nu niet lachen maar..eh vreemde vraag :

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 12:13

Ik hoor steeds iedereen het advies geven om een boett-deken Verward Verward op te doen tegen zonerexceem...
Wat is een boett-deken? Is dat een bepaald soort vliegendeken of is het iets heel anders????

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:20

Dit is Kvika (de ijslander van Kvika, duh) met een boette deken:
[img]../upload/4/boett_deken.jpg[/img]

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 12:31

dus zo te zien is het een hele dunne deken die het hele paard inpakt en beschermt zodat ze niet alles stuk kunnen schuren? of snap ik het nou nog niet?

Mika is ook begonnen met schuren, 2x dgs spuit ik haar helemaal in met jeukstop en anti vliegenspul en het lijkt wel redelijk te helpen, van mijn da heb ik culivetsem gekregen maar hij kan geen spuit geven tegen de jeuk omdat ze drachtig is... Boos!
Jammer dus, maar ik hoop dat ik het zo weet te redden met 'r en dat ze niet alles eraf schuurt...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:34

op http://www.welshcob.nl kan je meer lezen over de boette deken.
Het is niet tegen het schuren, maar voorkomt dat de vliegjes (de oorzaak van maanexceem) bij het paard kunnen komen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:35

Mika, deze deken bedekt het hele paard. Hierdoor kan het paard niet meer geprikt worden door de beruchte colloidvliegjes (schrijf ik dit goed Verward ), die zomerexceem veroorzaken.
Het gebruik van deze deken heeft dus alleen zin als de jeuk veroorzaakt wordt door de allergie voor deze mugjes.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:36

Sorry hoor, maar ik zou mijn paard echt nooit zo'n deken opdoen. Dan moet ie maar op stal. Ik vind het haast zielig hoe dat paardje helemaal is ingepakt, maarja, dit is mijn mening en wie ben ik?


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:37

Hé, stef, wel grappig dat jij altijd boette deken schrijft, wil je daar iets mee zeggen? Knipoog

Een Boett deken beschermt nauwlijks tegen "het schuren" van het paard zelf, maar het probeert de vliegjes te verhinderen dat die bij het paard komen zodat er niet meer geschuurd hoeft te worden. *LOL*

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 12:43

het lijkt mij eerlijk gezegd ook niet echt fijn voor het paard om zo ingepakt te moeten worden, zeker niet met de temperaturen van de afgelopen dagen!

Maar aan de andere kant, wanneer ze alles kapot schuren en dit helpt te voorkomen dat ze zoveel jeuk krijgen..... Verward

Tot nu toe (afkloppen) heb ik de indruk dat de jeukstop wel werkt, die druppels geef ik net sinds gisteren dus dat duurt nog wel even voordat je daar iets van merkt...
De paardendrogist adviseert om culivetsem samen met allergitum te geven en mijn da zegt dat dat onzin is en hij met alleen culivetsem de beste resultaten heeft gezien...Wat vinden jullie daarvan?

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:54

T lijkt lijkt me ook niet fijn voor dat paard, maarja, als het nodig is..

Jinty

Berichten: 2
Geregistreerd: 02-08-01
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:02

Je moet toch wat voor de manen en staart van een paard overhebben he Party!! Haha!

Paard, Cheval, Equus, Pferde, Horse

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:03

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

-

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:05

Het is toppie voor het paard!

Ze blijven er met dit weer ook nog lekker koel onder!

Eerst eens kijken bij zo'n paard voordat je oordeelt, zo'n dekentje is echt fijn voor een paard wat anders gek wordt van de jeuk.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:08

s
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

-

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:12

Hoe vaak moet je het eigenlijk uitlaten? Je kan het toch niet altijd om hem laten? 's Nachts? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 13:33

Onze pony's hebben ook allebei last van zomereczeem. Dat betekent dus dat ze ergens in de lente door die colloide-vliegjes geprikt worden waarna ze de rest van de zomer to en met de herfst als allergische reactie daarop jeuk hebben. Zo'n Boett-deken zorgt ervoor dat de vliegjes niet meer bij je paard kunnen komen maar als ze al een keer gestoken zijn duurt de allergische reactie lang voort. Zo'n Boett deken is trouwens veel veiliger dan het op stal zetten van het paard of je moet een luchtdichte stal hebben (vliegjes zijn microscopisch klein). Wat bij onze beestjes allebij uitstekend werkt is calendulazalf op kale plekken en aankomende bultjes smeren. Het is duur maar het laat de huid enorm snel genezen en werkt jeukstillend. Onze buren hebben ook een pony die zomereczeem heeft en die zich elke zomer weer kapotschuurt. Hun oplossing is iets minder paardvriendelijk; de pony staat in een schrikdraadweei en kon zich dus alleen op stal kaalschuren. Hun oplossing is nu erg simpel; rondom de binnenmuren van de box hebben ze schrikdraad gespannen zodat de pony nergens meer kan schuren. Oke, de manen en staart zijn nu redelijk heel maar de pony is nog steeds gek van de jeuk en durft nu de stal niet meer in...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 14:20

Dat vind ik eigenlijk best wel zielig!!! Verdrietig

Als zo'n dier zo'n jeuk heeft en zich helemaal nergens aan kan schuren...Waarom proberen die mensen niet gewoon de jeuk te behandelen?
Nogmaals, ik spray Mika 2x dgs met jeukstop en ik heb serieus het idee dat het wel werkt want ze schuurt veel minder! Die druppels van vsm werken natuurlijk nog niet maar ik probeer het wel zo aangenaam mogelijk voor haar te maken!
Gelukkig heeft ze nog niks echt kapot of kaalgeschuurt, maar volgens mij ben ik er ook heel vroeg bij en hopelijk kan ik op deze manier voorkomen dat het echt erg wordt...

Sneu hoor voor de pony van je buren!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers