Zorses

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Zorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 09:44

N.A.V. het topic [ITP] Nog meer aparte kleuretjes ----> vroeg ik me af of er in Nederland ook zorses of zony's zijn.
Lijkt me best grappig om zoiets te fokken. Iemand enig idee of er in Nederland zebra hengsten ter dekking staan?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:49

Niemand anders doen. Ik ga de enige zors fokker in nederland worden. Heb ik gelijk een goede reden om een boerderij aan te schaffen


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:01

ik ken verschillende amerikaanse (...) pagina's met veel zorses en zonkeys (ezel x zebra), maar NL?? weet niet

Enya - Daya :-)

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:40

Er zij vast zebra hengsten te vinden die ook wel paarden dekken, bij ons in de buurt stond ook een zebra.... niet in de dierentuin maar gewoon bij iemand thuis in de achtertuin samen met kamelen enz.

Wie daar woont... Verward *LOL*

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:42

Was het ook niet zo dat een zebrahengst wel een paardmerrie kan dekken, maar dat een zebramerrie bijna niet te dekken is door een paardhengst? Dit ivm het niet zo zachtaardige karakter van zebra's. Een zebramerrie zou te koppig zijn om zich te laten dekken.
En zijn dit soort kruisingen niet hybride?

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:19

waarschijnlijk zullen de kruisingen onvruchtbaar zijn ja net zoals een muilezel of een muildier

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 13:01

Nakomelingen zijn idd onvruchtbaar. Ze gebruiken zebra hengsten, omdat het moeilijk is om een zebramerrie mak te krijgen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:45

Wat zou je met zo'n kruising willen beginnen dan? Ze zijn gewoon heel lastig in omgang, en voor de gemiddelde paardenliefhebber haast niet te hanteren. Waarom? Omdat de reacties van een Zebra zo anders zijn dan wat wij van paarden kennen.

Doe jezelf een lol en fok van mijn part Palomino 's of Appaloosa's of Paints. Daar kun je nog wat mee...met een Zorse kun je niets....

Je suis Charlie.

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 13:58

Met een zorse kun je wel degelijk iets. En bij een juiste opvoeding is er best wat van te maken. Er zijn ook zat gewone paarden waar geen land mee te bezeilen is.
Er zijn zat voorbeelden van zorses die in de sport lopen en gewoon te gebruiken zijn.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 21:22

Hoe hoog lopen die in de sport? En waarom zien we niet meer Zorses, als het van die makkelijk te hanteren dieren zijn? De markt dicteert dat er steeds nieuwe dingen verzonnen worden. Als Zorses het gat in de markt waren geweest, had een ander daar allang op ingesprongen...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, judithM en 37 bezoekers