Trail,pleasure,reining of Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Willeke001
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Ternaard

Trail,pleasure,reining of Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 18:41

heeeeeeeeeeeeeeee

Ik wou graag even weten wat er het meest gereden word Nerd

groetjes , Party!! willeke001 Party!!

Yda & 0dina !!


Willeke001
Berichten: 41
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Ternaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 18:42

ow ja ik zelf rij het liefst Reining

Yda & 0dina !!


alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:38

Bij de 'gewone' wedstrijden wordt er trail, pleasure, horsemanship en reining verreden. Af en toe wordt er een halterklasse en/of een barrelrace aan toegevoegd. En ik heb een keer een versatile horse onderdeel gezien. In het regelboekje van de WRAN staan nog veel meer onderdelen!

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:57

Ik rijd zelf pleasure, trail, horsmanship. Maar ik wil nog veel all-rounder en niet dan alleen reinig. Er is nix mis met reining dat zeg ik niet (bij ons is het ook het hoofdonderdeel op stal) maar ik vind alles eigenlijk wel leuk ook hunter.

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 21:24

is denk ik heel leuk als je er het paard en gelegenheid voor hebt.

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 06:50

Ik doe op dit moment alleen maar trail op shows.
Banish is niet helemaal zichzelf, dus ik ben bang dat ik de mensen in de pleasure teveel hinder nu en dat zou niet eerlijk zijn voor de mede-kandidaten.
Als hij weer "normaal" doet (kan ie dat?) ga ik ook leuk weer pleasure en horsmanship starten.

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 08:06

ik doe het allerliefst reining, dat vind ik echt super. ik rijdt wel is pleasure wedstrijdjes maar das dan voor de ervaring

feel the power of Nimbo! Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:55

Volgens mij zijn meestal de meeste deelnemers in de pleasure.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:19

Ik reed met mijn oude paard veel reining en afentoe ff een pleasure of trail wedstrijd voor de ervaring zodat ze rustig bij de reining blijft...
Tong uitsteken

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:23

In de wedstrijden tot nu toe alleen reining. In de training pak ik bij een reiner ook de trail mee en af en toe op de koeien. Zo hou ik het wat afwisselend.
Bij Fame, quarter van 3 jaar wordt voornamelijk gewerkt aan de pleasure. Dus dat gaan we hopelijk in het najaar starten.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:53

woww ik vind het toch wel super als ik lees dat toch wel een aantal zeer jonge mensen al veel ervaring hebben op wedstrijden (vooral reining) en dat andere onderdelen ook worden meegepakt voor de ervaring.
Dit alles ook nog op andere westernrassen dan alleen quarters of paints.
Ga zo door Cool

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:55

Ik oefen altijd reining... maar rijd eigenlijk nooit wedstrijden.. Met mn 3 jarige wil ik dat in de toekomst wel gaan doen. Horsemanship vind ik ook wel leuk.. ik vind dat altijd zo makkelijk lijken, tot ik het parcoursje rijd Haha! moet je meestal toch nog aardig je best doen. Zoiezo omdat het natuurlijk ook een andere omgeving is. Wat ik heel graag meer zou willen zien op wedstrijden is westernriding (zo heet dat toch? Dat parcoursje waarin je al die galopwissels moet maken). Daar zou ik dan echt op gaan trainen. Lijkt me super leuk en moeilijk, uitdaging dus Lachen

qhman
Berichten: 164
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:09

Blaze schreef:
woww ik vind het toch wel super als ik lees dat toch wel een aantal zeer jonge mensen al veel ervaring hebben op wedstrijden (vooral reining) en dat andere onderdelen ook worden meegepakt voor de ervaring.
Dit alles ook nog op andere westernrassen dan alleen quarters of paints.
Ga zo door Cool


net wat je zegt Blaze, Super

de beste voetballers staan langs de kant !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 14:20

Ik ben nog steeds met de basis bezig en dat gaat nog wel effe duren Haha! Heb pas 1 wedstrijdje gereden en toen heb ik Horsemanship gestart, omdat ik het leuke daarvan vindt dat je een klein stukje individueel moet laten zien (en dan lekker precies op de pionnetjes, is een prima oefening) en een stukje in de groep (pleasure) wat voor mij een goede test was of m'n pony ook in een groep met haar koppie bij mij zou blijven.

