Bijna alles is toch wel een keer geweest...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Bijna alles is toch wel een keer geweest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 09:27

Ik zie heel vaak topics waarin iemand wat vraagt, en waar vervolgens anderen op zeggen dat dat onderwerp al uitgebreid aan de orde is geweest in andere topics....

Maar met zoveel gebruikers en zoveel topics komt bijna alles wel een keer aan de orde. Dan kunnen we straks bij ieder onderwerp wel doorverwijzen naar een ander topic Haha! Haha!

Het viel me gewoon op....


LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:30

Ja daar heb je wel gelijk in opzich, maar wat wil je hiermee zeggen??

*geen onderschrift*

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 09:34

LMsWinnetou schreef:
Ja daar heb je wel gelijk in opzich, maar wat wil je hiermee zeggen??


dat we misschien af en toe te snel zeggen dat iets op een ander topic ergens in het verleden al aan de orde is geweest.

Verder zie ik al dat het me gewoon opviel en zie ik al helemaal voor me hoe straks het forum: rijtechnische problemen niet meer nodig is omdat alle (standaard)problemen al eens uitgebreid besproken zijn Haha! Haha!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:43

Tja, als ik weet dat ik in een ander topic over exact hetzelfde onderwerp al m'n zegje gedaan heb, dan heb ik echt geen zin om hetzelfde nog een keer uit te kauwen, dus dan verwijs ik daar naar. (copy-paste is ook een mogelijkheid Haha! )

Nulla tenaci invia est via

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:12

Dit topic is ook al een keer geweest *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:16

Mijn idee hierover:

Kijk eerst of je vraag al een keer is beantwoord in een ouder topic. Zo ja, dan hoeft die vraag niet nog eens gesteld te worden. Zo nee, dan is het blijkbaar een nieuwe vraag en die kun je dan gewoon stellen.

Het feit dat een onderwerp al eens aan de orde is geweest wil niet altijd zeggen dat die specifieke vraag ook al eens gesteld (en beantwoord) is. Maar daar kom je ook alleen achter door de zoekfunctie te gebruiken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:30

ik vind dat een vraag gewoon opnieuw gesteld kan worden. de eerste paar reacties zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar het is heel goed mogelijk dat een discussie een heel nieuwe wending krijgt, waar iedereen iets aan heeft. het heeft alles te maken met ongeduld van de lezers en die roepen dan heel snel: is al geweest.

dat is toch zonde, een forum is toch om ervaringen en kennis uit te wisselen?

Amor Vincit Omnia

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:50

SuperPepeijn schreef:
ik vind dat een vraag gewoon opnieuw gesteld kan worden. de eerste paar reacties zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn, maar het is heel goed mogelijk dat een discussie een heel nieuwe wending krijgt, waar iedereen iets aan heeft. het heeft alles te maken met ongeduld van de lezers en die roepen dan heel snel: is al geweest.

dat is toch zonde, een forum is toch om ervaringen en kennis uit te wisselen?


helemaal mee eens.... Ik vind het niet erg, het is toch elke keer anders...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:16

Maar toch denk ik dat bepaalde onderwerpen toch aardig uitgekauwt zijn, zoals de slof bijvoorbeeld. Zn nieuw topic erover voegt niets nieuws toe. Maar ik snap sommige mensen wel. Ik heb heb genoeg vragen, maar meestal als ik de zoekfunctie gebruik krijg ik voldoende antwoord. En als ik dan nog niet tevreden ben start ik een nieuw topic, maar er zijn genoeg mensen die dat niet doen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:26

stel je voor: er is een slof topic (voor de zoveelste keer). anky van grunsven komt toevallig een keer op bokt en ziet dat topic staan en schrijft er iets heel interessants in.

Amor Vincit Omnia

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:39

Ben het eens met SP
Ook al omdat er nog steeds nieuwe bokkers bijkomen, en die kunnen ook wel eens iets zinnigs toe te voegen hebben... dus als je dan gelijk roept, topic is al geweest, mis je misschien nog wel een goeie reactie/tip/...

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:39

Ik vind het altijd van die dooddoeners.
Iemand plaatst een nieuwe (oude Haha! ) vraag en de eerste reactie is een link naar oud topic. Dat vraagt erom dat er niet meer gereageerd wordt. Als dat het antwoord zou zijn op een vraag die ik stel, zal het meteen de laatste zijn.

