schimmel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-01 14:19

wat vinden jullie van een schimmel.. ik kan er een huren.
wat zouden jullie doen?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:23

Met een schimmel is niks mis, we hebben er 4. Maarre wat voor 'merk' en hoe is hij/zij in de omgang en het rijden. Dat lijkt me veel belangrijker voor je beslissing!!!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:24

Ligt aan et karakter wat het paard heeft en of hij een beetje leuk te rijden is. Dat vind ik het belangrijkste bij een paard.
Als je verder helemaal geen zin hebt om telkens die witte vacht en staart schoon te maken moet je het natuurlijk niet doen. Er gaat natuurlijk wel tijd en shampoo in zitten *LOL*

Groetjes,

Ellen

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:43

Valt best wel mee dat wassen. Ligt eraan of het een smeerkeesje is.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 15:10

Ik vind dat je de keuze van een paard niet mag laten afhangen van een kleur. Als je paard goed te rijden is en lief is in omgang vind ik veel belangrijker dan dat je paard de goede kleur heeft. Als het tussen jullie klikt zou ik niet weten waarom je het niet zou doen. En als je dan ook nog eens verliefd wordt op de kleur is dat mooi meegenomen!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 17:24

ik heb ook een schimmeltje die ik verzorg maar die was ik echt niet elke dag soms was ik alleen de benen af met water en dan zien ze er ook weer goed uit. en waarom zal je geen schimmel verzorgen ze zijn net zo lief als alle andere paarden of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:00

Hoi
Ik ben het eens met bovenstaande reacties
Kijk naar het karakter en niet naar de kleur.
is het karakter niks dan hoef je er al niet meer over na te denken.
Is het karakter wel leuk dan moet je wat meer poetsen maar het ligt er idd aan of het een smeerkees if of niet.
Ik heb ook een schimmel en moet ook meer poetsen maar dat is ook wel leuk want hoe meer je met je paard bezig bent hoe sneller je er en goede band mee krijgt.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-01 18:15

ik ga hem vanavond proberen!

Ben vandaag weer wezen kijken.. en ik vind haar echt leuk!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 14:58

Wat zou er mis moeten zijn dan met een schimmel?????? niets toch. Veel mensen vinden het niet mooi, nou ja, ik vaak wel. ik heb zelf een roodschimmeltje, zie je tenminste niet zo vaak!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:32

ik vind dat het karakter veel meer uit maakt dan de kleur! als je dat paardje lief vind kun je 'm toch gewoon verzorgen?!

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 13:07

Ik zou mijn blauwschimmel niet willen ruilen voor een bruin of zwart paard. Gelukkig heb ik er wel een die zelfs uit een bak die helemaal vol modder ligt, nog met alleen vieze hoeven terug op stal komt. Scheelt een stuk met wassen en poetsen.