Verslag van de huwelijksreis van Kleintje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Verslag van de huwelijksreis van Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 21:56

We kwamen op woensdagavond om 7 uur aan. Het was zwaar bewolkt, maar het was ruim 26 graden. De schemer begon al in te vallen en dat duurt daar niet lang. Het is in 1 keer pikkedonker. Heel vaag.
Na aankomst op het vliegveld gingen we met een busje met nog 3 Nederlandse stellen naar het hotel. Daar inchecken, wat drinken, naar de kamer, opfrissen en wat eten. Na het eten een kluisje regelen en toen zijn op de kamer als een blok in slaap gevallen.

De volgende dag begon bewolkt. We waren om 5 uur wakker, op dat moment was het nog donker. Sja, je hebt toch te maken met de 5 uur tijdsverschil. We zijn gaan douchen, om 7 uur zaten we aan het ontbijt, om 9 uur een briefing van Neckermann over de excursies die ze aanbieden. Daarna zijn we over het strand naar het winkelcentrum Hemmingways gelopen. Daar hebben we allerlei winkeltjes met prulletjes gezien. Over het strand weer teruggelopen en daar is deze foto gemaakt. Terug op het hotel zijn we wezen lunchen, zonnebrand gekocht en aan het strand gaan liggen. Het was inmiddels niet meer zo erg bewolkt!

Afbeelding

We konden onze ogen niet geloven. Je weet dat plaatjes in de gidsen altijd mooi zijn, maar het was gewoon nog mooier dan op de plaatjes. Alles was schoon, iedereen was vriendelijk, alles stond in bloei, iedereen behulpzaam... het was nog beter dan in de gidsen. Je moet het altijd maar afwachten in vreemde landen, maar dit was echt waanzinnig. Geloof dat ik zelden zo'n schoon oord heb gezien. Maar ja... dat was het oord. Buiten het oord is het een stuk anders. Veel armoede.

Dit is een foto'tje van het zwembad. Een klein stukje maar. Vanaf boven genomen. De palen in het midden zijn de afscheiding naar de jacuzzi!

Afbeelding

Het hotel had 9 gebouwen met kamers. Wij zaten in gebouw 5. Het verst van de plaza af, maar met uitzicht op het strand, als de bomen er niet stonden Knipoog

Ieder gebouw had kamers op de begane grond, kamers op de eerste verdieping en kamers op de tweede verdieping. Wij zaten op de tweede verdieping. Echt een grote en mooie kamer.

De schoonmakers waren ook geweldig. Iedere dag keurig netjes. Verse bloemen in de badkamer, een handdoek in een hartje gevouwen met bloemen, een bloem bij het douchegordijn, het wcpapier op een gekke manier gevouwen.
Toen we weggingen hebben we met wc papier het woord Gracias (bedankt in het spaans) op het bed gelegd en een flinke tip.

Hier 2 foto's van de kamer. Het enorme fijne balkon is ook te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vertelde al dat het er schoon was. Maar dit.. dit geloof je niet.
Iedere dag stonden ze het strand te harken. Alles moest er netjes bij liggen. 's avonds gingen de ligbedden weer netjes in een rijtje om 's morgens weer door elkaar te worden gegooid.
Alle losse bladeren werden weggehaald. Aangespoelde zeewier e.d. opgeharkt en weggehaald... en jawel... zelfs met netten het water in om zeewier op te vangen en te verwijderen.

Zie deze foto... het lijkt wel een alternatieve straf!

Afbeelding

Het hotel had doorlopend vreten. Echt niet te geloven.
Vanaf 7.00 tot 10.00 ontbijt in het buffetrestaurant.
Van 10.00 tot 13.00 ontbijt in het zwembadrestaurant. van 13.00 tot 15.00 lunch in het buffetrestaurant en het zwembadrestaurant. Van 15.00 tot 18.00 snacks in het zwembadrestaurant. Van 18.30 tot 21.30 diner in het buffetrestaurant.
Om 18.00 gingen de a la carte restaurants open. Dat waren er 3. Een braziliaan, een mexicaan en een dominicaan. Vanaf 22.00 tot 7.00 snacks in het buffet van het braziliaanse restaurant.

Het enige tijdstip om te verhongeren was van 18.00 tot 18.30. Want dan viel er niets te halen. Ja... in een a la carte restaurant. Maar daar moest je voor gereserveerd hebben. Was wel all in, dus je hoefde niets te betalen, maar moest dus wel reserveren.

Hier 2 plaatjes van de restaurants.
De eerste is een a la carte (daar mocht je niet met korte broek in, moest je echt gekleed of je een avondje uit ging)

De tweede is een plaatjes om te zien hoe geweldig het eten werd opgemaakt in het buffetrestaurant.

Afbeelding

Afbeelding

Wat kan ik nog meer vertellen? Er is zo ontzettend veel.