Sluit me bij SP aan dat er altijd nieuwe discussiepunten/inzichten aangevoerd kunnen worden door nieuwe mensen.

Voor Margreet: als je je zegje al eens gedaan hebt in een soortgelijk topic en je wilt jezelf niet herhalen kun je toch ook gewoon niet reageren?

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:50

Je kunt toch ook verwijzen naar wat je er al eerder over geschreven hebt? Dat is toch ook een manier van informatie verschaffen? Het wiel hoeft toch niet steeds opnieuw uitgevonden te worden? Gaaaap
En aan een verwijzing heb je als topicstarter nog altijd meer dan aan helemaal niet reageren!

Nou is "gebruik de zoekfunctie maar" best een dooddoener, ben ik het mee eens, maar ik plaats vaak zat links naar oude topics over een vergelijkbaar onderwerp (al zou men die best zelf kunnen vinden!) en IMO heb je daar echt wel wat aan.

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo, gewoon doen waar je zin in hebt, leven en laten leven, zijn diverse mogelijkheden om met een "oude koe" om te gaan en ik vind ze allemaal niet storend:
1) Wil je reageren (en eventueel herkauwen) dan doe je dat lekker, niemand die er problemen mee heeft en misschien komt er dan idd wel iets interessants uit.
2) Heb je geen zin om uitgebreid te reageren, maar heb je wel in een eerder topic je mening/advies gegeven en wil je dat toch even kwijt, dan verwijs je daarnaar (eventueel met samenvatting). Heb je toch een hopelijke nuttige bijdrage geleverd en een hoop werk uitgespaard.
3) Bij een echte "oude koe" kun je best adviseren om de zoekfunctie eens te gebruiken, nieuwelingen zijn daar vaak niet van op de hoogte.
4) Je reageert niet, maar daar wordt niemand wijzer van.

Nulla tenaci invia est via

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:54

het valt me wel op wat velen dus echt de moeite niet nemen om even te zoeken (of even in de reglementen te kijken, nog erger!). En dat vind ik dus wel irritant, en dan volsta ik met een verwijzing naar die topics (want vaak zijn het er meer).

Een paar voorbeelden:
met een pony bij de paarden
hoe hoog is een B parcours


en nog zo eentje: wie gaat er naar de wedstrijd in .......... terwijl er een speciaal sticky is met alle wedstrijden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-04-03 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:55

Ik ben het met Margreet eens. Sommige onderwerpen zijn al zoooo vaak aan de orde geweest, die sla ik standaard al over. "hoe krijg ik mijn pony aan de teugel?", eerst antwoorde ik nog wel eens, maar nu al lang niet meer.
Zonde van m'n tijd!
Maar misschien zijn er wel nieuwe bokkers die nog een heel goede aanvulling kunnen geven.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:04

Soms heb ik het ook wel eens bv. pas op wedstrijden met de hoedjesdicussie die al -tig keer gevoerd is.
Het ligt net aan mijn bui, soms denk ik : "nee he, niet weer" maar een andere keer doe ik gewoon mijn zegje weer.

Op rijtechnisch kom ik eigenlijk nooit meer. Als ik daar een snelle blik over de topics werp, zie ik allemaal onderwerpen die idd al uitgekauwd zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:11

Je kunt ook gewoon niet antwoorden, bespaart sommige hun ergernissen! En als ik een specifieke vraag heb, heb ik ook niet altijd zin om iets helemaal terug te gaan zoeken. Ik snap best dat het soms irritant is, maar zoals SP zei; het is een forum

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Ingrid2
Berichten: 96
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:42

Ik kan me voorstellen dat de mensen die al langer op Bokt zitten alles al wel voorbij hebben zien gaan, maar dat kan denk ik ook niet anders met zoveel bokkers en steeds nieuwe mensen erbij. Als nieuweling (daar val ik ook onder) zoek ik nu wel eerst even bij zoekfunctie. Maar als er naar jou idee toch een onderwerp voor de tigste keer wordt aangesneden, dan hoef je toch ook niet te reageren en laat lekker de mensen er op reageren die daar behoefte aan hebben.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:53

Over het algemeen kijk ik eerst in oudere topics wanneer ik iets wil weten. Kan ik daar het juiste antwoord niet vinden, dan stel ik mijn vraag.
Aan de andere kant: wanneer er steeds nieuwe gebruikers bij komen, komen er ook nieuwe meningen/ervaringen bij. Op die manier geziewn is het helemaal niet zo gek dat een onderwerp nog eens ter sprake komt.

