BWP-praat

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:11

Jij want jij start het topic Haha!

Ik heb verder geen BWP

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:14

JAAAA ik heb een BWP'er! zn vader is Jewels Magic Owl (vv Oula Owl)

en ik ken nog een paardje met dezelfde vader, die is evenoud&even vervelend als die van mij!maar toch ook wel weer heel lief!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:21

YuriDeGrave schreef:
Heb je een foto van u BWP'er Renske20? xxxx


Sjieke zelfs , in haar profiel

Magic Owl , mijn vriendin had er ook zo 1 uit een (ik geloof)Nimmerdor merrie . Was een plaatje van een merrie die , als ik eraan denk , best wel wat van de jouwe weg heeft.

Jewels Magic Owl , das toch dezelfde als Magic Owl hé? (van Oula Owl)

Wat een Owl's Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:49

zn koppie:Afbeelding

het hoofdje van QuirinaAfbeelding

ze heeft er best veel van weg! zal nog eens zoeken of ik een foto heb waar je Quentin zn hoofd op dezelfde manier ziet als waarop Quirina op de foto staat, want dan lijken ze nog meer op elkaar!
ze zijn ook evenoud!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:52

nog een foto, nu zie je zn hoofdje n beetje van de zijkant, moet nog ff verder zoeken want heb vast wel een foto waar hij er op dezelfde manier opstaat als die van jou!dan lijken ze idd veel op elkaar!
Afbeelding

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:55

ja gevonden!
hier heeft ie zn oren ook wat naar achteren, hij wilde niet stilstaan voor de foto!

Afbeelding

als je bij die van jou goed kijkt zie je het bolletje ook bij de bles!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 22:57

Quentin is ook als springpaard gefokt hoor!
hij kan ook super springen maar wordt dan op wedstrijd veel te sterk voor mij!thuis spring ik af en toe, en in de les ook heel soms, dan gaat het goed!

Quentin vond het dressuurrijden in het begin ook maar nix!hij liep wel met zn hoofd naar beneden, maar hij had zn achterhand er niet bij, was niet aan mn been en was heel erg dwars en nieuwe dingen wilde hij niet doen!
heb hem nu bijna 4 jaar, en nu eindelijk heb ik het idee dat ik een redelijk goed dressuurproefje kan rijden!
met veel geduld&les lukt het jou ook wel hoor!

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:06

ik heb een jaar met een brp gereden ponyafdeling van het brp. van de hengst voltaire. ook nog met andere bwp'ers hoor. oa een ruin van de hengst pojack ofzo. maar foto's staan in me profiel. de vos is die brp'er en de schimmel ernaast is een bwp van hamlet.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:31

Ik heb eigenlijk altijd BWP'ers als vzpaarden gehad Lachen

Zal er eens een paar opnoemen...
Onousco, ruin, v. Jokinal de Bornival
Oginia, merrie, v. Jokinal de Bornival
Tinne van de Burght, merrie, v. Landaris
Rapit van de Burght, ruin, v. Landaris
Tex, ruin, v. Landaris
Pascal, ruin, v. Darco
Mondriaan (weet alleen niet zeker of het een BWP'er is Verward) ruin, v. Jus de Pomme
Pandour van de Vromboutshoeve, ruin, v. Jokinal de Bornival
Rambo van de Vromboutshoeve, ruin, v. Jokinal de Bornival
Udo van 't Maailand, hengst, v. Darco
Radieux, hengst, v. Heartbreaker
Samoerai, ruin, v. Heartbreaker
Quivades, ruin, v. Heartbreaker

En dat was het eigenlijk wel zo'n beetje Haha! Dat waren allemaal paarden op de stal waar ik heb gewerkt Knipoog Reed ze natuurlijk niet allemaal, maar ik heb ze allemaal wel een keer gereden (en een paar reed ik vaker als anderen Knipoog)

Ik vond vooral de paarden van Heartbreaker heel fijn om mee te werken, hadden een heel lief karakter (behalve 1 dan, die was ziek in zn hooooofd Haha!). En de Jokinal's waren eigenlijk allemaal heel sterk *LOL* Vooral Onousco Knipoog (maar ja, wat wil je als 16-jarig meisje op een paard van 1.80m dat een bonk spieren is en internationaal loopt? *LOL*)