De dominicanen in het hotel werken 11 dagen achter elkaar en ongeveer 10 uur per dag. Daarna hebben ze 3 dagen vrij. Kan je nagaan? Wij werken 5 dagen achter elkaar en 2 dagen weekend. In 14 dagen hebben wij dus 4 dagen vrij, hun 3, werken meer uren en langer achter elkaar.

Voor dat werk verdiende de ober in het restaurant 125 dollar. Dat komt neer op ongeveer 2500 pesos!
Daar draaien wij ons nog een keer voor om want zelfs de uitkering is hoger.
Maar de mensen daar hebben voor dat geld echt een geweldige baan en zijn echt stuk voor stuk vrolijk en vriendelijk.

We hebben er veel sportieve dingen gedaan. Tafeltennistoernooi (Arno heeft nog een keer gewonnen en moest het podium op.... met de armen omhoog op het jodennummer "we are the champions"... was ie niet echt blij mee), tennistoernooi (dubbels... zijn daar flink afgeslacht), jeu de boules, darten, schieten, merenque dansen)

Eef had weer iemand gevonden die OP het podium (na de shows) mee wilde doen met de merenque. Ja... schijterd als ik ben... ik hou daar niet van. Maar ik liet me niet kennen. Ik deed mee. Wel achteraan het podium!

Afbeelding

Gewoon even alleen een foto... chillen na teveel eten bij de mexicaan.

Afbeelding

Goed... de excursie.
Naar een onbewoond eiland.

Om 6.45 werden we met de bus opgehaald. Een leuk Nederlands stel (die we nog niet kenden) van het hotel ging ook mee. Erg gelachen. Vooral om de duitsers. We leerden nog een ander geweldig stel (uit Rotterdam) kennen. Die kwamen uit een ander hotel.

Eerst naar de eerste nederzetting op de dominicaanse republiek... een kerk. Daarna naar een museum. Daarna een champagne ontbijt. Dat stelde niets voor. Het buffetontbijt in het hotel was beter.

Toen met de catemaran naar een baai. Daar mochten we even zwemen. Daar is deze foto genomen

Afbeelding

Toen naar een andere baai. Dat ging per speedboot. De eerste baai was een baai waar de mensen van Puerto Plata en Playa Dorada zelf heen gaan. Geen toerisme... helemaal niets. Geen tentjes, niets te koop... RUST!
Daarom mochten wij er niet lang blijven. Maximaal een kwartier!

Bij de volgende baai mochten we met een bananenboot meevaren, kregen we een lunch... een verse coco loco.
Dat is rum (de lokale drank van de dominicaanse republiek... dat gieten ze er met 3 jaar al in) met kokosmelk. Hier werd de kop van een kokosnoot eraf geslagen en ging er rum in.
Zoals onze reisleider Rafael het zo leuk in het duits zei... bij deze excursie hebben we Rum ohne ende! Lachen

Afbeelding

Over Duitsers gesproken...

Misselijk

Je mag geen vooroordelen hebben... maar ik snap nu waarom ze zichzelf ingraven op het strand!
Blerch!!!

De vrouw liet zich al van haar schoonste kant zien tijdens het ontbijt. Vieze benen met kilo's haren. Toen ging haar blouse uit... hele lange haren onder haar oksels, het zweet droop eruit. Ze was ook nog eens dik en erg onvriendelijk + asociaal!

Haar man was er niet dunner op. En vriendelijk ook niet.
Toen ging zijn broek uit en zijn shirt. We zagen hem in zijn zwembroek.
WOWIE... waar is zijn geval gebleven. Het is net of hij schaamlippen heeft!
Wij kwamen niet meer bij.

En de gids zei droog: Vet ohne ende!

Afbeelding

Verder met de excursie. We gingen naar een onbewoond eiland. Dat was een gigantische zandbak met wat hutjes erop. Daar kregen we RUM, ananas, papaya, kokos en allerlei andere exotische vruchten. Daar hebben we gesnorkeld.
Op de onderwaterfoto's moeten jullie nog even wachten, die krijgen we nog van het andere stel!

Hier een foto van het eiland

Afbeelding

Goed... ik ben het zat... ik plaats nog even 2 foto's!

Ik heb er gewoon geen woorden voor. Ondanks het slechte weer (10 dagen ter plaatse, 2 dagen bewolkt en 2 dagen regen... wel 26 tot 31 graden) hebben we een toptijd gehad!

Volgend jaar gaan we graag terug. Misschien naar hetzelfde hotel, misschien naar een hotel van dit hotelketen, maar dan in Punta Cana. Warmer weer, geen atlantische oceaan maar aan de caribische zee. Wittere stranden en nog mooier water.