* To Belg, or not to Belg *

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:58

Charlotte schreef:
Je kunt ook gewoon niet antwoorden, bespaart sommige hun ergernissen! En als ik een specifieke vraag heb, heb ik ook niet altijd zin om iets helemaal terug te gaan zoeken. Ik snap best dat het soms irritant is, maar zoals SP zei; het is een forum


maar wij moeten wel zin hebben om het uit te leggen? En niet antwoorden bespaart me geen ergernis, het niet hoeven lezen zou me dat besparen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:01

Lielle"]
[quote="Charlotte schreef:
Je kunt ook gewoon niet antwoorden, bespaart sommige hun ergernissen! En als ik een specifieke vraag heb, heb ik ook niet altijd zin om iets helemaal terug te gaan zoeken. Ik snap best dat het soms irritant is, maar zoals SP zei; het is een forum


maar wij moeten wel zin hebben om het uit te leggen? En niet antwoorden bespaart me geen ergernis, het niet hoeven lezen zou me dat besparen.
[/quote]

Je hoeft het toch ook niet te lezen?
Ik begrijp je ergernis niet zo goed. Als alles waarover al eens gesproken is niet meer besproken mag worden, zullen we hier snel zijn uitgepraat, toch? Waar moet je het dan nog over hebben?

* To Belg, or not to Belg *

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:12

Lielle"]
[quote="Charlotte schreef:
Je kunt ook gewoon niet antwoorden, bespaart sommige hun ergernissen! En als ik een specifieke vraag heb, heb ik ook niet altijd zin om iets helemaal terug te gaan zoeken. Ik snap best dat het soms irritant is, maar zoals SP zei; het is een forum


maar wij moeten wel zin hebben om het uit te leggen? En niet antwoorden bespaart me geen ergernis, het niet hoeven lezen zou me dat besparen.
[/quote]

Ik zeg toch ook dat je dan gewoon niet moet antwoorden. En het niet te hoeven lezen een hoop ergernis besparen .. tja.. daar kunnen we wel weer eeuwen over gaan discusieren, maar mijn mening is dat je dan net zo goed weg kunt blijven van een forum toch? Knipoog

Vandaag even geen achterhaalde quotes

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:14

Waar ik me aan erger zijn de bokkers die de moeite niet willen nemen om iets op te zoeken dat al honderd keer is uitgelegd of wat ze eenvoudig kunnen vinden in bv het reglement. Ik noem hierboven al een paar voorbeelden, maar nog een paar anderen:

- mag ik met een springzadel dressuren (of vice versa)
- mag ik met een martingaal dressuren
- wat vinden jullie van sporen?
Als ik iets wil weten over bv endurance of sgw, zoek ik dat eerst op in de reglementen of op een site (links staan hier bij bosjes), en kom daarna met gerichte vragen. Wat eigen initiatief kan heus geen kwaad, veel vragen komen mij over als luiheid eerlijk gezegd.

Laatst ook iemand die wilde weten hoe Paint Shop pro werkte want ze had geen zin om de help functie te lezen. Daar kan ik dus niet tegen.

En tuurlijk mag je dingen opnieuw bespreken, maar ga dan niet 'zeuren' dat je geen reacties krijgt.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 11-04-03 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:16

Dit kan dus wel een reden zijn waarom nieuwkomers zich minder geaccepteerd voelen. Ik lees topics van nieuwkomers niet meer als een onderwerp al uitgebreid aan de orde is geweest. Dus kijk eerst bij de zoekfunctie en presenteer het onderwerp dan misschien eens vanuit een andere invalshoek.

Bovendien: ik weet ook altijd nog nieuwe onderwerpen te verzinnen en ik ga hier ook alweer een tijdje mee Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:21

om een voorbeeld te noemen: ik heb de laatste week twee keer uitgelegd hoe je een achterbeen kunt optillen bij een paard dat wil slaan. (en daarvoor ook al tig keer). Idem trouwens over wedstrijdzenuwen. Ik vind een oud onderwerp met een nieuwe invalshoek vet leuk Knipoog maar het achthonderste topic "hoe krijg ik mijn pony aan de teugel" kan mij dus echt niet meer boeien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bebble, DenieesB, FrNo, fro, Hhilde, Jadero, laura22, LiDi, littletash, Mitch_Beauty, Plus_en_Min, ryukapple, Unit, Urona447 en 87 bezoekers