In de normale dagelijkse training ben ik nog helemaal bezig met basisdingen als verzamelen, inbuiging, schouder- en heupcontrole en tempocontrole. Dat heeft niks met een bepaald onderdeel te maken. Natuurlijk oefenen we ook het stoppen wel eens, en doen we oefeningen die ons uiteindelijk in een mooie spin moeten brengen, maar we werken ook aan changementen, en nemen wel eens een stukje trail mee.
Het mooiste onderdeel vind ik Westernriding, vanwege de precisie en toch de actie die daar in zit. Maar of we dat ooit gaan halen..... Haha! Time will tell......

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:11

Ja western riding lijkt mij ook heel gaaf en heel knap als je het kan rijden(geen lead changes missen dan he echt gewoon de proef uit het boekje).
Maar als het gaat zoals in het boekje is alles mooi.

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:26

Trinity schreef:
Ja western riding lijkt mij ook heel gaaf en heel knap als je het kan rijden(geen lead changes missen dan he echt gewoon de proef uit het boekje).
Maar als het gaat zoals in het boekje is alles mooi.


Ja dat is nou net de kunst Knipoog

Trinity
Berichten: 416
Geregistreerd: 10-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:13

Als een onderdeel goed wordt gereden is het altijd kunst.

If you have trouble keeping your emotion under control
Focus instead on controlling your thoughts
What you feel is created largely by what you allow
Yourself to think

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 18:24

Blaze schreef:
woww ik vind het toch wel super als ik lees dat toch wel een aantal zeer jonge mensen al veel ervaring hebben op wedstrijden (vooral reining) en dat andere onderdelen ook worden meegepakt voor de ervaring.
Dit alles ook nog op andere westernrassen dan alleen quarters of paints.
Ga zo door Cool
nou dat heb ik dus nooit gezegt, ik bedoel dus dat ik het liefste reining rijdt, en dus niet verder wil in de pleasure, dus doe ik pleasure voor de ervaring in wedstrijden. en ik heb een nrps geen paint dat klopt wel, heb jammer genoeg nog geen geld voor een paint of quarter Scheve mond maar zoals ik het zei leek het alsof ik zei dat ik in de top van de reining meereed, sorry, maar zo bedoelde ik het niet Knipoog

feel the power of Nimbo! Knipoog

alpenquarter
Berichten: 191
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Wijnjewoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 22:49

Hey, Banish, ik zit met hetzelfde; zodra ik de pleasure ring in kom is het mis, wil ze voorop lopen en aangezien je alleen maar rondjes rijdt en dus nooooooit voorop rijdt heeft ze het in de pleasure ring heel druk met inhalen! Bijna 200 km/u door de ring! Da's lachen!
Rij nu veel in grote groepen en gaat nu een beetje neter, maar met z'n allen tegelijk in galop blijft moeilijk, hoor! Gewoon veel meedoen! En wat het hinderen van andere deelnemers betreft: je moet ergens beginnen en hoe meer wedstrijden je rijdt hoe beter het wordt, hoop ik! Jij hindert deze mensen toch niet met opzet. Oefening baart kunst, zegt men!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:25

Ik ga eind mei 2 wedstrijdjes trail doen met mijn Paintje. Daar wil ik mee beginnen, lekker rustig aan. De reining komt volgend jaar wel, want dat is toch het onderdeel die ik wil gaan doen. Trail wil ik er bij blijven doen, Bud vindt het leuk, en (thuis Schijnheilig) is hij er goed in Tong uitsteken Misschien ook ooit nog eens een pleasureproefje voor de lol, hij heeft een hele mooie jog Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 00:29

Ik ben begonnen met de trail, pleasure en horsemanship. En dat hebben we zo vaak gedaan dat mijn paard, en ik eigenlijk ook wel, het helemaal zat was.
Nu rijden we reining en dat gaat heel leuk, ook wil ik proberen om western riding te gaan rijden. De galopwissels kunnen we, nu nog op het juiste moment een heleboel maken.
Ook rijd ik zo nu en dan teampenning en dat is dus toch wel heel erg leuk!!!
Dus we zijn wel aardig all round dacht ik.
Met mijn nieuwe paardje ga ik reining en de vee- onderdelen doen, maar welke dat zien we nog wel want hij is nu pas een jaar oud!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 42 bezoekers