Moeder stoot veulen af!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Moeder stoot veulen af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 05:11

Vandaag is er dus een merrie op stal gekomen die dus blijkbaar geen moeder gevoelens heeft. Ze heeft een pracht van een veulen maar de moeder wilt er niets van weten. Ze is een hele leuke merrie en heel lief en ze lijkt het veulen meer te accepteren als wij erbij zijn. Ik ben dus een hele middag bezig geweest om te zorgen dat die kleine dronk. Het veulentje was zo moe en haar moeder liet haar niet neerliggen. Het is zo vreselijk om te zien dat dit kleintje niet geaccepteert word door haar moeder Huilen . Morgen zullen we weer een hele dag bezig zijn met moeder en veulen maar het is de moeite waard. Wie weet begint ze een beetje aan haar veulen te wennen en accepteert ze het! Gelukkig is het ook vrijdag morgen en heb ik geen plannen.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:37

Ik hoop dat het je lukt om het veulen te laten drinken. Anders moeten jullie het bij gaan voeren. Hoe lang heeft ze dat veulen al? Is het niet gevaarlijk voor het veulen om het bij de moeder te laten als die het veulen aanvalt?

Je suis Charlie.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:53

Is dit het eerste veulen van deze merrie? Het komt vaker voor. JE kunt niets anders doen dan het veulen weghalen bij de merrie (om het hoekje een veilige plek geven) en haar regelmatig laten drinken. Vraag even aan Pipo hier op bokt, die weet precies hoe vaak zo'n veulen moet drinken.

Vaak gaat het over als merrie en veulen na een paar dagen de wei op kunnen. Soms helpt het om de merrie wat kalmerends te geven (onder begeleiding van DA).

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 15:38

Bij ons op stal hebben wij ook een veulen die niet geaccepteerd werd door de merrie. Als wij erbij waren en de merrie vasthielden (meestal bij haar neus), dan kon het veulen drinken. Deden wij dat niet dan kon het veulen niet bij de merrie in de buurt komen. De merrie liet het veulen wel liggen, maar uiteindelijk hebben wij het veulen toch bij de merrie vandaan moeten halen. De merrie was uitgedroogd, gaf geen druppel melk meer, en het veulen heeft een vleeswond opgelopen.

Het veulen wordt nu met de fles grootgebracht. Hij moet 10 keer per dag de fles krijgen en meestal drinkt zij er 4 per keer.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Binominaal
Berichten: 14
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: stolwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:31

zielig!!! ik hoop dat er een oplossing komt en dat het allemaal goed komt voor allebei!!!

Only the best is what they need, so give the best you can!!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 22:04

Het is inderdaad haar eerste veulen. Ik heb haar vandaag buiten gelaten voor een paar uurtjes en als de andere jaarlingen in de buurt over het hek kwamen ging ze bij haar veulen staan en beschermde ze het. Als we haar vast houden kan het veulen drinken. Ze staat ook meer dichter bij moeder en terwijl het veulen een nappie was aan het doen, waakte moeder over haar. Vanavond zie ik wel wat de deal zal zijn.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

skippiebal
Berichten: 20
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:46

ah wat zielig! ik moet mijn pony verkopen en ik zou een nieuwe bonte krijgen. die moeder van de bonte was overleden omdat ze niet genoeg melk had en te zwak was na de geboorte van king (die bonte) ook zo zielig! maarja! strekte met dat veulen!

xxx desiré

ik moet mijn new forest D-Pony verkopen, heb je interesse of weet je iemand?! mail naar skippie_16@hotmail.com

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 15:05

veel succes ermee. sterkte.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Blue_flower, Galeo, laura22, micksage, NorwayFjord, Sanet, schumiegirl, tjee en 147 bezoekers