Even de cap promoten... wat een ravage

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Even de cap promoten... wat een ravage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 09:01

Gisteren was ik weer een keer groom voor de polopaarden. De eigenaar was op het veld met 2 paarden. 1 paard zat hij zelf op en de ander werd uitgestapt door een meisje. Dat paard sloeg op hol en ze viel eraf.
Resulaat: bloedbad. Het bloed liep over haar gezicht als een waterval naar beneden het zag er niet al te lekker uit en bij haar haargrens zag ej duidelijk de afdruk van een hoefijzer.... Dus ik wil even iedereen zeggen rij NOOIT ZONDER CAP!!!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:05

Hele goede tip. Vervelend voor het meisje hoop dat het snel weer in orde komt.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 09:15

Het is geplakt en wonder boven wonder heeft ze verder alleen een bloeduitstorting op haar bovenbeen. Het had echt veel erger af kunnen lopen. Ze zei zelf dat ze nooit meer zonder cap zal rijden. Berouw komt altijd NA de daad vandaar dat ik het even onder de aandacht wil brengen zodat iedereen weer even nadenkt waar die zijn cap heeft gelaten en hem hopelijk gaat dragen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:16

Nu weet ik weer waarom ik altijd met cap rijd. ik ben een van de weinige op stal, en elke keer verbaas ik me daar weer over.
Mag dan geen porum zijn, maar ach. Als je met je hoofd op de bakrand landt ziet het er nog beroerder uit Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:17

Sinds mijn oude grote teddybeer wegging ben ik maa rmet cap gaan rijden. Het ziet er niet uit maar het is voor de veiligheid. heel soms heb ik hem niet bij me en kruip ik er zonder op. Ik wet het, hoort niet, maarja soms is de situatie zo.

Fiesta, freiberger, what else?

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:40

Ik zou een keer een paard die ik als verzorgpaard zou kunnen krijgen even uitproberen in de wei, en tja, had op dat moment natuurlijk geen cap mee. Jullie raden het al: ineens word dat paard helemaal gek en ik donder eraf, het paard trapt na... tegen mijn hoofd. Werd ook een flink bloedbad, ik kon meteen door naar het ziekenhuis om te laten hechten, gelukkig viel het achterna mee, heb toen alleen een paar dagen hoofdpijn gehad , maar dit had veel erger af kunnen lopen natuurlijk. Sindsdien rijd ik echt nooit meer zonder cap, ik voel me ook echt onzeker als ik even geen cap op heb, ondanks dat ik een heel braaf paardje heb.

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Kaunos

Berichten: 711
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 09:51

Tot nu toe heb ik ook nog nooit de cap echt hard nodig gehad, maar ik rij dus echt altijd met! (ook als een van de weinigen op stal). Maar zorg er wel voor dat ie goed past! Ik heb een keer een gekneusde neus gehad omdat mijn cap naar voren was geschoten, toen ik eraf viel (gelukkig kwam ik toen NIET tegen de bakrand, anders was mijn neus waarschijnlijk gebroken geweest). Maar ook ik heb een heel braaf paardje en voel me inderdaad ook onzeker als ik er geen op heb, gewoon een gewoonte van maken!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 12:00

Het paard kwam er ook ongelukkig vanaf, ze staat in de kliniek met 80 hechtingen! Lips are sealed Dat gaat weken zo niet maanden duren. Arme beestje Verdrietig ik ga zo snel mogelijk op bezoek ze zal wel veel pijn hebben.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

JoT

Berichten: 4008
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 12:16

Oei, die heeft geluk gehad, dat meisje dan, het paard zeker niet. In mijn les is een keer een vrouw van haar paard afgevallen en tegen de bakrand terecht gekomen. Ze had echt een goede cap op en daar zat dus een flinke deuk in. Moet je er toch niet aan denken dat die deuk in haar hoofd had gezeten! Sindsdien weet ik wel waarom ik met cap rij. Dan zie ik er maar dom uit! Schijnheilig Afgelopen dinsdag gezondigd en ik zal 'm toch wel te piepen eigenlijk. Nike was een beetje lastig ook. Vanavond gaat m'n cap dus weer lekker (nou ja) op!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:07

Oef, dat haalt de twijfel om soms zonder cap te rijden toch echt weer weg. Ik heb dan wel onderhand een tweede hoofd met zo'n ding, maar het is wel veilig Tot nu toe rij ik elke keer met cap, hoe charmant dan ook.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:29

Ik rij altijd met cap. En ach, we hebben geen spiegels in de bak dus ik hoef er zelf niet tegenaan te kijken Haha!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:25

Ik rij altijd met cap (in de les) maar ik ken menzen die dat niet doen. Ik zal ze jouw verhaal vertellen, ik denk dat ze dan wel voortaan een cap opzetten.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:02

Op mijn oude manege viel een vrouw een keer van haar bij-rijd paard af, paard rent over haar heen en trapt ook na. Gelukkig dat ze een cap ophad, maar dat ding was dus niet meer bruikbaar Zat een grote barst in en er was een stuk af.

