Ver over tijd na de uitgerekende veulendatum.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zodin

Berichten: 56
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Ver over tijd na de uitgerekende veulendatum.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 21:03

Mijn 13 jarige NRPS merrie staat al vanaf 13 maart over. Vorig jaar heeft ze het ook al zo bont gemaakt, toen heeft ze namelijk 1 jaar en 3 dagen over haar dracht gedaan, terwijl een paard normaal gesproken met 11 maanden voldragen is. Het veulen was niet abnormaal groot of de bevalling extra zwaar ofzo. Het nadeel is dat het stamboek je kan verplichten een bloedtest te laten doen, omdat bij zo'n lange dracht het van een andere hengst kan zijn. Wie heeft er ook een paard of pony die zo extreem lang draagt? Ze is trouwens drachtig van Sergi van Vreeburgh. Mijn andere paard is 19 april uitgerekend van Rubiquil. Zij staat gemiddeld 10 dagen over, dat is tenminste te overzien.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:21

Zo dat is al wel een tijdje! Ben je niet al helemaal gek geworden? Jeetje! Ik hoop voor je dat het snel geboren wordt!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:08

de pony van mijn vriendin die draagt altijd minimaal een jaar.
haar moeder deed dat ook dus niets om je ongerust over te maken, ze hebben dat dan waarschijnlijk gewoon nodig?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 21:37

Een klant van ons heeft een New Forest pony die altijd een jaar draagt! Dus het is op zich niet zo vreemd.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 01:29

Een van mijn paarden had vorig jaar een draagtijd van ruim 13 maanden!!!
en dan heb ik ook nog een DA die langskomt, kijkt en dan zegt: "tja, bij paarden kan praktisch alles, we wachten het maar even af!!"

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:49

Ilindra (van Ilindra) was vorig jaar ook over tijd, maar die was uiteindelijk niet drachtig Knipoog

Soms dragen paarden idd meer dan een jaar. Ik zou er persoonlijk geloof ikniet heel goed tegen kunnen Lips are sealed , gelukkig beviel mijn merrie na 366 dagen van een mooie Rubiquildochter.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:52

Ik had een verzorgshet en die droeg ook altijd een jaar, maar dr kwamen de prachtigste veulens uit.