Kan ik het combineren..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Kan ik het combineren..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:15

Mijn vorige verzorgpaardje is een tijdje geleden verkocht en toen ben ik op zoek gegaan naar wat anders. Ik heb best veel reacties gekregen, en er uiteindelijk eentje uit gekozen. Ik vind het daar erg leuk en het paardje is wel heel lief en kan best leuk lopen maar is meer recreatief bedoeld. Het is ook direct aan het strand en de duinen dus wel superleuk.

Maar nu hangt mijn briefje nog ergens(niet meer aan gedacht) en werd ik benaderd door iemand met een heel mooi sportpaard. Ik kan er echt dressuur op rijden en eventueel wedstrijden.
Ik wil alleen het paardje wat ik al heb al niet meer opgeven, het is daar zo leuk! Ik wilde wel al wat vaker gaan rijden en ook wat meer echt in de sport. Ik vraag me af of ik het kan combineren.
Is het wel verstandig om twee verschillende paarden te rijden?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:18

Als je er tijd voor hebt en je denkt dat je het kunt combineren, dan zou ik het gewoon doen. Ik weet niet precies wat je wil; recreatief of wedstrijden rijden?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:23

Ik rij 2 heel verschillende paarden, allebei ongeveer 3x per week. IMO geen probleem, je leert er juist een heleboel van, zeker als je met allebei kunt lessen.
Ik start met allebei en dat is goed te doen hoor.
(Nou ja, in zoverre, 1 start ik binnenkort voor het eerst en de andere is nu aan het revalideren, die rij ik alleen buiten, dus tijdelijk alleen recreatief , maar tzt komt dat ook wel weer in orde hoop ik).

Tijd en planning zal waarschijnlijk het grootste probleem worden, dat is bij mij een groter probleem dan het verschil tussen de paarden *LOL*
Laatst bijgewerkt door Margreet op 10-04-03 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:24

Dat is mijn probleem ook een beetje, ik vind het heel erg leuk om op het strand en in de duinen te rijden. Maar ik rijd nu al jaren en ik wil wel eens verder en meer. Echt wedstrijden gaan rijden.

wat tijd betreft zou ik dat dressuurpaard twee of drie keer per week kunnen rijden, zeker aangezien die binnenkort bij mij in de buurt komt te staan als ze daar een geschikte stal kunnen vinden.
Ze zoeken eigenlijk iemand voor drie tot vier keer. Als ik dat recreatiepaardje nog niet had zou ik dat wel graag willen. Maar het lijkt me juist zo ideaal. Een paard voor de sport en een leuk dier om af en toe mee over het strand te racen.
Ik vraag me alleen af of ik met drie keer per week rijden wel goed genoeg kan trainen voor wedstrijden. (andere dagen rijdt de eigenares er dan wel op)

Ik ga vanmiddag bij dat dressuurpaard kijken of het wat is... ben benieuwd!

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:28

Tijd en planning lijkt me inderdaad ook lastig! Maar als hij echt dichtbij komt te staan, kan ik er gewoon na mijn werk heen en heb ik nog de hele avond over. Op die manier kan ik het wel een paar keer extra doen.

Als het wat is ga ik denk ik zelf ook op zoek naar een stal zo dichtbij mogelijk, dat zou wel heel leuk zijn!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:28

Linda_k schreef:
Ik vraag me alleen af of ik met drie keer per week rijden wel goed genoeg kan trainen voor wedstrijden. (andere dagen rijdt de eigenares er dan wel op)


Ja hoor, dat kan best, mij lukt het iig wel met ongeveer 3 keer in de week rijden, in de week voor een wedstrijd soms iets vaker. Het zal misschien minder hard gaan dan wanneer je iedere dag kunt trainen, maar het kan best.
Kwaliteit van de training is nog altijd belangrijker dan kwantiteit. Dus zorgen dat je gewoon minstens 1x in de week goed les hebt zodat je de andere keren ook echt iets hebt om mee bezig te zijn en weet waar je aan moet werken.