Moet er toch niet aan denken dat zoiets met je hoofd gebeurd... Die cap hebben we trouwens ook bewaard en wanneer er mensen waren die zonder cap reden, dan werd die cap even tevoorschijn getoverd Knipoog En het hielp aardig moet ik zeggen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:06

Hier nog iemand die altijd een cap op heeft, gelukkig maar!
Ik hoop dat het meisje snel weer helemaal beter is en dat ze voortaan wel een hoofddeksel opdoet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 19:47

Getver. je wordt er niet vrolijk van. Op die ouwe van mij rijd ik eigenlijk ook altijd zonder cap. Maar ik geloof dat ik het stof er maar weer af borstel en hem weer ga gebruiken!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:01

Jeetje wat een verhaal, ik ben dan toch altijd wel blij dat ik mijn helm draag, hoe warm het soms ook is (en ja, ik zondig eens een enkele keer met uitstappen maar ben me dan wel bewust van de risico's - en naar buiten ga ik NOOIT zonder helm). Je hebt maar één hoofd en daar moet je je hele leven mee doen. Gelukkig dat het bij dat meisje goed is afgelopen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:45

Ik rijd gelukkig altijd met cap. Behalve op shetjes maar das niet erg als je dan valt..........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:47

sweetieponys schreef:
Ik rijd gelukkig altijd met cap. Behalve op shetjes maar das niet erg als je dan valt..........


Neeeeeeeh zeg dat niet!!!! Ook van die kleine pony's kun je gemeen vallen hoor! Ik heb t meegemaakt.. een meisje met zo'n lieve schattige kleine shetlander. "Ik val toch niet van 'm af en wat dan nog? hij is zo klein!" Dat riep ze. Totdat ze viel en met dr hoofd tegen een boom aan knalde.. Bloos Zware hersenschudding, ze heeft 4 dagen in t ziekenhuis moeten liggen...
Please rij met cap! *LOL*

*geen onderschrift*

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:48

He bah, wat een verhaal. Vervelend voor dat meisje, maar waarom dan ook rijden zonder cap?!
Hoe is het nu met het paard?

* To Belg, or not to Belg *

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:51

Billy schreef:
Nu weet ik weer waarom ik altijd met cap rijd. ik ben een van de weinige op stal, en elke keer verbaas ik me daar weer over.
Mag dan geen porum zijn, maar ach. Als je met je hoofd op de bakrand landt ziet het er nog beroerder uit Haha!


Euh dat klopt en ik spreek (helaas) uit ervaring. Schijnheilig
Ik had een kop als een kerstbal en een kin met een zak er onder ter grote van een golfbal.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:55

Ik rijd in principe altijd met een cap. Het gebeurd weleens dat ik even erop stal zonder cap. Alleen in de bak, ik weet dat het eigenlijk verkeerd is. Maar ik heb dan nooit een cap bij mij.
Overigens gebeurd dit zo'n 5x per jaar, terwijl ik meestal 2x per dag te pony zit. Dus niet veel, en toch ben ik het mezelf aan het afleren. Ik heb nog geen enkele echt goede ervaring met een cap, maar vind het prettiger om hem te dragen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 09:59

Wat ik zo raar vindt is dat je bij wie ook in het profiel kijkt, iedereen ZONDER cap rijdt....die mensen reageren hier dan niet, denk ik:)
Ik reed nooit met cap vroeger, maar tegenwoordig altijd. Vroeger vond ik at niet stoer, nu vind ik vooral mijn leven belangrijk, en de kwaliteit ervan.
Pas nog is er een pony de weg opgekletterd: pony op slag dood, ruiter verbrijzeld bovenbeen en haar cap was finaal aan gort, gelukkig had ze hem op. En dan toch, degene die erbij was rijdt weer zonder cap Boos! Ik snap dat niet...

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:05

Ik rij ook altijd met cap. Je hoeft bij ons geen cap te dragen als je boven de 18 ben (eigen risico). Onder de 18 moeten ze gelukkig wel verplicht een cap dragen. Ik heb trouwens wel 1 keer gezondigd .. was dus ook met uitstappen, maar na een paar seconde had ik al spijt.. dat beest straalde zoveel kracht uit dat ik gewoon bang werd!!! Ik zo: ik wil een cap ! cap ! CAP!!! Ben er toen maar af gegaan en iemand anders laten uitstappen.. Uiteindelijk wel een lief beestje, omdat hij niet schrikt ofzo, want er ging dus wel een ander paardje vandoor, en hij zat ook zonder cap erop, nu hij lag er heel snel naast. Had gelukkig niks.. maargoed! Onverantwoord!

Karnat is er eindelijk!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 10:05

Tegenwoordig rij ik bijna altijd met cap. Sinds ik een goede nieuwe heb gekocht wel athans Haha!

Ik wil er een regel van gaan maken om hem altijd op te doen, ik heb al eens een flinke smakkerd van een paard gemaakt waarbij mijn cap in 2en lag.. Ik wil niet eens weten wat er gebeurd was met mijn hoofd als ik dat ding niet had opgehad..

En jaaa, ook in mijn profiel staan foto's van mij zonder cap op de paarden.. Haha!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:09

ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in de bak ook geen cap draag.
Buiten wel altijd. Tuurlijk slaat dat nergens op. In de bak kan er net zoveel mis gaan als in het bos.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, bellieee, Berdien, Chan88, Elegance_, Galeobdolon, Jennifer_S, Kimberley_, Lukasje, Room_Soesje, Zinzi_jewel en 114 bezoekers