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:55

Magic owl, is dat zo'n donker donker bruine hengst?

groetjes xxxxx

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:50

leuk, paard uit eigen land Lachen heb er helaas zelf geen
kunnen we hier elkaar een beetje op de hoogte houden van keuringen etc ook? zou me er graag in verdiepen. en sbs? mag dat hier ook? Haha!
ok bwp dan.
hele mooie paarden trouwens vanaf de foto's, vooral quentin!!
op galop.be vind je vaak nog wat over de keuringen. aanrader!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:49

Jaaaaaa cool
ik heb ook eeen BWP ruin.
Toeties, das z'n roepnaam. Passe partou van het Burghof, z'n hele naam.
zijn vader is Kimball en z'n Opa Darco.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:44

Mijn paard Omega staat weliswaar ingeschreven bij het KWPN maar heeft een belgische vader, nl. DARCO!

Hij is dus als springpaard gefokt, dat is ook wel te merken, hij springt zelfs zonder hindernissen vrolijk in het rond. Soms vergeet hij daarbij dat het toch echt de bedoeling is dat ik op zijn rug blijf zitten. Schijnheilig
Al moet ik zeggen dat het al een jaar goed gaat, dat hij alleen rondspringt in de wei en niet meer met rijden. (even afkloppen).

Maar hij kan ook aardig dressuur lopen.

Het is gewoon een lief knuffelpaard! Lovers Het is mijn Megaknollie.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 13:22

YuriDeGrave schreef:
ja je ziet de gelijkenis hoor :d maar ik denk niet dat ik met Quirina dressuur kan rijden want ze vind dit echt niet leuk, ze doet alles om te protesteren, ze rijd wel aan de teugel maar als ik echt van de lesgever mijn buitenhand stevig moet vasthouden dan schiet ze in paniek en gaat ze gaan lopen en protesteert ze en springt ze omhoog. pfffffff, en nog iets, ze loopt onregelmatig, dit is echt kl*te hoor, en dat er uitrijden dat duurt zolang, hoe zou jij dat doen?
ik heb Quentin nu 4 jaar, waarvan ik zeker de helft vd tijd de moed wilde opgevenb, hij ging staken&steigeren, gooide zn benen over de bakrand en bleef dan gewoon zo staan, terwijl ik erop zat

hij wilde niet dressuren, niet springen niet buitenrijden, de stal niet in, er niet uit, wei niet in wei niet uit....en dat is allemaal goedgekomen:D

daarbij liep hij ook vorig jaar steeds onregelmatig, en de oorzaak was niet te vinden, en met veel longeren met hulpteugels en veel&goed les heb ik dat er ook helemaal uitgereden!

dus denk zelf goed na, of je dit paardje wel wil missen! of dat je er veel tijd&geduld voor over hebt om met haar verder te komen in de dressuur!

ik had met een ander paard misschien al lang Z gereden inmiddels, maar ben nu zo blij dat ik met Quentin al zo ver ben! en ik heb echt veel geleerd van hem!meer dan ik van een makkelijker paardje zou hebben geleerd!

dus ik zou nog even goed nadenken wat je prcies met je paard wil doen!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 14:01

wat vind je van de 'dressuurgericht-gefokte' bwp'ers? meestal hebben die als afstamming zoiets als..........ferro offe........weltmeyer?

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 15:50

Hoi allemaal!
Ik heb ook 2,5 jaar een BWP vosruin gehad. Hij heet Samoerai en zijn vader heet Darco en moeder Betsy. Kent iemand hem toevallig? Ik ben benieuwd hoe het met hem gaat!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 19:21

Saros van 't gestelhof vind ik supergaaf!! weet niet waar ik hem heb gezien, maar was echt wel onder de indruk van hem!

en Darco is een superspringer!

en idd Jewel's Magic Owl is dezelfde als Magic Owl en is een donderbruine ruin van 1.68, zal na t weekend een plaatje van de hengstenfolder scannen en hier plaatsen!
Magic Owl is al jong verongelukt heb ik gehoord?weet iemand daar iets meer over?daarom zijn er maar vrij weinig nakomelingen van hem!