En die planning is gewoon een kwestie van strak je agenda bijhouden en -heel belangrijk- goed overleggen met de eigenaar(en). De dagen dat het jou past moet het ook bij hun maar net passen, overleg dat goed!

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:32

Wat scheelt is als ze op dezelfde stal komen te staan. Vorig jaar had ik op 3 verschillende plekken beesten staan die aandacht moesten hebben of gereden moesten worden. Dan is het rennen, vliegen, plannen en jezelf aanpassen. Binnenkort heb ik er ook weer 2 op verschillende plaatsen en ik ben bang dat dat ook weer veel geregel gaat worden. Zeker omdat ik vanaf 1 mei meer uren ga werken en minder vrije middagen heb.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 11:36

Op dezelfde stal zou idd enorm schelen, dan kun je dingen combineren (1 los, de ander rijden en dan omgekeerd bijvoorbeeld) ipv alles na elkaar te moeten doen, scheelt een hoop tijd! Helaas is dat mij niet het geval, niet handig. Kleine kans dat dat gaat veranderen, maar ik denk het niet.

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 11:46

Als het op dezelfde stal was zou dat zeker makkelijk zijn. Maar waar ik nu rijd, vindt de eigenares van het dressuurpaard te ver. Ze woont wel bij mij in de buurt dus bij mij in de woonplaats zou dan ook wel kunnen. (als ik wat kan vinden) Dat zou ook wel te doen zijn omdat ik dan gelijk na mijn werk heen kan.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:36

jeetje gaaf aanbod, als het je wat lijkt, moet je het gewoon proberen!!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:53

Ik heb het ook een tijd gedaan, 2 paarden bijrijden. De dagen dat ik bij de een was, reed ik de andere niet.

Maar je moet er wel genoeg tijd voor hebben hoor. Ik zat toen nog op de middelbare school en had wat meer vrije tijd als nu met mijn studie.

Maar wel een gaaf aanbod

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-03 13:38

Ik vind het zeker een gaaf aanbod. Wat een luxe probleem is het eigenlijk! Pling
Ik ga straks kijken bij dat dressuurpaard, ik ben zo benieuwd! Ik heb een foto van hem gezien en ik vind hem er in ieder geval erg mooi uitzien.
Misschien moet ik het maar gewoon proberen.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:22

hoe meer verschillende paarden rijdt. hoe beter! zo kom je altijd verschillende problemen tegen waar je een oplossing voor leert vinden en doe je heel erg veel ervaring op wat je weer bij het andere paardje kan gebruiken! als je de tijd hebt. ga ervoor!!

groetjes en veel plezier

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 15:22

hoe meer verschillende paarden rijdt. hoe beter! zo kom je altijd verschillende problemen tegen waar je een oplossing voor leert vinden en doe je heel erg veel ervaring op wat je weer bij het andere paardje kan gebruiken! als je de tijd hebt. ga ervoor!!

groetjes en veel plezier

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:25

Persoonlijk denk ik dat je het wel even moet overleggen met beide partijen.
Als ze er alle bei geen probleem mee hebben en jij hebt er de tijd voor.. waarom dan niet?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:29

Waarom zou je het met allebei overleggen? Even zeggen lijkt me wel voldoende, daar hoeven ze echt geen inspraak in te hebben!
Als je toch gewoon netjes je afspraken maakt en na blijft komen (!) heeft de eigenaar van een paard er in principe toch niks mee te maken wat je op de andere dagen doet?! Je hoeft toch ook niet te overleggen als je een andere sport erbij wilt gaan doen?
Zolang het ene paard er niet onder lijdt dat je ook een andere rijdt en je denkt dat je er genoeg tijd voor hebt, dan moet je het gewoon doen!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:43

Ik ga helemaal met Margreet mee *LOL*

Ben trouwens benieuwd welk paard je gaat rijden Verward Misschien ken ik hem/haar wel *LOL* (woon redelijk in de paard en de meeste in de sport uitgebrachte paarden heb ik toch wel eens zien lopen *LOL* )

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:54

Als je het redt in je tijd, waarom niet? Je kunt er vast een hoop van leren.