Afbeelding

Afbeelding

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:30

Wow ziet er echt super uit !
Leuk dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad !
Nog veel geluk saampjes.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:35

Nou dat ziet er inderdaad heel erg super uit *jaloerssssssssssssssss* Knipoog
Lijkt me heerlijk om zo op vakantie te gaan....helaas houdt mijn mannetje daar niet echt van..maar als ik m nou eens heel lief aan kijk .... Pling

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:38

Ziet er heerlijk uit, op die duitse kilo haren na dan Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:55

Ziet er leuk uit, Kleintje *ik ben stiekem best wel jaloers Knipoog *
Ik probeer mijn husband ook altijd nog eens mee te krijgen naar de Dominicaanse maar ik geloof niet dat het ooit nog gaat lukken!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:57

Je kan wel zien dat jullie een fijne huwelijksreis in de "Komische Kanische Republiek hadden ! (zo noemde mijn zoontje de Dom. Rep. toen wij er 3 jaar terug waren Knipoog ) Geniet maar lekker na van de foto´s !(volgens mij heb je er genoeg van gemaakt Knipoog !!)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 06:45

He kleintje,
Jij hebt genoten, super leuk verhaal met geweldig mooie foto's. Ben zeer benieuwd naar de onderwater foto's...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 06:51

gaaf! Ziet er echt super uit zeg! Als ik het zo zie ben ik wel een beetje jaloers hoor, wij gaan niet op huwelijksreis maar die van jullie ziet er echt geweldig uit!
Ik denk dat ik ook wel eens naar de Dominicaanse republiek wil, het lekker me al lekker maar nu helemaal! Baal je niet van dat loude weer nu?

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 07:44

wauw dat ziet er echt mooi uit, logisch dat jullie genoten hebben hoor!! *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:23

Wat een mooie foto's!!!! Super hoor!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:32

Djiez....ik wil ook
Alleen daarom al, zou je gaan nadenken over trouwen! Nerd *LOL*
Ik ben al helemaal jaloers op je bruine kleurtje

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:33

Echt heel erg mooi daar, ik wil daar ook ooit nog eens naar toe..maar dat zal voorlopig nog even niet gebeuren..
Echt super foto's!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:43

heel herkenbaar, die bandjes om je armen voor een all-inclusive hotel... Haha!
Welke plaats zat je eigenlijk??? Sosua toch?
Mooi he de dominicaanse!!!

Fijn dat je hebt genoten van je huwelijksreis!!!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:54

Gaaf zeg! Mooie omgeving! Jammer van die duitsers.. BaH!

Karnat is er eindelijk!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 09:00

MirageGidran schreef:
heel herkenbaar, die bandjes om je armen voor een all-inclusive hotel... Haha!
Welke plaats zat je eigenlijk??? Sosua toch?
Mooi he de dominicaanse!!!

Fijn dat je hebt genoten van je huwelijksreis!!!

Wij hebben vrij weinig van de dominicaanse republiek gezien. Veel rondom het hotel gehangen. Ja, dat is mooi, maar dan zie je niet het dominicaanse leven.
Dus we moeten nog een keer terug (ow... erg Knipoog )

We zaten tussen Playa Dorada en Puerto Plata in. Dus toch wel een stukje weg bij Sosua. Sosua is mooier, maar is duurder en het all inclusive is daar toch wat minder inclusive.

Het is geen goedkope vakantie, maar als ik nu kijk wat we kwijt waren dan ben je met een andere vakantie net zoveel of zelfs meer kwijt. Want dan komt het eten en het drinken er nog bij. En dan hou je jezelf nog in en neem je niet zomaar een whisky cola ofzo!
Nu kon je alle cocktails proeven. Beviel het niet... dan liet je het lekker staan!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:14

Ow wat ongelovelijk gaaf! En wat een leuke vent heb je aan de haak geslagen zeg!

Zucht..... ik wil ook....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Sabrina

Berichten: 69
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:47

Mooi is het daar he!! Ben er afgelopen zomer ook geweest, was echt harstikke gaaf! Ik ben ook op dat Paradise Island geweest, dat was helemaal harstikke mooi! Het is trouwens helemaal een mooi eiland!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:20

Mooi verhaal om te lezen en leuk met de foto's erbij!
Klinkt een beetje als lui lekkerland, alles om je heen ziet er prachtig uit en genieten staat op nummer 1. Heerlijk zeg!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-03 10:31

carola schreef:
En wat een leuke vent heb je aan de haak geslagen zeg!

Zucht..... ik wil ook....

*trots is*
Nee... mijn mannetje krijg je niet!
Maar wat een lieverd he... met zijn lekkere krullen!
*zwijmel*

Ooit carola... ooit vind jij hem ook!
Wedden???

(of zullen we ruilen... ik jouw paarden, jij mijn man Knipoog )

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 11:09

Nou.... Ik bedoel eigenlijk meer de dominicaanse republiek, een lief mannetje heb ik al! En die wil ik ook zeker niet ruilen. Alhoewel de mijne helaas geen krullen heeft.
Maar toch, een lekkere vent heb je ook hoor! Lachen

En m'n paardje krijg je lekker ook niet! Lekker puh!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:45

Heej ziet er echt goed uit!
Echt onwijs mooi daar zeg
*jaloers*

Ik heb het geloof ik al eerder gezegt, nog veel geluk saampjes

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flora, ImkeTarek, Natascha, Pellelilly, Ubermetrics en 40 bezoekers