijden maar als ik haar nodig heb dan is zij er ook. Ik vraag geen geld want ik ben al blij dat zij voor mij wil rijden. Wat ik wel heel leuk vind is dat zij appels etc meebrengt om het paard te verwennen en ziet zij eens iets leuks voor het paard dan koopt zij dat ook. Ik moet zeggen dat ik dat heel erg waardeer. Niet alleen het rijden maar ook de aandacht en verzorging welke zij aan mijn paard geeft. Soms spreken wij af en gaan we samen naar het paard dit is leuk voor barabra, voor mij en zo hou je een goed contact. Al met al het is een meid uit duizenden.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 16:30

Ja hoor tijd terug nog, zou ik ervoor gezorgd hebben voor een bekeuring (milieu politie)

Dat er geen stro is, dat ik soms iets later kom. Terwijl zij soms helemaal niet komt.

Zo zijn er meer dingen, maar ik kan hierover niet zoveel over zeggen ivm mensen op bokt die haar kennen

22 Januari verwachten we ons kleintje

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 16:38

hallo,
met mijn verzorgpony, die ik sinds een week niet meer heb, had ik ook moeilijkheden.
nou ja, niet met de pony zelf, maar met de bazin.
daar kwam bij dat iemand mij heeft gevraagd of ik voor twee kwpn/ volbloeds wilde zorgen.
dus heb ik die pony opgezegd, verteld waarom ( zij wilde dat ik haar pony hard aan pakte, ik wilde dat niet) en toen kon ik lekker met die paarden verder.
veel beter, en veel gezelliger!

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 16:46

Ik heb sinds drie maanden een bijrijdpony. Ik heb alle vrijheid en mag zelf weten wat ik met het paardje doe op de dagen dat ik haar verzorg. Ik doe haar twee keer in de week en da dagen dat de eigenaresse een keer niet kan. Ze houdt ook rekening met mij en vind dat ik in ieder geval ook een dag in het weekend mag rijden ook al is zij dan ook vrij. Ze was er een keer op een dag van mij omdat haar vriend ook een verzorgpaard op stal heeft staan en hij moest die dag rijden. Ze bemoeide zich helemaal niet met Sarabie en mij en liet mij lekker mijn gang gaan. Ze kwam alleen even gezllig langs om een praatje te maken.
Ik denk dat ik het best wel getroffen heb met de eigenaresse en natuurlijk ook met het paardje.

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 18:00

heb ik haast nooit problemen met de mensen waarbij ik rijd/verzorg.

bij de boer: ik hoef zowat nooit klusjes te doen zoals uitmesten of iets dergelijks. *LOL*
ik mag doen met de paarden wat ik wil. *LOL*
ik moet wel zelf al het tuig enzo onderhouden wat ik gebruik maarja dat vind ik geen probleem aangezien ik een of andere kronkel in me hoofd heb en dat serieus leuk vind om te doen

bij angelique:
ook hier hoef ik weinig vieze klusjes te doen. Pling
ook al heb ik het aangeboden om het zelf te doen zij doet de verzorging van het tuig.
dus het enige wat ik daar doe eigenlijk is met het paard bezig zijn Haha!

eigenlijk heb ik bij allebei een luizenleventje Tong uitsteken Pling

Thundering hooves, blood in the nostrils, sweat in the face. Remember wherever you are,
you carry the blood of Man o' War.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers